filtr powietrza , nie polecam hiflo

Macie problem z mechaniką VFRy? Piszcie.
Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » ndz 21 lut 2010, 01:30

Mi się wydaje, że trochę przesadzacie z tą zwiększoną ilością powietrza, to nie turbo. Oczywiście, że zwiększy się ilość powietrza, ale nie tak mocno jak to opisujecie. A w sumie to może ilość się nie zwiększa a raczej szybkość "podania" powietrza. Wyżej napisano że niby koło jeden koń więcej to daje, więc nie przesadzajcie od razu ze zwiększonym spalaniem. Jest to na tyle mała różnica że wzrost spalania jest strasznie nie wielki i jak pisałem wcześniej - więcej powietrza co pociąga za sobą więcej paliwa to tak samo jakby dodać więcej gazu. Otrzymujemy te same osiągi przy mniejszym "gazowaniu".
Druga sprawa. Może zauważyliście w sportowych samochodach (bardzo mocno to widać w autach DTM) olbrzymie doloty. Są one takie żeby było dużo przefiltrowanego powietrza w poczekalni. Nagłe dodanie gazu szybko zostaje uzupełnione dużą ilością potrzebnego powietrza, a nie czekać aż przejdzie przez oporowy filtr. Dlatego filtr o zmniejszonym oporze poprawia napełnienie cylindrów. W motorze nie ma na tyle miejsca żeby zrobić duży dolot więc stosowanie takich filtrów w części to kompensuje.
Ja osobiście bym kupił taki filtr ze względu na poprawę dynamiki. Spalanie według mnie nie podniesie się.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Siara
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 87
Rejestracja: czw 06 lis 2008, 11:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: Siara » ndz 21 lut 2010, 11:46

A'rtino jesteś widzę bezstronny, jeżeli miałbyś wybór w tej samej kasie, to PIPERCROSS czy K&N.

Może specjaliści się wypowiedzą, tylko nie chwalcie na wyrost tego co macie, czyli K&N :???:
Akrapović, WINGRACK 2, Givi 3x, K&N

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » ndz 21 lut 2010, 12:27

Hmm, ciężko powiedzieć. Podstawowa różnica między nimi:
Pipercross robi filtry gąbkowe. Mogą one mieć jeszcze mniejszy opór przepływu powietrza. Wytrzyma może trochę dłużej niż standardowy filtr.
K&N za to ma gwarancję 1 000 000 mil czyli można powiedzieć dożywotnią, a środek do czyszczenia to koszt podajże koło 50 zł czyli jeszcze mniej niż za jakiś lipny filtr.
Raczej bym kupił K&N'a ze względu na wytrzymałość.
Ale. Niekoniecznie to K&N musi w tym przypadku być najlepszy. Może inaczej jeszcze. Twój styl jazdy? Lubisz szybko i żwawo jeździć czy może dostojnie ale bez problemów serwisowych? :) Jeśli to pierwsze to nakłaniałbym do poszukania jeszcze innych filtrów z wyższej półki i porównania ich. Czytałem w jakieś gazecie motoryzacyjnej test sportowych filtrów do Hondy Civic Type-R. Seryjny filtr był bardzo dobry i wysoko postawił poprzeczkę. K&N nie był najlepszy a wręcz obniżył moc. Wygrał jakiś mało znany na polskim rynku (był gąbkowy bodajże).
Jeśli jeździsz turystycznie albo i tak i tak to raczej namawiam do K&N'a jak wcześniej mówiłem dzięki wytrzymałości. Raz zainwestowana kasa, lepszy filtr, poprawa osiągów, a czyszczenie dużo tańsze niż kupowanie filtrów.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Siara
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 87
Rejestracja: czw 06 lis 2008, 11:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: Siara » ndz 21 lut 2010, 18:14

Dzięki A'rtino za obszerne przemyślenia, chyba zdecyduję się na K&N...
Akrapović, WINGRACK 2, Givi 3x, K&N

Awatar użytkownika
michał RC 46
pisarz
pisarz
Posty: 498
Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michał RC 46 » ndz 21 lut 2010, 19:19

K&N mocno przereklamowany,z tego co czytałem to K&N nie dorównuję PIPERCROSS-owi ma gorsze właściwości filtracyjne i mniejszą przepuszczalność,Fabiq zresztą wspominał też o tym w innym temacie.
Czerwone najszybsze !

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » ndz 21 lut 2010, 19:48

michał RC 46, racja że K&N jest mocno reklamowany. Bardzo dużo osób używa filtrów tej firmy. Ale, skoro jest lepszy niż seryjny i nie jeździmy na torze tylko czerpiemy przyjemność po prostu z jazdy czy to dalej czy bliżej to dlaczego nie? Jeśli ktoś lubi ostro pozapie*dalać to zainwestuje w Pipercrossa, pewnie jest lepszy, ale skoro K&N jest "dożywotni" i daje więcej niż seryjny filtr to uważam, że warto go kupić.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
michał RC 46
pisarz
pisarz
Posty: 498
Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michał RC 46 » ndz 21 lut 2010, 19:52

No tak ale wiesz,że to marketing z tą gwarancją? niby co ma się w nim popsuć? Pipercross daję jak dobrze pamiętam na coś koło 200tyś km.Zrobisz tyle swoim moto? :smile: a tak w ogóle to masz rację do normalnej jazdy nie ma potrzeby wymieniać na sportowy,ale jak ktoś ma świra na punkcie gadżetów do moto to się cieszy z każdej nowej rzeczy kupionej dla swojej ukochanej :grin:
Czerwone najszybsze !

