Strona 3 z 3

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

: wt 12 maja 2015, 21:50
autor: Arnold
emil pisze:ze startu jedynka powinna wchodzić z kliknięciem ale bez walenia.
To tak nie do końca. Jeśli stoisz na luzie bez wciśniętego sprzęgła wtedy wałek zdawczy się obraca ale nie jest zazębiony. I teraz szybko chcesz ruszyć więc szybko sprzęgło i już wbijasz bieg i wałek nie zdąży wyhamować we własnych oporach tarcia i stąd walenie. Gdy się przytrzyma dłużej sprzęgło i nie przenosi obrotów silnika na wałek zdawczy to on się w końcu zatrzyma i przy wbijaniu jest tylko kliknięcie. ;)

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

: pt 15 maja 2015, 08:30
autor: Philip169K
Corter pisze:Walenia przy wrzucaniu jedynki bym sie nie czepial. Jest stukniecie, normalne i bez objawow uszkodzenia. Jak w wielu motocyklach. Chodzilo mi o to, ze jest slyszalne w przeciwienstwie do innych biegow, gdzie zmieniamy plynnie.
Co do rozrzadu i napinaczy to nie wiem, nie zgłębiałem tematu.
Czy jak jedziecie swoimi maszynami, trzymając obroty w jednym położeniu ( nie ma znaczenia czy 4 tys czy 7 tys), szczególnie na 2 i 3 biegu, to wyczuwalne jest takie bujanie jakby silnik troche przyspieszał i zwalniał? Zamiast jednostajnie to on trochę dodaje i odejmuje. Taka trochę czkawka. Ktoś, kto to zauważył u siebie będzie wiedział o co chodzi. Nie sądzę, że to napęd, bardziej od silnika. Oczywiście pojawi się zaraz sto teorii, że należy sprawdzić wszystkie elementy moto, ale pytam bo może ktoś coś takiego miał, udało mu się usunąć i będzie mógł podpowiedzieć.
Podbijam temat. Mam to samo na stałych obrotach.

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

: pt 15 maja 2015, 09:42
autor: kubatron2
mój motek jak długo postoi odplam go zagrzeje lekko wsiadam sprzęgiełko wcisne 2 razy za trzecim sprzęgiełko.....pyk bieg cichutko wchodzi

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

: pt 15 maja 2015, 09:45
autor: Zaper
widzę że w jednym temacie 3 różne się przewijają, Philip załóż najlepiej nowy temat opisując dokładnie co i jak, też się do niego dołączę.

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

: pt 30 paź 2015, 21:35
autor: mws
W temacie falujących obrotów moja opinia jest taka (opisuję jak jest u mnie w VTEC, moto bez sondy lambda nie dotyczy):
Powyżej 2500 rpm falowanie jest wyczuwalne ale nie powinno być szarpania.
Sonda lambda robi korektę mieszanki z ubogiej na bogatą i odwrotnie. Nigdy nie ustawi optymalnej. Zawsze oscyluje wokół optymalnego składu. Im mniejsze obciążenie silnika tym bardziej jest to zauważalne.
Czasem podczas jazdy np. 120 km/h trudno utrzymac stała prędkość. Jak jadę sam to mi to nie przeszkadza ale za kimś trudno utrzymac stały dystans i trzeba korygowac manetą.
Poniżej 2500 rpm sterownik przestawia się na obroty jałowe i bardziej chodzi z map wtrysku/zapłonu niż sondy lambda i tego falowania nie ma.

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

: ndz 14 maja 2017, 17:12
autor: MalyKrystian
Witam Serdecznie,

Widzę ,że temat opisujący mój obecny problem z moją VFR'ką. Mianowicie kilka dni temu zauważyłem delikatne szarpanie przy 4-5 tys/obrotów na każdym biegu. Przy niższych obrotach jest to mniej wyczuwalne ,podobnie jak przy wyższych lecz nadal wyczuwam różnice w tym co jest i było. Postępuje to coraz bardziej i dzisiaj doszło jeszcze jedno. Silnik zaczął mocno drżeć (wydając delikatnie metaliczny dźwięk). Na dodatek jest ogromny spadek momentu obrotowego i w mniejszym stopniu mocy.

Pacjent:
Honda VFR VTEC 2002r

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

: ndz 14 maja 2017, 18:16
autor: śliniak290
Siema krystek

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

: ndz 14 maja 2017, 18:56
autor: emil
MalyKrystian pisze:Witam Serdecznie,
No witamy :pwned ale to nie ten dział jednak.

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

: śr 28 cze 2017, 17:48
autor: MalyKrystian
MalyKrystian pisze:
ndz 14 maja 2017, 17:12
Witam Serdecznie,

Widzę ,że temat opisujący mój obecny problem z moją VFR'ką. Mianowicie kilka dni temu zauważyłem delikatne szarpanie przy 4-5 tys/obrotów na każdym biegu. Przy niższych obrotach jest to mniej wyczuwalne ,podobnie jak przy wyższych lecz nadal wyczuwam różnice w tym co jest i było. Postępuje to coraz bardziej i dzisiaj doszło jeszcze jedno. Silnik zaczął mocno drżeć (wydając delikatnie metaliczny dźwięk). Na dodatek jest ogromny spadek momentu obrotowego i w mniejszym stopniu mocy.

Pacjent:
Honda VFR VTEC 2002r
Rozwiązałem problem więc napiszę, może komuś pomogę. Problemem okazała się kostka łączeniowa od immobilizera. Jest ona uszczelniona dośc dobrze i woda która tam się dostała nie mogła odparować skutecznie. Styki zaśniedziałe. Zwykłe czyszczenie i spryskanie kontaktem pomogło. VFR'ka odżyła i już jest dobrze.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie, LWG