Strona 1 z 1

Problem łańcuch-zębatka

: wt 21 lut 2012, 22:05
autor: Morrogh
Witam. Mam takie pytanko do was, dostalem w miare nowy łańcuch D.I.D 532 ZLV super wzmacniany. Chciałbym go wsadzić do swojej VFR 750 ale tam mam łąńcuch z modulem 530. I teraz pytanie: czy łańcuch 532 wejdzie na zebatke 530? Podobno ogniwa sa ciut szersze. A skoro beda ciut szersze to beda sie ciut suwac na zebatce. Takze nie wiem co zrobic bo łańcuch do tanich nie nalezy a tu mam w miare nowy za darmo. Jak myslicie mozna wrzucic go do moto? Z gory dziekuje za dopowiedz. Pozdrawiam.

Re: Problem łańcuch-zębatka

: śr 22 lut 2012, 08:11
autor: ivan
ogólnie mieszanie nowy łańcuch + stara zębatka (lub odwrotnie) jest to pomysł do bani bo obydwa te elementy zużywając się "dopasowują się" do siebie. A więc jak założysz nowy łańcuch na stare zębatki (pomijając fakt czy będzie pasowało czy nie) to bardzo szybko ten nowy łańcuch też szlag trafi. A więc pieniądze zostaną wyrzucone w błoto.
A więc jedyne wyjście (jeśli ten łańcuch jest w naprawdę super stanie) kupić nowe zębatki pod ten łańcuch i tyle.

Re: Problem łańcuch-zębatka

: śr 22 lut 2012, 09:34
autor: Groszek
ivan pisze:ogólnie mieszanie nowy łańcuch + stara zębatka (lub odwrotnie) jest to pomysł do bani bo obydwa te elementy zużywając się "dopasowują się" do siebie. A więc jak założysz nowy łańcuch na stare zębatki (pomijając fakt czy będzie pasowało czy nie) to bardzo szybko ten nowy łańcuch też szlag trafi.
ivan, ale wiesz to z doświadczenia, czy z zasłyszenia?

Re: Problem łańcuch-zębatka

: śr 22 lut 2012, 09:37
autor: Ketchup
to se ne da - 530 a 532 to dwie różne bajki - odżałuj ok 550 pln i zakup nowy zestaw DiD'a.

tak jak pisał Ivan - nigdy nie "składa" się zestawów, które chodziły osobno. Nawet jeżeli kiedyś jeździły na w jednym moto - I TO JEST PEWNE

pozdro

Re: Problem łańcuch-zębatka

: śr 22 lut 2012, 10:33
autor: husky
Zgadzam się z tym co mówili #ivan i #Ketchup, wymieniamy zawsze kompletami bo inaczej wszystko w krótkim czasie złom.
Jedynie jeżeli jesteś pewny, że ten co otrzymałeś jest w miarę nowy, to przy następnej wymianie możesz dokupić tylko zębatki. Innej opcji nie widzę,

Re: Problem łańcuch-zębatka

: śr 22 lut 2012, 15:02
autor: Morrogh
Koledzy ja to wszystko wiem. Wiem ze nie powinno sie zakladac starych rzeczy z nowymi ale kurcze sezon tuz tuz funduszy brak. Wydatek nie maly. Zebatki mam w dobrym stanie nawet zbytnio wyzlobien nie widac w nich a o tym zeby byly krzywe to nie wspomne. Ale ten łancuch.... swoj mam na skraju wyczerpania, a dostalem za pewna robote własnie w miare nowy łańcuch D.I.D super wzmacniany x-ring'owy tylko ze roznica jest taka ze on jest 532 a nie 530. Chcialbym przelatac sezon na tym badz chociaz pare miesiecy. Tylko martwi mnie wlasnie czy szerszy łancuch na wezsza ciut zebatke da rade wlozyc. W sumie dac sie da, ale czy to bedzie dzialac. Czy ten luz 1mm bedzie jakos negatywnie wplywal na prace napedu (nie wiem - szarpał, spadal itd) Jak myslicie, Dałoby rade bezpiecznie na tym jezdzic? Dzieki za odpowiedzi. Pozdrawiam.

Re: Problem łańcuch-zębatka

: śr 22 lut 2012, 15:56
autor: kiciol
532 ma większą średnicę rolek więc tak jak Ci wcześniej napisali zębatki musisz mieć pod ten łańcuch, więc nie kombinuj. Nie dość że chcesz zrobić jakąś rzeźbę z dwóch różnych kompletów to do tego jeszcze o różnych wymiarach :roll: Serwis maszyny kosztuje.Niestety...

Re: Problem łańcuch-zębatka

: śr 22 lut 2012, 20:54
autor: ivan
Groszek pisze: ivan, ale wiesz to z doświadczenia, czy z zasłyszenia?
Nigdy tego nie testowałem ale jest to oczywiste na "chłopski rozum" jak to że się nie sprawdza ile jest benzyny w baku przyświecając sobie zapałką ;)
Jeśli 2 części mechaniczne współpracują ze sobą to jest to oczywiste że się razem docierają i dopasowują do siebie. Jeśli więc założysz 2 części nie pasujące do siebie to obydwie bardzo szybko pójdą się j..ać.

Morrogh jak chcesz to załóż ten łańcuch i odpal moto na podnóżce, sam zobaczysz jak będzie się zachowywał. Obstawiam że będzie skakał i szarpał. Jeśli masz nowy łańcuch to koszt zębatek to prawie 1 bak paliwa... a więc chyba nie tak dużo. Moim zdaniem warto odpuścić te 300 km i kupić nowe zębatki.

Re: Problem łańcuch-zębatka

: śr 22 lut 2012, 21:46
autor: Morrogh
No z tego co sie dowiadywalem to nowe zebatki kosztuja ok 190zł. Powiedzcie mi oryginalne przelozenia to 16-44? I drugie pytanie, czy da sie jakos zaobserwowac jakies zmiany łańcucha zanim sie zerwie? Wydaje mi sie ze jest mocno rozciagniety bo zlazi z zebatek jakies 3-4mm. Jak myslicie, da rade jeszcze troche na nim pojezdzic czy juz czas obawiac sie zerwania?

Re: Problem łańcuch-zębatka

: śr 22 lut 2012, 21:52
autor: slimak
wszystko zależy pęka kiedy wystąpi zmęczenie materiału a na oko to ciężko konkretnie określić, zużyty napewno jest i to fakt. Pamiętaj tylko ,że jak pęknie to masz pozamiatane pół biedy jak nie zblokuje koła i nie rozwali nic innego po drodze miałem kumpla co żałował na łańcuch a musiał sprzedać moto za grosze bo pękł i rozwalił karter.