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » ndz 21 lut 2010, 20:09

michał RC 46 pisze:niby co ma się w nim popsuć?
Może nie popsuć tylko syf który się zbierze jest łatwy do usunięcia. No raczej papierowego filtra nie wymyjesz wodą. :) K&N robi filtry z jakieś włókniny łatwej do wymycia. Ja, gdyby nie ten brud który okleja się na filtrze, to bym go nie wymieniał wcale. Z reszta dlatego się go wymienia.
michał RC 46 pisze:Pipercross daję jak dobrze pamiętam na coś koło 200tyś km.Zrobisz tyle swoim moto?
Jeśli to prawda, bo na stronie nic nie znalazłem, to faktycznie dużo. No to można się zastanowić. :) Chociaż myślę że ta gąbka chyba jest słabsza niż materiały w K&N'ie. Stąd tak duża gwarancja.
michał RC 46 pisze:ale jak ktoś ma świra na punkcie gadżetów do moto to się cieszy z każdej nowej rzeczy kupionej dla swojej ukochanej :grin:
Oj prawda, prawda. :D
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

lukas 78

Post autor: lukas 78 » ndz 21 lut 2010, 23:43

Ja czytalem na angielskim forum VFR na temat K&N Koles pisal ze ten filtr ma duza przepustowosc i przepuscil mu jakies drobinki pylu do srodka! Od tamtego czasu tyllko uzywa oryginalu!

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » ndz 21 lut 2010, 23:50

Powiem szczerze że hilfo kupują ze względu na cene.W większości da się go dopasować.Co do K&N Fabiq polecał jakieś podobnej przepustowości w lepszej cenie.Tu w większości płacimy za markę
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pn 22 lut 2010, 00:11

ja nawet nie rozwazam takkego zakupu, zdania co do k&n-a sa tak podzielone, ze cholera wie czy on wiecej robi dobrego czy zlego,
z opinii wynika jakby to zalezalo od motocykla czy wrecz egzemplarza, a moze sposobu jazdy, np przy turystyczej zmniejsza spalanie, przy ostrej zwieksza, nie wiem,

zastanawia mnie tylko jedno-jesli przez latwiejszy dostep powietrza silnik pobiera mniej benzyzny (przepustnica sie mniej otwiera przez mniejsze podcisnienie) to ewidentnie nizsze spalanie jest okraszone zbyt uboga mieszanka!!!
a nie trzeba nikomu tlumaczyc, ze to niedobrze(wyzsza temp spalania, wypalanie zaworow)

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » pn 22 lut 2010, 23:43

Twardy161 pisze:przepustnica sie mniej otwiera przez mniejsze podcisnienie
Zauważ, że przepustnica otwiera drogę paliwu jak i powietrzu więc nie może być za uboga mieszanka bo to i to jest tak samo sterowane.
Hmm, a z tym wypalaniem zaworów to bardziej przy zbyt bogatej mieszance, ale tu nie chce się narzucać bo nie wiem dokładnie.
A co do tych filtrów czy K&N czy Pipercross to już też nie wiem. Każdy gada co innego i wyprowadzono mnie z równowagi :D . michał RC 46, ma filtr Pipercross'a więc niech się wypowie za niedługo i fajnie jakby ktoś się zgłosił z filtrem K&N. Wtedy się okaże co i jak. Ogólnie filtr o mniejszym oporze poprawi napełnienie cylindrów, a z jakiej firmy będzie to już chyba kwestia który da najwięcej.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » wt 23 lut 2010, 08:36

A'rtino pisze:
Twardy161 pisze:przepustnica sie mniej otwiera przez mniejsze podcisnienie
Zauważ, że przepustnica otwiera drogę paliwu jak i powietrzu więc nie może być za uboga mieszanka bo to i to jest tak samo sterowane.
po zastanowieniu przynaje racje-"droga" dla paliwa i powietrza otwiera sie proporcjonalnie a te proporcje moga byc tylko zaburzone przy niedoborze powietrza (np zatkany filtr) a w druga strone nie,

ale co do wypalania zaworow wylotowych nie zgodze sie z Toba-ubozsza mieszanka ma wieksza temp spalania przy zbyt bogatej paliwo nie spala sie w pelni-stad zapach benzyny z wydechu.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » wt 23 lut 2010, 14:12

A'rtino pisze:Hmm, a z tym wypalaniem zaworów to bardziej przy zbyt bogatej mieszance, ale tu nie chce się narzucać bo nie wiem dokładnie.
Twardy161 pisze:ale co do wypalania zaworow wylotowych nie zgodze sie z Toba-ubozsza mieszanka ma wieksza temp spalania przy zbyt bogatej paliwo nie spala sie w pelni-stad zapach benzyny z wydechu.
Przyjmuję do wiadomości. Nie wiedziałem. Jechałem na logikę. :)
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » wt 23 lut 2010, 18:02

A'rtino pisze:
A'rtino pisze:Hmm, a z tym wypalaniem zaworów to bardziej przy zbyt bogatej mieszance, ale tu nie chce się narzucać bo nie wiem dokładnie.
Twardy161 pisze:ale co do wypalania zaworow wylotowych nie zgodze sie z Toba-ubozsza mieszanka ma wieksza temp spalania przy zbyt bogatej paliwo nie spala sie w pelni-stad zapach benzyny z wydechu.
Przyjmuję do wiadomości. Nie wiedziałem. Jechałem na logikę. :)
spoko, na logike pewnie bym to podobnie ocenil:]

widze, ze troche sie tym interesujesz wiec polecam ksiazke Romana Dmowskiego-"gazniki motocyklowe", nie jest bardzo dluga, mi zeszla w 1 wieczor a kilka rzeczy wiecej rozumiem nic to wynikalo z samej ograniczonej praktyki:]
mozna znalezc w necie, ja chyba z chomika sciagnalem.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości