Jest nad czym sie zastanawiać Sprzęt przeeeeee......bisty Tyle że go na rynku wtórnym nie ma wogóle
jak to z tym spalaniem ?
- MarcinD
- pisarz
- Posty: 421
- Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
- Imię: Marcin
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PTU
Re: jak to z tym spalaniem ?
Cimaj mógłbyś zrobić jakieś porównanie ogólne vtec do nowej vfr800?
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f
- KidRackBrawura
- pisarz
- Posty: 313
- Rejestracja: pt 14 sty 2011, 18:50
- Imię: Tomasz
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tuliszków
Re: jak to z tym spalaniem ?
Chłopaki, ale czemu na PW
It`s that old running wide problem again.
If in doubt, flat out.
If in doubt, flat out.
-
- pisarz
- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: jak to z tym spalaniem ?
Jasne i wcale nie będzie to trudne. Różnic jest dużo
Zaczynając od ogółu:
1. Waga -10kg od razu czuć. Fajnie się układa w zakrętach. Przy przepychaniu do tyłu czy do przodu pod górkę nie trzeba się mega zapierać - poprostu jedzie. Jednak przy dużych prędkościach nie jest już tak stabilnie jak w poprzedniczce. Mówię tu tylko o prędkościach 1,6-1,8zł. Poprzedniczka jechała bez mrugnięcia stabilnie, a tu czuć delikatną nerwowość. Dodatkowo czuję dużo bardziej wibracje na podnóżkach niż poprzednio przy prędkościach 1,4->..... Stąd też nie za często latam takimi prędkościami.
2. A może i najważniejsze SPALANIE. Jest mega różnica. Na wyjazdach normalnie latając to średnio 4->4,5 . W poprzedniczce trzeba było się naprawdę skupić żeby do 4,8 dojść. Tu bez kłopotu lecąc pętlą bieszczadzką na Słowację do Tatr 3,7 Nie wiem czy w poprzedniczce winą był LeoVince i Pipercross (choć to niedługo sprawdzę) ale spalanie to jest zupełnie inna parafia. Średni dystans który robię na chwilę obecną np. dla przykładu dzisiaj 350km za 67zł Za 80zł jeszcze nigdy nie zatankowałem na dystansie 400km. Ostatnio przpałowałem połowę baku to na końcu spalanie wyszło mi 5,6l. Póki co tego jeszcze nie rozumiem
3. Ochrona przed wiatrem/deszczem. Czuję że jest słabiej. W poprzedniczce owiewki były szersze stąd też według mnie i przez to na stabilności się odbiło. Jednak żeby zmienić olej nie trzeba zdejmować całych owiewek tylko dolną część Dalej szyba oryginalna to dramat szyba. Zmieniłem na puiga touring bo znacznie poprawiła jakość podróżowania powyżej 1zł.
4. Skoro o Energonomi. Sety są bardziej sportowe, clipony są bardziej sportowe Czuć od razu trochę tu inne aspiracje Na początku czułem kilometry po czasie na plecach. Dzisiaj po dorzuceniu pod clipony dystansy jest naprawdę dobrze. Siedzene->Według mnie bardziej sportowe ale nie wiem czemu dystanse 500km nie robią takiego wrażenia na 4 literach jak w poprzedniczce Lusterka - są niżej i szerzej stąd też w korkach trzeba dużo bardziej uważać. Za to się składają bez kłopotu najmniejszego kiedy chcę. Przy tej sportowej konfiguracji musiałem zmienić kask Mój GT-Air zaczął powodować coraz to większe bóle szyji. NXR- robi robotę.
5. Silnik -> Fachowcy z Hondy zastosowali inną mapę. Lepszy jest dół, średni lepszy niż w poprzednicze ale góra no nie wiem. Jakoś tak gorzej. 106KM też nie porywa tej fury. Czuję jak by tak trochę że jest bardziej zamulona niż poprzedniczka. Jednak dla mnie ten motocykl i tak czasami wyprzedzam moje umiejętności Dużo szybciej łapie temperaturę - jedna chłodnica robi robotę - ale za to przynajmniej noga prawa tak się nie piecze. No i wysokie prędkości jakoś tak wolniej są osiągane.
6. Dźwięk -> to nie jest to samo co Vitek. Nic tak nie dudni i już tak nie słychać tej V4. Jednak charakterystyczny moment przełączenia się na 16V robi robotę
7. Części akcesoryjne -> dramat. Na komin (SC Project) czekam już 2 miesiąc i zapowiada się że jeszcze poczekam. Szyba Vario touring -> jest niedostępna. Stelaż boczny Shad jest niedostępny. Za to motocykl dostępny jest na rynku w standardzie: licznik biegów, dwa liczniki przebiegu + trip, komputer pokładowy: średnie/chwilowe spalanie, średnia prędkość, quickshifter oraz grzane manetki Hondy z pięcioma poziomami regulacji. A i bym zapomnieł sprzęt na polskim rynku wtórnym jest wogóle niedostępny
8. Swiatła. LEDy sa prawie wszędzie, a przednie naprawdę fajne świecą. Trzeba się jedynie przyzwyczaić do pewnej przerwy tuż przed motocyklem.
Podsumowując: Jest pewnie jeszcze dużo rzeczy o których zapomniałem jednak różnicą napewno jest to że ja czuję że ten motocykl po prostu jest młodszy o te 10 lat Tego już nie opiszę w czym dokładnie Trzeba niem się przejechać
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- teksciarz
- Posty: 140
- Rejestracja: sob 06 sie 2016, 08:54
- Imię: Łukasz
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: jak to z tym spalaniem ?
Dzięki Cimaj, trochę ostudziłeś mój zapał do zmiany.
Nadal są wibracje o wysokiej częstotkiwości na podnóżkach po 5k rpm?
Nadal są wibracje o wysokiej częstotkiwości na podnóżkach po 5k rpm?
-
- pisarz
- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: jak to z tym spalaniem ?
A, co do wibracji od dłuższego czasu się zastanawiam. Zmieniałem ostatnio (6kkm temu) napęd na sunstary oraz dida 530 a powinien być 525. Mam wrażenie że wibracje są większe. Moto jak kupiłem to mało km zrobiłem na oryginalnym napędzie hondy. Jednak mam wrażenie że na ori było znacznie lepiej niż jest teraz. Kumpel z Hondy zaproponował mi komplet za 1kzł jednak za bardzo nie chce mi się sprawdzać czy rzeczywiście jest lepiej niż to co mam w tej chwili Polatam do tych 20kkm na napędzie i przy następnej zmianie zobaczymy jak ori będzi się sprawował.
PS. Przy zmianie zębatki przód ori czuć było że jest cięższa oraz ogumowana. Także coś myślę że w jakimś celu to było zrobione.
PS. Przy zmianie zębatki przód ori czuć było że jest cięższa oraz ogumowana. Także coś myślę że w jakimś celu to było zrobione.
-
- teksciarz
- Posty: 140
- Rejestracja: sob 06 sie 2016, 08:54
- Imię: Łukasz
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: jak to z tym spalaniem ?
Pytanie czy są to wibracje od napędu czy od silnika (przy tych samych rpm niezależnie od prędkości, wysoka częstotliwość coś jak golarka elektryczna).
Wibracje od silnika to jest coś co mnie zniechęca do VFR w ogóle.
Oryginalna zębatka z gumą - napęd będzie ciszej chodzić ale nie wiem czy to ma jakiś związek z wibracjami od napędu. Zamienniki nie powinny generować żadnych wibracji jeśli są w dobrym stanie, podobnie jak oryginały.
Wibracje od silnika to jest coś co mnie zniechęca do VFR w ogóle.
Oryginalna zębatka z gumą - napęd będzie ciszej chodzić ale nie wiem czy to ma jakiś związek z wibracjami od napędu. Zamienniki nie powinny generować żadnych wibracji jeśli są w dobrym stanie, podobnie jak oryginały.
-
- pisarz
- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: jak to z tym spalaniem ?
No właśnie tego nie wiem bo na starej VFR nie czułem tego że są wibracje - a też dida miałem. Problem polega na tym że na moto przesiadłem w trakcie zimy więc ciężko jest sobie teraz przypomnieć jak to było Faktem jest to że R4 jest bardziej kulturalne w pracy, nie mniej miałem okazję kilka razy spróbować R2 (F800ST) i tam oddrazu czyłem że coś jest nie tak z wibracjami. Polecam się przejechać to zmienisz zdanie co do VFR
-
- teksciarz
- Posty: 140
- Rejestracja: sob 06 sie 2016, 08:54
- Imię: Łukasz
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: jak to z tym spalaniem ?
Wibracje przy określonych obrotach (silnik) czy przy prędkości (napęd, opony)?
Postaw na centralce (jeśli masz ), usiądź i pokręć silnikem na luzie
Postaw na centralce (jeśli masz ), usiądź i pokręć silnikem na luzie
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: jak to z tym spalaniem ?
No i spalanie zastąpiły wibracje.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
- teksciarz
- Posty: 140
- Rejestracja: sob 06 sie 2016, 08:54
- Imię: Łukasz
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: jak to z tym spalaniem ?
Obszerna i wyczerpująca recenzja RC79 napisana przez człowieka, który od kilkunastu lat jeździł RC36.
http://bytebrothers.org/vfr800.htm
Może by tak wydzielić nowy temat odnośnie nowej VFR - od opisu Cimaja do końca?
http://bytebrothers.org/vfr800.htm
Może by tak wydzielić nowy temat odnośnie nowej VFR - od opisu Cimaja do końca?
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: jak to z tym spalaniem ?
Aby nieco pobudzić temat spalania do większej aktywności, dorzucam coś ze swego podwórka.
Jazda miejska z kursantami kat. A /prędkości kodeksowe, zatrzymywanie się wszędzie tam gdzie potrzeba, jazda w korkach/,
obroty w przedziale 3000 – 3500 obr/min.
Zużycie 5,3 do 5,6 w zależności czy więcej korków, czy więcej jazdy.
Jazda miejska z kursantami kat. A /prędkości kodeksowe, zatrzymywanie się wszędzie tam gdzie potrzeba, jazda w korkach/,
obroty w przedziale 3000 – 3500 obr/min.
Zużycie 5,3 do 5,6 w zależności czy więcej korków, czy więcej jazdy.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
- pisarz
- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: jak to z tym spalaniem ?
Myślę że w chwalimy się może pojawi się jakiś wpis.seler pisze: ↑pn 24 lip 2017, 19:44Obszerna i wyczerpująca recenzja RC79 napisana przez człowieka, który od kilkunastu lat jeździł RC36.
http://bytebrothers.org/vfr800.htm
Może by tak wydzielić nowy temat odnośnie nowej VFR - od opisu Cimaja do końca?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości