Zablokowana japońska rc36
Zablokowana japońska rc36
Witam.mam vfr750 z 92r ktora byla sprowadzona z japonii przez poprzedniego właściciela.problem lezy w tym, ze twierdził ze wszystkie blokady zdjął, ale vmax to 200.nigdzie nie mogę sie dowiedzieć co moze byc zdlawione.udało sie komuś w pelni odblokować ten sprzęt?
-
- pisarz
- Posty: 244
- Rejestracja: pn 04 maja 2009, 21:00
- Imię: tomek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: prawie sztolyca
Re: Zablokowana japońska rc36
Próbowałeś zamieniać moduł? Miałem kiedyś 91rok z japonii i po wymianie kreciła poza licznik bo miała tylko do 180kmh
Re: Zablokowana japońska rc36
No podobno poprzedni właściciel zmienił , jak mówiłem u mnie też leci poza skalę ale tylko 200-205. U Ciebie kręcił do 240?
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: Zablokowana japońska rc36
W żadnej instrukcji obsługi ani książce dotyczącej budowy i eksploatacji VFR nie ma informacji na temat metod oddławiania, odblokowywania silników motocyklowych.
W silnikach gaźnikowych blokowanie V-max stosuje się zazwyczaj na module zapłonowym oraz w kryzach lub iglicach gaźników.
W silnikach gaźnikowych blokowanie V-max stosuje się zazwyczaj na module zapłonowym oraz w kryzach lub iglicach gaźników.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
- pisarz
- Posty: 244
- Rejestracja: pn 04 maja 2009, 21:00
- Imię: tomek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: prawie sztolyca
Re: Zablokowana japońska rc36
Powinna krecic naokolo licznika. Takie efekty jak mówisz byly po oddławieniu gazników czyli jechal do ok.200kmh. Dopiero wymiana modułu zalatwila sprawe. Popros kogos z forum zamieńcie na chwilę moduły i Bedziesz wszystko wiedzial. Jesli to nie pomoże to podobno niektore japońce mają jeszcze w zegarach tzw. speedsensor, który blokuje predkość. Trzeba go zewrzeć z masa albo z plusem. Temat dla elektronika niestety
Re: Zablokowana japońska rc36
Spróbuję zmienić moduł i zobaczę co dalej , bo rozbierać gaźniki to trochę więcej roboty. Jeżeli ktoś z okolic wawy byłby skłonny pomóc z modułem , ma jakiś zapasowy który mógłbym pożyczyć. Na tym co siedzi teraz u mnie mam napisane markerem"black " czy coś takiego, nie przyglądałem się bliżej. podejrzewam że mimo wszystko jednak może siedzieć oryginalny. skontaktowałem się z właścicielem klubu vfr w japonii co do blokad na ich rynek
i sporządził mi taką listę części:
17222-MT4-000 TUBE, AIR CLEANER IN.
16211-MT4-000 INSULATOR, CARBURETOR (you need 4)
99101-393-1300 JET,MAIN,#130( for front cylinders. rear cylinders are
already #130. you need 2)
16151-MT4-731 NEEDLE, JET (you need 4)
więc tyle co do gaźników, o module zapłonowym nic nie pisał. szkoda mi wywalać 200 zł żeby się przekonać że to nie wina modułu, bo może jest już zmieniony.może po prostu właściciel poprzedni nie wszystko zmienił jeśli chodzi o gaźniki.
przyglądałem się zegarom, ale nie widziałem tam żadnego mechanizmu odcinającego. może zbyt pobieżnie.akurat studiuję elektronikę więc poradzę sobie jeżeli jeszcze coś tam siedzi no ale wskazówka dobija do jakichś 205 km/h więc raczej to nie to. ciężki temat jak nie ma się jak sprawdzić na sprawdzonych częściach i nie wiadomo co już w przeszłości odblokowali. Będę myślał dalej. Dzięki wielkie za odpowiedzi !
i sporządził mi taką listę części:
17222-MT4-000 TUBE, AIR CLEANER IN.
16211-MT4-000 INSULATOR, CARBURETOR (you need 4)
99101-393-1300 JET,MAIN,#130( for front cylinders. rear cylinders are
already #130. you need 2)
16151-MT4-731 NEEDLE, JET (you need 4)
więc tyle co do gaźników, o module zapłonowym nic nie pisał. szkoda mi wywalać 200 zł żeby się przekonać że to nie wina modułu, bo może jest już zmieniony.może po prostu właściciel poprzedni nie wszystko zmienił jeśli chodzi o gaźniki.
przyglądałem się zegarom, ale nie widziałem tam żadnego mechanizmu odcinającego. może zbyt pobieżnie.akurat studiuję elektronikę więc poradzę sobie jeżeli jeszcze coś tam siedzi no ale wskazówka dobija do jakichś 205 km/h więc raczej to nie to. ciężki temat jak nie ma się jak sprawdzić na sprawdzonych częściach i nie wiadomo co już w przeszłości odblokowali. Będę myślał dalej. Dzięki wielkie za odpowiedzi !
- michalw66
- teksciarz
- Posty: 101
- Rejestracja: sob 12 lut 2011, 21:57
- Imię: Michał
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SGL
Re: Zablokowana japońska rc36
Ja mam taką do 180km/h. Jestem niestety z Śląska. Po za tym moto rozebrane itd. Ale jak ją sprawdzałem to prawie przekręcała licznik. Prawie bo brakowało trochę do 0.
Może wstaw fotkę z modułem, tak żeby było widać kable który gdzie wchodzi do modułu. Może to średnio realne ale porównam z moim modułem i może któryś kabel trzeba przeciąć?
Do ilu ci się wkręca obrotów na postoju ?
Może wstaw fotkę z modułem, tak żeby było widać kable który gdzie wchodzi do modułu. Może to średnio realne ale porównam z moim modułem i może któryś kabel trzeba przeciąć?
Do ilu ci się wkręca obrotów na postoju ?
VFR RC36.
- armen1pl
- pisarz
- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Zablokowana japońska rc36
Dlatego najpierw warto dowiedzieć sie na forach co jak i gdzie a potem kupic sprzęt a nie teraz sie pier*olić z kagańcami.
życzę powodzenia
pozdrawiam
życzę powodzenia
pozdrawiam
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
Re: Zablokowana japońska rc36
dziwne rzeczy się dzieją jestem prawie pewny, że zawsze kręciła się do 11500 , teraz do 12000............................. nie mam pojęcia już. filtr k&n, dysze i iglice dynojet, nowy filtr paliwa, gaźniki czyste, nowy olej,a przy jakichś 200 zaczyna się dławić nawet.może któryś z zaworków iglicowych się zacina ?. lekko mnie to już irytuje.
sam moduł ma wszystkie piny
ocznaczony MZ7A EC
7010 5228 tych 4 ostatnich nie jestem pewny bo są starte
trochę się napociłem by dostać się do japońskich serwisów aukcyjnych, i stwierdziłem że moduły które tam mają są oznaczone zamiast "EC" , "K" jeśli dobrze pamiętam.
jako ciekawostkę powiem że rzeczywiście wlot w pokrywie airboxa w japońskiej wersji jest węższy i dłuższy od europejskiego.zmiana dała dużą różnicę.
oto wiązka wchodząca do modułu,sam moduł ma wszystkie piny
ocznaczony MZ7A EC
7010 5228 tych 4 ostatnich nie jestem pewny bo są starte
trochę się napociłem by dostać się do japońskich serwisów aukcyjnych, i stwierdziłem że moduły które tam mają są oznaczone zamiast "EC" , "K" jeśli dobrze pamiętam.
jako ciekawostkę powiem że rzeczywiście wlot w pokrywie airboxa w japońskiej wersji jest węższy i dłuższy od europejskiego.zmiana dała dużą różnicę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- michalw66
- teksciarz
- Posty: 101
- Rejestracja: sob 12 lut 2011, 21:57
- Imię: Michał
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SGL
Re: Zablokowana japońska rc36
Postaram się zajrzeć w miarę możliwości do mojego modułu.
Sprawdź jak jedzie motocykl po zdjęciu tłumika - będzie głośno ale zanim wpakujesz się w koszty(być może niepotrzebne) upewnij się czy to nie wina starego rozpadniętego w środku tłumika lub po prostu zatkanego z nagarów rdzy itd.
Sprawdź jak jedzie motocykl po zdjęciu tłumika - będzie głośno ale zanim wpakujesz się w koszty(być może niepotrzebne) upewnij się czy to nie wina starego rozpadniętego w środku tłumika lub po prostu zatkanego z nagarów rdzy itd.
VFR RC36.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 41 gości