Jakieś stuki w v-tech

Macie problem z mechaniką VFRy? Piszcie.
Awatar użytkownika
galki210
bywalec
bywalec
Posty: 40
Rejestracja: sob 12 mar 2011, 19:42
Imię: Jan
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ZĄBKI

Re: Jakieś stuki w v-tech

Post autor: galki210 » czw 08 wrz 2011, 08:30

ivan pisze:galki210, no nareszcie wpadłeś na właściwy trop :)
Moim zdaniem 25kkm to zdecydowanie za mało żeby zaglądać do zaworów.
W Pruszkowie masz Naczelnego Mechanika Forum VFR-OC Petera. :D Leć do niego, będziesz Pan zadowolony :)

narazie są to tylko moje i kolegi domysły - wydaje nam się że z stamtąd słychać stuki , ale znajomy z Hondy powiedział że robi się regulacje przy 25 tyś. Najlepiej żeby zerknął na to jakiś fachman , bo tak to tylko domysły.... a nie chcę jeździć żeby się coś nie zwaliło :(

Awatar użytkownika
klosiewi
klepacz
klepacz
Posty: 1369
Rejestracja: pt 24 kwie 2009, 15:59
Imię: Grzegorz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Re: Jakieś stuki w v-tech

Post autor: klosiewi » czw 08 wrz 2011, 08:49

St@ry pisze:co 12 tyś. w ramach przeglądu dokonujesz regulacji zaworów
To zmień serwis, no chyba że masz za dużo pieniędzy...
Opis regulacji zaworów w V-TEC'u co 16000 mile co daje na kilometry 25000 km no chyba że czytać nie umiem.... :
http://www.landofopus.com/motorcycle/valve_adj/
VTEC features hydraulically actuated lifter sleeves inside the inverted buckets of the valve train's direct-actuation lifters. Below 7,000 rpm only one intake and one exhaust valve are actuated. Above 7000 rpm, an oil spool valve, actuated by an electric solenoid, sends oil pressure to the lifter actuators and positions their spring-loaded engagement pins above the valve stems to initiate actuation of the remaining two valves of each cylinder. Precise, shim-under-bucket valve actuation for the two continuously operating valves contributes to quiet low-speed engine operation and allows 25,600-km valve maintenance intervals. The diagonally opposed VTEC-actuated valves utilize shimless buckets, reducing valve train weight and service complexity.
oryginal tekst: http://www.totalmotorcycle.com/photos/2 ... ceptor.htm

Z tego co wiem i stosuje to wymiana oleju co 12000 km ....

Awatar użytkownika
klosiewi
klepacz
klepacz
Posty: 1369
Rejestracja: pt 24 kwie 2009, 15:59
Imię: Grzegorz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Re: Jakieś stuki w v-tech

Post autor: klosiewi » czw 08 wrz 2011, 08:51

galki210 skorzystaj z wiedzy Maćka (MC_HAMMER) i podjedź do niego to cię nic nie kosztuje...

Awatar użytkownika
galki210
bywalec
bywalec
Posty: 40
Rejestracja: sob 12 mar 2011, 19:42
Imię: Jan
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ZĄBKI

Re: Jakieś stuki w v-tech

Post autor: galki210 » czw 08 wrz 2011, 08:53

klosiewi pisze:galki210 skorzystaj z wiedzy Maćka (MC_HAMMER) i podjedź do niego to cię nic nie kosztuje...

dzięki za info :) postaram się z nim zgadać :)

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Re: Jakieś stuki w v-tech

Post autor: MC_Hammer » czw 08 wrz 2011, 13:53

klosiewi pisze:Z tego co wiem i stosuje to wymiana oleju co 12000 km ....
I tutaj kolega się myli.
W starszych modelach a i owszem ale w Vitku co 6000 km :biggrin

Awatar użytkownika
St@ry
pisarz
pisarz
Posty: 485
Rejestracja: ndz 31 paź 2010, 16:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakieś stuki w v-tech

Post autor: St@ry » czw 08 wrz 2011, 16:12

Ciesze się, że jednak moja wiedza dotycząca przebiegu i wymiany oleju pochodzi z dobrego źródła. Jesli zaś chodzi o regulację zaworu, to opieralem się na informacjach uzyskanych w MotoWit i u Petera. Czy się w tym zakresie mylili sprawdzę w ASO i potwierdzę. :-P
"Miejsce, na które wstąpił człowiek dobry, jest uświęcone." - Goethe

Awatar użytkownika
klosiewi
klepacz
klepacz
Posty: 1369
Rejestracja: pt 24 kwie 2009, 15:59
Imię: Grzegorz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Re: Jakieś stuki w v-tech

Post autor: klosiewi » czw 08 wrz 2011, 16:53

MC_Hammer pisze:I tutaj kolega się myli.
Proszę o fakty ponieważ jest to niczym nie poparta teza :P
Jak na załączonym obrazku (wyciąg z Service Manual dla Vicia od 2002) widać co ile co robić, a dokładniej co 8000 mil (12800 km) wymiana oleju i po 16000 mil (jak kto woli 25600 km) kontrola luzu zaworowego...
Oj Maćku na starość za dużo masełka :twisted: sam mi tę wiedzę wpajałeś :biggrin


BTW wyciąg z "S M" rozdział 3-4 jak dobrze pamiętam :bye
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Re: Jakieś stuki w v-tech

Post autor: MC_Hammer » czw 08 wrz 2011, 20:13

Grzesiu od kiedy tak bardzo trzymasz się "serwisówek" ???
Jednak jeśli chcesz to tak trzymaj, ja Ci nie będę przeszkadzał :biggrin

Nadal uważam, że Vitek ma wymianę oliwy po 6k

BTW. Kiedyś pokłóciłem się z gościem od matiza, bo serwisówka kazała, cytuję "sprawdzić wszystkie połączenia śrubowe nadwozia" a ja tego nie zrobiłem :(
Jak bardzo chcecie znajdę ten dokument.

Awatar użytkownika
klosiewi
klepacz
klepacz
Posty: 1369
Rejestracja: pt 24 kwie 2009, 15:59
Imię: Grzegorz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Re: Jakieś stuki w v-tech

Post autor: klosiewi » czw 08 wrz 2011, 20:46

MC_Hammer pisze:Nadal uważam, że Vitek ma wymianę oliwy po 6k
iiiiiiiii tam po prostu nie potrafisz się przyznać do błędu :biggrin
MC_Hammer pisze:Nadal uważam
Czy Ty się popsułeś??? Idąc tym tropem rozumowania to po co płacić za gaz raz na miesiąc można przecież płacić dwa razy w miesiącu.

Tak dalej myśląc to po co są zalecenia producenta skoro można samemu je określić samemu.
MC_Hammer pisze:Grzesiu od kiedy tak bardzo trzymasz się "serwisówek" ???
nie trzymam się, ale pamiętam jak dziś rozmawialiśmy o wymianie oleju w Vitoldzie.
Dla mnie każdy może robić co chce, to są wasze motocykle i Wasze pieniądze :wink:

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Re: Jakieś stuki w v-tech

Post autor: MC_Hammer » czw 08 wrz 2011, 21:10

klosiewi pisze:nie trzymam się, ale pamiętam jak dziś rozmawialiśmy o wymianie oleju w Vitoldzie.
To żle pamiętasz, ja natomiast pamiętam, że w jednym sezonie prawie 3 razy olej wymieniałem a to by było około 18k, bo nigdy bym nie zrobił 36k km i o tym właśnie rozmawialiśmy ;)

Jak popełnie jakiś błąd to się do niego przyznam, spokojna twoja :)

I z jednym się z Tobą zgodzę, to twój motocykl i Twoje pieniądze :P

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości