Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Macie problem z mechaniką VFRy? Piszcie.
Awatar użytkownika
zaz
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 57
Rejestracja: wt 13 sie 2013, 22:53
Model VFR: RC46
Imię: zaz
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Post autor: zaz » pt 23 sie 2013, 20:08

Witam mam takie proste pytanie moto to VFR RC46 czyli Fi
Czy normalne są spore drgania kiedy próbuję zwiększyć znacząco prędkość ciągnąc moto np. na 4 biegu od 1500 obrotów w górę zanikają przy ok 3500 obr.?
Dzieje się tak także na 3,5,6. Na 2 są już niewielkie.
Może chodzi o regulacje przepustnic i na wolnych nie równo ciągnie ale chętnie przeczytam opinie kilku innych użytkowników.

Użyłem wyszukiwarki jednak nic konkretnego nie znalazłem.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2388
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '00
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Post autor: Arnold » pt 23 sie 2013, 20:30

Nie jeździ się na takich obrotach! To nie samochód. 3,5 - 4 tyś obr to jest minimum żeby jeździć. Chyba że masz w planach jakiś tuning silnika i chcesz najpierw zajechać panewki. :D
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Model VFR: RC 46 '01
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Post autor: armen1pl » pt 23 sie 2013, 21:10

Myśle, że kolega przedtem ujeżdżał jakąś rzedówkę ;)
Silnik V ma to do siebie, że jak będzie miał za niskie obroty do pracy to będzie nas o tym informował szarpaniem.
Staraj się zaniechać te praktyki bo to nie służy układowi przeniesienia napędu.
Optymalne obroty zaczynają się od 3,5 tys.
pozdrawiam
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2637
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Model VFR: RC36II96 r.
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Post autor: figaro » pt 23 sie 2013, 21:13

Dodatkowo zarżniesz napęd razem z łożyskiem na wałku zdawczym. :P
Zmiana biegu nie wcześniej niż przy 3000 przy spokojnym przyspieszaniu, a najlepiej [najekonomiczniej i dynamicznie] w przedziale 3000 - 6000 obr. 8)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

kuba2705
teksciarz
teksciarz
Posty: 129
Rejestracja: śr 26 wrz 2012, 19:49
Model VFR: 800 FI 00
Imię: Jakub
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Post autor: kuba2705 » sob 24 sie 2013, 10:20

myślę że Rc 46 najlepiej się czuje powyżej 4 tys, poniżej to męka dla silnika

Awatar użytkownika
Miszak
pisarz
pisarz
Posty: 310
Rejestracja: wt 12 mar 2013, 15:15
Model VFR: RC46 2001r
Imię: Łukasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kłanino, (kiedyś Świecie n.W.)

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Post autor: Miszak » sob 24 sie 2013, 10:34

Też musiałem przestawić się z rzędówki na V4 . Fakt przynajmniej 3,5 tyś obrotów. Musisz dać jej iść :)
KISZCZAK
519 082 037

Awatar użytkownika
Groszek
klepacz
klepacz
Posty: 617
Rejestracja: pt 30 cze 2006, 23:43
Model VFR: FI>Vtec>RC36II
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa / V-Boyen
Kontakt:

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Post autor: Groszek » sob 24 sie 2013, 12:45

No i gdzie w tym momencie ten mit, że "v-ka lepiej ciągnie od dołu"? :P

Awatar użytkownika
puzon
klepacz
klepacz
Posty: 1629
Rejestracja: ndz 26 paź 2008, 12:36
Model VFR: koza800Fi czerwona
Imię: Piotr
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: HitlerSee
Kontakt:

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Post autor: puzon » sob 24 sie 2013, 12:56

Groszek pisze:No i gdzie w tym momencie ten mit, że "v-ka lepiej ciągnie od dołu"? :P
4 bieg i 1500 obr to by się nawet elektryczny silnik krztusił :mrgreen:

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Model VFR: RC 46 '01
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Post autor: armen1pl » sob 24 sie 2013, 13:25

Groszek pisze:No i gdzie w tym momencie ten mit, że "v-ka lepiej ciągnie od dołu"? :P
no to zrób start równoległy przy 4 tys obr v-ka i rzędówka powiedzmy z 4 biegu ;)
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

Awatar użytkownika
Groszek
klepacz
klepacz
Posty: 617
Rejestracja: pt 30 cze 2006, 23:43
Model VFR: FI>Vtec>RC36II
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa / V-Boyen
Kontakt:

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Post autor: Groszek » sob 24 sie 2013, 14:55

przykładowo: Ducati 999 i R1 - to wygrywa R1 :)

Awatar użytkownika
Koobsky
pisarz
pisarz
Posty: 399
Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
Model VFR: V-Tec A-5
Imię: Kuba
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol, UK
Kontakt:

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Post autor: Koobsky » sob 24 sie 2013, 15:08

Jak ja raz testowałem do jakich niskich obrotów mogę zejść moim V-Tec'iem to jak zszedłem do 1500 na 3 czy 4 biegu to myślałem, że zaraz wstecznego ciągu dostanę bo tak silnik pracował. :P Tak jak już koledzy napisali. To nie samochód. Motocykle mają silniki wysokoobrotowe i nie wolno takich rzeczy im robić bo może się to awarią skończyć. minimum 3000 - 3500 obrotów i dopiero zmiana biegu. Na pierwszym biegu nie szarpie bo to jest bieg z przełożeniem przystosowanym do ruszania i ma inne przełożenie ale na pozostałych już trzeba trochę silnik wkręcić.
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u. :)
https://www.facebook.com/www.goriders.net

Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1518
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Post autor: olo » sob 24 sie 2013, 16:55

armen1pl, 4 tyś to nie "dół" silnika, to prawie środek obrotów. Zrób taki test ale od-powiedzmy-2000 albo jeszcze trochę niżej...
Fałka inaczej oddaje moc (a zwłaszcza moment), nie lepiej ale przyjemniej. Skuteczniejsza w elastyczności będzie rzędówka o podobnej pojemności.
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
zaz
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 57
Rejestracja: wt 13 sie 2013, 22:53
Model VFR: RC46
Imię: zaz
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Post autor: zaz » sob 24 sie 2013, 19:24

Zawsze latałem rzędówką i dlatego pytam. Nie jestem masochistą i nie latam cały czas na takich obrotach jeśli na prawdę nie muszę i nie kręcę do końca manetki z takich obrotów bo oddając spokojnie moc to i z 1500obr można łagodnie ruszyć to tych 4kobr i potem wykręcić co nie co.

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 462
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Model VFR: VFR 800 FI - 98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Post autor: Rychu » śr 04 wrz 2013, 21:01

na 1 i 2 biegu mozna zejsc na 2 tys , ale na 3 i w gore juz tylko do 3.5 , naprawde szoda silnika na mulenie , ten silnik woli byc caly czas krecony, niz mulony.

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Model VFR: 46
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Kontakt:

Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach

Post autor: kubatron2 » śr 04 wrz 2013, 21:29

a mówice co chcecie ale powyżej 7 tys to fifunia dopiero mrucyyyyyyyyy :biggrin wrrrrrr lubisz to suko :biggrin a szarpanie wibracje to moze tez wynikac ze złego naciagu łancucha niepoprawnego działania sprzegła luzu na gumach zabieraka awaria łożyska na wałku zdawczym itd ale tak ogólnie to fifka woli bardziej żwawsze i stanowcze ruszania

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość