Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Macie problem z mechaniką VFRy? Piszcie.
Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Post autor: Arnold » wt 12 maja 2015, 21:50

emil pisze:ze startu jedynka powinna wchodzić z kliknięciem ale bez walenia.
To tak nie do końca. Jeśli stoisz na luzie bez wciśniętego sprzęgła wtedy wałek zdawczy się obraca ale nie jest zazębiony. I teraz szybko chcesz ruszyć więc szybko sprzęgło i już wbijasz bieg i wałek nie zdąży wyhamować we własnych oporach tarcia i stąd walenie. Gdy się przytrzyma dłużej sprzęgło i nie przenosi obrotów silnika na wałek zdawczy to on się w końcu zatrzyma i przy wbijaniu jest tylko kliknięcie. ;)
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Philip169K
teksciarz
teksciarz
Posty: 133
Rejestracja: ndz 03 sie 2014, 18:05
Model VFR: RC36II
Imię: Filip
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnów i okolice.

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Post autor: Philip169K » pt 15 maja 2015, 08:30

Corter pisze:Walenia przy wrzucaniu jedynki bym sie nie czepial. Jest stukniecie, normalne i bez objawow uszkodzenia. Jak w wielu motocyklach. Chodzilo mi o to, ze jest slyszalne w przeciwienstwie do innych biegow, gdzie zmieniamy plynnie.
Co do rozrzadu i napinaczy to nie wiem, nie zgłębiałem tematu.
Czy jak jedziecie swoimi maszynami, trzymając obroty w jednym położeniu ( nie ma znaczenia czy 4 tys czy 7 tys), szczególnie na 2 i 3 biegu, to wyczuwalne jest takie bujanie jakby silnik troche przyspieszał i zwalniał? Zamiast jednostajnie to on trochę dodaje i odejmuje. Taka trochę czkawka. Ktoś, kto to zauważył u siebie będzie wiedział o co chodzi. Nie sądzę, że to napęd, bardziej od silnika. Oczywiście pojawi się zaraz sto teorii, że należy sprawdzić wszystkie elementy moto, ale pytam bo może ktoś coś takiego miał, udało mu się usunąć i będzie mógł podpowiedzieć.
Podbijam temat. Mam to samo na stałych obrotach.
Motór jest, Motór był i Motór będzie! LWG!

Tłumik Doma Racing

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Model VFR: 46
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Kontakt:

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Post autor: kubatron2 » pt 15 maja 2015, 09:42

mój motek jak długo postoi odplam go zagrzeje lekko wsiadam sprzęgiełko wcisne 2 razy za trzecim sprzęgiełko.....pyk bieg cichutko wchodzi

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Model VFR: DL 1000 Vstrom K2
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Post autor: Zaper » pt 15 maja 2015, 09:45

widzę że w jednym temacie 3 różne się przewijają, Philip załóż najlepiej nowy temat opisując dokładnie co i jak, też się do niego dołączę.

Awatar użytkownika
mws
Posty: 5
Rejestracja: sob 10 paź 2015, 20:19
Model VFR: VFR 800 V-TEC '03
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Post autor: mws » pt 30 paź 2015, 21:35

W temacie falujących obrotów moja opinia jest taka (opisuję jak jest u mnie w VTEC, moto bez sondy lambda nie dotyczy):
Powyżej 2500 rpm falowanie jest wyczuwalne ale nie powinno być szarpania.
Sonda lambda robi korektę mieszanki z ubogiej na bogatą i odwrotnie. Nigdy nie ustawi optymalnej. Zawsze oscyluje wokół optymalnego składu. Im mniejsze obciążenie silnika tym bardziej jest to zauważalne.
Czasem podczas jazdy np. 120 km/h trudno utrzymac stała prędkość. Jak jadę sam to mi to nie przeszkadza ale za kimś trudno utrzymac stały dystans i trzeba korygowac manetą.
Poniżej 2500 rpm sterownik przestawia się na obroty jałowe i bardziej chodzi z map wtrysku/zapłonu niż sondy lambda i tego falowania nie ma.

Awatar użytkownika
MalyKrystian
Posty: 2
Rejestracja: ndz 02 kwie 2017, 09:01
Model VFR: 800 VTEC 2002r
Imię: Krystian
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa, Bielsko-Biała

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Post autor: MalyKrystian » ndz 14 maja 2017, 17:12

Witam Serdecznie,

Widzę ,że temat opisujący mój obecny problem z moją VFR'ką. Mianowicie kilka dni temu zauważyłem delikatne szarpanie przy 4-5 tys/obrotów na każdym biegu. Przy niższych obrotach jest to mniej wyczuwalne ,podobnie jak przy wyższych lecz nadal wyczuwam różnice w tym co jest i było. Postępuje to coraz bardziej i dzisiaj doszło jeszcze jedno. Silnik zaczął mocno drżeć (wydając delikatnie metaliczny dźwięk). Na dodatek jest ogromny spadek momentu obrotowego i w mniejszym stopniu mocy.

Pacjent:
Honda VFR VTEC 2002r

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1842
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Model VFR: VFR1200F
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Post autor: śliniak290 » ndz 14 maja 2017, 18:16

Siema krystek
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Post autor: emil » ndz 14 maja 2017, 18:56

MalyKrystian pisze:Witam Serdecznie,
No witamy :pwned ale to nie ten dział jednak.

Awatar użytkownika
MalyKrystian
Posty: 2
Rejestracja: ndz 02 kwie 2017, 09:01
Model VFR: 800 VTEC 2002r
Imię: Krystian
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa, Bielsko-Biała

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Post autor: MalyKrystian » śr 28 cze 2017, 17:48

MalyKrystian pisze:
ndz 14 maja 2017, 17:12
Witam Serdecznie,

Widzę ,że temat opisujący mój obecny problem z moją VFR'ką. Mianowicie kilka dni temu zauważyłem delikatne szarpanie przy 4-5 tys/obrotów na każdym biegu. Przy niższych obrotach jest to mniej wyczuwalne ,podobnie jak przy wyższych lecz nadal wyczuwam różnice w tym co jest i było. Postępuje to coraz bardziej i dzisiaj doszło jeszcze jedno. Silnik zaczął mocno drżeć (wydając delikatnie metaliczny dźwięk). Na dodatek jest ogromny spadek momentu obrotowego i w mniejszym stopniu mocy.

Pacjent:
Honda VFR VTEC 2002r
Rozwiązałem problem więc napiszę, może komuś pomogę. Problemem okazała się kostka łączeniowa od immobilizera. Jest ona uszczelniona dośc dobrze i woda która tam się dostała nie mogła odparować skutecznie. Styki zaśniedziałe. Zwykłe czyszczenie i spryskanie kontaktem pomogło. VFR'ka odżyła i już jest dobrze.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie, LWG

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości