po ilu km wymiana wałków?

Macie problem z mechaniką VFRy? Piszcie.
Awatar użytkownika
Rof
Posty: 11
Rejestracja: sob 01 kwie 2006, 21:01
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

po ilu km wymiana wałków?

Post autor: Rof » ndz 02 kwie 2006, 18:21

witam, bylem ogladac vfr z 89 roku, ma ona przebieg 97 tys km, co wydaje sie prawdziwym przebiegiem, jest sprowadzona z niemiec i w?asciciel mowi ze mia?a wymieniane wa?ki (czy cos... przepraszam ale nie pamietam dok?adnie) przy przebiegu ok 70 kkm. Jest to odnotowane w papierach. Mowi tez ze czynnosc ta przy tym przebiegu jest czyms normalnym... choc wszyscy twierdz? ze rozrz?d jest w vfr niesmiertelny. Swoje twierdzenie popiera s?owami znajomego serwisanta z salonu hondy w ?odzi.
Chcialem sie zapyta? czy to rzeczywiscie jest normalne, czy mam sie tego obawia?. Jesli pokrecilem wa?ki z czyns innym to prosz? nie bi?, bardziej chodzi mi czy jakakolwiek ingerencja zwi?zana z eksploatacj? jest normalna przy tym przebiegu czy oznacza to k?opoty.

z gory dziekuje.
Ostatnio zmieniony czw 27 lip 2006, 00:37 przez Rof, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » ndz 02 kwie 2006, 18:45

Domy?lam si? ?e chodzi o wa?ki rozrz?du, jesli tak, to wymiana po 70 ty?. nie jest chyba czym? zupe?nie normalnym a zw?aszcza w tym modelu. Wa?ki i wsp??pracuj?ce z nimi d?wigienki zaworowe szybko zu?ywa?y si? w VF-ach ale to s? zupe?nie inne silniki, w PRAWID?OWO EKSPLOATOWANEJ VFR-ce nie powinno to mie? miejsca. Przyczyn takiego stanu rzeczy mo?e by? wiele, najbardziej prawdopodobne to niew?a?ciwy serwis albo niesprawny uk?ad smarowania, pierwsz? rzecz? kt?r? bym sprawdzi? w tym silniku jest ci?nienie oleju. Na odleg?o?? bardzo trudno zdiagnozowa? awari? - nie wiemy nawet czy wa?ki zosta?y uszkodzone w miejscu wsp??pracy z d?wigienk? zaworow? czy w miejscu ?o?yskowania w g?owicy...

Awatar użytkownika
Rof
Posty: 11
Rejestracja: sob 01 kwie 2006, 21:01
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Rof » ndz 02 kwie 2006, 18:59

no to mnie bardzo bardzo zmartwi?es... tak jak my?la?em ze cos za ma?y przebieg zeby tak? ingerencj? robi?.
Motocykl zrobi? jednak na mnie dosc dobre wrazenie silnik ?adnie wchodzi na obroty, schodzi, nie kopci przy przegazowywaniu, odpali? bez problemu. A ile ew naprawa rozrz?du kosztuje?

[ Dodano: 2006-04-02, 19:03 ]
dzwoni?em przed chwil? do go?cia i mowi ze zmieniany by? ca?y komplet zebatek...
co wy na to?

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » ndz 02 kwie 2006, 19:43

je?eli chodzi o komplet z?batek nap?dzaj?cych wa?ki rozrz?du to mo?liwe ?e zosta?y wymienione ,czasem trafi sie wadliwy motocykl, ale jesli zosta?o wszystko wymienione w serwisie hondy , to ja bym sie nie ba? ,przypatrz si? czy z ??cze? silnika nie wystaje jakis silikon b?dzie to gwarancj? ?e nie by?a grzebana przez jakiego? patenciarza silnik?w,mo?e ugadaj si? ze sprzedaj?cym na przegl?d w serwisie hondy ale jakim? innym ni? wskazany przez niego..jak koles zacznie sie wymigiwa? mo?e by? z?y znak ...(ostro?no?ci nigdy za wiele)pzdr

Awatar użytkownika
Rof
Posty: 11
Rejestracja: sob 01 kwie 2006, 21:01
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Rof » ndz 02 kwie 2006, 19:49

no moto prosto z niemiec i naprawa odnotowana w briefe wi?c nie my?le ze by?o to robione metodami cha?upniczymi ;) ale sprawdze ten silikon, dzieki za odp.

Awatar użytkownika
Karol
klepacz
klepacz
Posty: 652
Rejestracja: czw 23 mar 2006, 14:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Karol » ndz 02 kwie 2006, 21:42

nie ma si? co oszukiwa?. Wiadomo ?e tego rocznika nie kupisz z przebiegiem 30000 km. 97000 to raczej rozs?dny przebieg. Lepiej kupi? pere?k? z odnotowan? napraw?
ni? zajechany sprz?t z przebiegiem 50 000 km. Wtedy sprawa by?aby podejrzana.
Wiadomo ?e VFR to motocykl sportowo-turystyczny i takie przebiegi nikogo nie dziwi?.
RClomza.pl

UxY
Administrator
Administrator
Posty: 1467
Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: UxY » ndz 02 kwie 2006, 23:53

Powiem wam szczerze ?e jak patrze na sprz?ta kt?ry ma 17 lat lub wi?cej to nie patrze na przebieg, to nie ma sensu ale 90 000 to w miare oki :) ja zawsze licze na rok max 10 000 min 7 tys. Co do z?batek i rozrz?du hymmm....powiem szczerze ?? cos sie musia?o ostro zesra?. Z nik?d sie takich rzczy nie wymiania, z?baki sa prawktycznie do?ywotnie a wa?ki rozrz?du po 70 tys. Czy ja wiem. Mo?e mia? jakie? problemy tak jak juz napisali ch?opaki ze smarowaniem albo je?dzi? na g?wnianym oleju i pad?o. Tak czy inaczej jak wymienione i wszystko dzia?a to powinno by? oki, pos?uchaj silnika, nic nie powinno tam lata?, powienien by? lekki pomruk i ?wist z?batek. Je?eli cena jest spoko, i masz wra?enie ?e za te kase nic lepszego nie wychaczysz to bierz :) Napewno sie nie zawiedziesz :) Ja mam rocznik 86 i silnik chodzi jak zegarek :] Ale nie chce zapesza? :P tak?? ciiii :P

Nie wiem z k?d jeste? mo?? kt?ry? z nas jest bliksko i m?g?by Ci pom?c :)

Awatar użytkownika
Rof
Posty: 11
Rejestracja: sob 01 kwie 2006, 21:01
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Rof » pn 03 kwie 2006, 14:34

witam jestem z ?odzi ale zwerbowa?em juz dwoch znajomych posiadaczy vfr zeby pojechali ze mn? :mrgreen: chodzi mi przede wszystkim zeby to oni sie przejechali i stwierdzili ewentualne nieprawid?owo?ci (brak mocy... ) bo ja nawet nie mam porownania, tzn znam vfr ale nie jako uzytkownik. Trzymajcie kciuki ;)

cena 4500, byl po szlifie, owiewki porysowane (tylko te na silniku) zdj?te do lakierowania, ogl?da?em - nie s? pop?kane, reszta lakier oryginalny, zgi?ta klamka od hamulca gazniki raczej do regulacji, wlasciciel zmieni? juz olej. Mysle ze to dobra cena, ale nie napalam si? bo pospiech do z?y doradca :D

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » pn 03 kwie 2006, 15:52

UxY pisze:ja zawsze licze na rok max 10 000 min 7 tys.
kurcze to musze nadrobi? ! bo w zesz?ym sezonie zrobi?em oko?o 3000 km.
no ale z wasz? pomoc? Panowie to chyba dam rade w tym sezonie ...
Wracaj?c do tematu mog? jedynie potwierdzi? s?owa przedm?wc?w - VFR'ki s? raczej bardzo ?ywotne - jaka? powa?niejsza wymiana przy takim przebiegu ... hmm wskazuje na jaki? Unfall ... proponuj? przyjrze? si? dok?adniej przed zakupem.

Awatar użytkownika
zachtomasso
teksciarz
teksciarz
Posty: 127
Rejestracja: wt 21 mar 2006, 16:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: zachtomasso » pn 03 kwie 2006, 17:17

Rof pisze:cena 4500, byl po szlifie, owiewki porysowane (tylko te na silniku) zdj?te do lakierowania, ogl?da?em - nie s? pop?kane, reszta lakier oryginalny, zgi?ta klamka od hamulca gazniki raczej do regulacji, wlasciciel zmieni? juz olej. Mysle ze to dobra cena, ale nie napalam si? bo pospiech do z?y doradca
W sobote na Mototargu sta?a RC24 z bodaj?e 89 roku. Lakier orygina? na "nederlandzkich" lub "brytyjskich" blachach. Wygl?da?a na prawde dobrze. Cena z tego co pamietam oko?o 5 kPLN. Niestety nie by?o przy niej nikogo wiec nic wiecej nie wiem. Ale og?lny wygl?d oceniam pozytywnie. Mo?e pojawi si? gdzies w og?oszeniach ?
Zawsze lepiej mie? wyb?r a nie wybiera? z jednego.

Jak znajd? gdzie? w sieci to pod??cz? link.
CB650F
był: VFR 750 F RC 24 '88 Hand Made Police Version :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości