Ustalanie przedniego kola

Macie problem z mechaniką VFRy? Piszcie.
Awatar użytkownika
cristo
pisarz
pisarz
Posty: 280
Rejestracja: czw 20 kwie 2006, 18:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Ustalanie przedniego kola

Post autor: cristo » pt 15 cze 2007, 23:19

Zastanawiam sie jak w odpowiedniej pozycji ustawic przednie lagi na osce. Z jednej strony mam tulejke i tam siada dobrze, z drugiej tak jakby brakowalo dystansu. Musze celowac na osce w wyfrezowany rowek. Poprzedni wlasciciel cos zgubil czy tez ten rowek ma wlasnie za zadanie wskazanie miejsca w ktorym powinna sie znajdowac laga?
Wiem, ze moze nie napisalem calkiem jasno o co chodzi, ale wierze w wasza madrosc.

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » sob 16 cze 2007, 08:15

Nie wiem jak jest w osiemsetkach, ale podejrzewam standard: z obu stron koła są tuleje dystansowe, ośka z jednej strony jest szersza i podczas skręcania, tym rozszerzeniem dociska cały zestaw:tulejki i łożyska do przeciwnej lagi. Laga po stronie rozszerzenia osi "chodzi" po niej dość swobodnie i żeby znaleźć optymalne miejsce dla złapania połączenia uruchamiasz hamulec i bujasz przodem kilka razy. Teraz pozostaje tylko dokręcić śrubę(-y) w dolnej części lagi żeby zestaw unieruchomić skutecznie... Cel tych działań jest jeden - przedni zawias ma chodzic możliwie jak naj swobodniej, z najmniejszym oporem tarcia, ja mam taki "wskaźnik" czy wszystko jest o.k. - siadam na moto i bez użycia hamulca, wywierając nacisk tylko na siedzenie (DUPĄ) bujam maszyną. Jeśli w trakcie zabiegu przód pracuje - jest GIT, jeśli nie - zakładamy że wszystko jest proste - szukam innego miejsca połączenia laga-oś.
W sumie nie wiem czy o to Ci chodziło, ale co mi tam...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości