jak to z tym spalaniem ?

Macie problem z mechaniką VFRy? Piszcie.
Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: Cimaj » ndz 16 lip 2017, 20:23

Niron pisze:
ndz 16 lip 2017, 12:25
Cimaj, chyba już wiem jaki będzie następca fistacha :p
Jest nad czym sie zastanawiać :) Sprzęt przeeeeee......bisty :) Tyle że go na rynku wtórnym nie ma wogóle :(

Awatar użytkownika
MarcinD
pisarz
pisarz
Posty: 421
Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
Model VFR: 1200F
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PTU

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: MarcinD » ndz 16 lip 2017, 22:21

Cimaj mógłbyś zrobić jakieś porównanie ogólne vtec do nowej vfr800?
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f :twisted:

Awatar użytkownika
KidRackBrawura
pisarz
pisarz
Posty: 313
Rejestracja: pt 14 sty 2011, 18:50
Model VFR: Fi '01
Imię: Tomasz
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tuliszków

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: KidRackBrawura » ndz 16 lip 2017, 22:52

Chłopaki, ale czemu na PW ;)
It`s that old running wide problem again.
If in doubt, flat out.

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: Cimaj » pn 17 lip 2017, 00:09

MarcinD pisze:
ndz 16 lip 2017, 22:21
Cimaj mógłbyś zrobić jakieś porównanie ogólne vtec do nowej vfr800?
Jasne i wcale nie będzie to trudne. Różnic jest dużo :)
Zaczynając od ogółu:
1. Waga -10kg od razu czuć. Fajnie się układa w zakrętach. Przy przepychaniu do tyłu czy do przodu pod górkę nie trzeba się mega zapierać - poprostu jedzie. Jednak przy dużych prędkościach nie jest już tak stabilnie jak w poprzedniczce. Mówię tu tylko o prędkościach 1,6-1,8zł. Poprzedniczka jechała bez mrugnięcia stabilnie, a tu czuć delikatną nerwowość. Dodatkowo czuję dużo bardziej wibracje na podnóżkach niż poprzednio przy prędkościach 1,4->..... Stąd też nie za często latam takimi prędkościami.
2. A może i najważniejsze SPALANIE. Jest mega różnica. Na wyjazdach normalnie latając to średnio 4->4,5 :). W poprzedniczce trzeba było się naprawdę skupić żeby do 4,8 dojść. Tu bez kłopotu lecąc pętlą bieszczadzką na Słowację do Tatr 3,7 :) Nie wiem czy w poprzedniczce winą był LeoVince i Pipercross (choć to niedługo sprawdzę) ale spalanie to jest zupełnie inna parafia. Średni dystans który robię na chwilę obecną np. dla przykładu dzisiaj 350km za 67zł :) Za 80zł jeszcze nigdy nie zatankowałem na dystansie 400km. Ostatnio przpałowałem połowę baku to na końcu spalanie wyszło mi 5,6l. Póki co tego jeszcze nie rozumiem :)
3. Ochrona przed wiatrem/deszczem. Czuję że jest słabiej. W poprzedniczce owiewki były szersze stąd też według mnie i przez to na stabilności się odbiło. Jednak żeby zmienić olej nie trzeba zdejmować całych owiewek tylko dolną część :) Dalej szyba oryginalna to dramat szyba. Zmieniłem na puiga touring bo znacznie poprawiła jakość podróżowania powyżej 1zł.
4. Skoro o Energonomi. Sety są bardziej sportowe, clipony są bardziej sportowe :) Czuć od razu trochę tu inne aspiracje :) Na początku czułem kilometry po czasie na plecach. Dzisiaj po dorzuceniu pod clipony dystansy jest naprawdę dobrze. Siedzene->Według mnie bardziej sportowe ale nie wiem czemu dystanse 500km nie robią takiego wrażenia na 4 literach jak w poprzedniczce :) Lusterka - są niżej i szerzej stąd też w korkach trzeba dużo bardziej uważać. Za to się składają bez kłopotu najmniejszego kiedy chcę. Przy tej sportowej konfiguracji musiałem zmienić kask :) Mój GT-Air zaczął powodować coraz to większe bóle szyji. NXR- robi robotę.
5. Silnik -> Fachowcy z Hondy zastosowali inną mapę. Lepszy jest dół, średni lepszy niż w poprzednicze ale góra no nie wiem. Jakoś tak gorzej. 106KM też nie porywa tej fury. Czuję jak by tak trochę że jest bardziej zamulona niż poprzedniczka. Jednak dla mnie ten motocykl i tak czasami wyprzedzam moje umiejętności :) Dużo szybciej łapie temperaturę - jedna chłodnica robi robotę - ale za to przynajmniej noga prawa tak się nie piecze. No i wysokie prędkości jakoś tak wolniej są osiągane.
6. Dźwięk -> to nie jest to samo co Vitek. Nic tak nie dudni i już tak nie słychać tej V4. Jednak charakterystyczny moment przełączenia się na 16V robi robotę
7. Części akcesoryjne -> dramat. Na komin (SC Project) czekam już 2 miesiąc i zapowiada się że jeszcze poczekam. Szyba Vario touring -> jest niedostępna. Stelaż boczny Shad jest niedostępny. Za to motocykl dostępny jest na rynku w standardzie: licznik biegów, dwa liczniki przebiegu + trip, komputer pokładowy: średnie/chwilowe spalanie, średnia prędkość, quickshifter :) oraz grzane manetki Hondy z pięcioma poziomami regulacji. A i bym zapomnieł sprzęt na polskim rynku wtórnym jest wogóle niedostępny :(
8. Swiatła. LEDy sa prawie wszędzie, a przednie naprawdę fajne świecą. Trzeba się jedynie przyzwyczaić do pewnej przerwy tuż przed motocyklem.


Podsumowując: Jest pewnie jeszcze dużo rzeczy o których zapomniałem jednak różnicą napewno jest to że ja czuję że ten motocykl po prostu jest młodszy o te 10 lat :) Tego już nie opiszę w czym dokładnie :) Trzeba niem się przejechać :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
MarcinD
pisarz
pisarz
Posty: 421
Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
Model VFR: 1200F
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PTU

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: MarcinD » pn 17 lip 2017, 06:39

Ładnie i rzeczowo. Dzięki :)
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f :twisted:

seler
teksciarz
teksciarz
Posty: 140
Rejestracja: sob 06 sie 2016, 08:54
Model VFR: RC36II
Imię: Łukasz
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: seler » pn 17 lip 2017, 08:20

Dzięki Cimaj, trochę ostudziłeś mój zapał do zmiany. :-)
Nadal są wibracje o wysokiej częstotkiwości na podnóżkach po 5k rpm?

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: Cimaj » pn 17 lip 2017, 09:22

seler pisze:
pn 17 lip 2017, 08:20
Dzięki Cimaj, trochę ostudziłeś mój zapał do zmiany. :-)
Nadal są wibracje o wysokiej częstotkiwości na podnóżkach po 5k rpm?
Są. Ale nie jakoś straszne. Napewno nogi nie odpadają :)

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: Cimaj » pt 21 lip 2017, 23:12

A, co do wibracji od dłuższego czasu się zastanawiam. Zmieniałem ostatnio (6kkm temu) napęd na sunstary oraz dida 530 a powinien być 525. Mam wrażenie że wibracje są większe. Moto jak kupiłem to mało km zrobiłem na oryginalnym napędzie hondy. Jednak mam wrażenie że na ori było znacznie lepiej niż jest teraz. Kumpel z Hondy zaproponował mi komplet za 1kzł jednak za bardzo nie chce mi się sprawdzać czy rzeczywiście jest lepiej niż to co mam w tej chwili :) Polatam do tych 20kkm na napędzie i przy następnej zmianie zobaczymy jak ori będzi się sprawował.
PS. Przy zmianie zębatki przód ori czuć było że jest cięższa oraz ogumowana. Także coś myślę że w jakimś celu to było zrobione.

seler
teksciarz
teksciarz
Posty: 140
Rejestracja: sob 06 sie 2016, 08:54
Model VFR: RC36II
Imię: Łukasz
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: seler » sob 22 lip 2017, 08:34

Pytanie czy są to wibracje od napędu czy od silnika (przy tych samych rpm niezależnie od prędkości, wysoka częstotliwość coś jak golarka elektryczna).
Wibracje od silnika to jest coś co mnie zniechęca do VFR w ogóle.

Oryginalna zębatka z gumą - napęd będzie ciszej chodzić ale nie wiem czy to ma jakiś związek z wibracjami od napędu. Zamienniki nie powinny generować żadnych wibracji jeśli są w dobrym stanie, podobnie jak oryginały.

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: Cimaj » sob 22 lip 2017, 14:30

No właśnie tego nie wiem bo na starej VFR nie czułem tego że są wibracje - a też dida miałem. Problem polega na tym że na moto przesiadłem w trakcie zimy więc ciężko jest sobie teraz przypomnieć jak to było :) Faktem jest to że R4 jest bardziej kulturalne w pracy, nie mniej miałem okazję kilka razy spróbować R2 (F800ST) i tam oddrazu czyłem że coś jest nie tak z wibracjami. Polecam się przejechać to zmienisz zdanie co do VFR :)

seler
teksciarz
teksciarz
Posty: 140
Rejestracja: sob 06 sie 2016, 08:54
Model VFR: RC36II
Imię: Łukasz
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: seler » ndz 23 lip 2017, 19:41

Wibracje przy określonych obrotach (silnik) czy przy prędkości (napęd, opony)?
Postaw na centralce (jeśli masz :P), usiądź i pokręć silnikem na luzie

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Model VFR: RC36II96 r.
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: figaro » ndz 23 lip 2017, 21:41

No i spalanie zastąpiły wibracje. :lol:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

seler
teksciarz
teksciarz
Posty: 140
Rejestracja: sob 06 sie 2016, 08:54
Model VFR: RC36II
Imię: Łukasz
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: seler » pn 24 lip 2017, 19:44

Obszerna i wyczerpująca recenzja RC79 napisana przez człowieka, który od kilkunastu lat jeździł RC36.
http://bytebrothers.org/vfr800.htm

Może by tak wydzielić nowy temat odnośnie nowej VFR - od opisu Cimaja do końca?

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Model VFR: RC36II96 r.
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: figaro » śr 26 lip 2017, 20:22

Aby nieco pobudzić temat spalania do większej aktywności, dorzucam coś ze swego podwórka.
Jazda miejska z kursantami kat. A /prędkości kodeksowe, zatrzymywanie się wszędzie tam gdzie potrzeba, jazda w korkach/,
obroty w przedziale 3000 – 3500 obr/min.
Zużycie 5,3 do 5,6 w zależności czy więcej korków, czy więcej jazdy. :lol
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: Cimaj » śr 26 lip 2017, 22:01

seler pisze:
pn 24 lip 2017, 19:44
Obszerna i wyczerpująca recenzja RC79 napisana przez człowieka, który od kilkunastu lat jeździł RC36.
http://bytebrothers.org/vfr800.htm

Może by tak wydzielić nowy temat odnośnie nowej VFR - od opisu Cimaja do końca?
Myślę że w chwalimy się może pojawi się jakiś wpis.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości