filtr powietrza , nie polecam hiflo

Macie problem z mechaniką VFRy? Piszcie.
Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Re: filtr powietrza , nie polecam hiflo

Post autor: Lucek » czw 07 lis 2013, 16:06

co tydzien powinienes
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Redford44
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 23:45
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: filtr powietrza , nie polecam hiflo

Post autor: Redford44 » pn 11 lis 2013, 22:13

magik pisze:to może zdradzisz ta jakże skrywaną tajemnicę nam niegodnym jakie to parametry ?? bo jestem ciekaw?
Nie ma w tym żadnej tajemnicy.
Swoją (sprawdzoną ) teorie sprawdziłem w trakcie użytkowania tego filtra.
Wiadomo wszystkim że taki filtr stosuje się razem z dobrej marki tłumikiem przelotowym.
Po zastosowaniu powyższego założyłem k&n-a i przez pierwszy rok jeżdziło mi śię zdecydowanie lepiej. W zimie wyczyściłem filtr ale go spryskałem bardzo niewielką ilością oleju bo sądziłem że tak będzie lepiej.Wiosną kiedy wyjechałem stwierdziłem że moto dużo gorzej jezdzi .
Od razu padło na k&n-a. Dołożyłem jeszcze jedną warstwę oleju. W kolejnej próbie było już lepiej.
I tak w końcu" dostroiłem" moto. Oczywiście można przedobrzyć i wtedy też dobrze jezdzi ale pali jeszcze lepiej

xander_zx
Posty: 6
Rejestracja: wt 11 mar 2014, 22:32
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

Re: filtr powietrza , nie polecam hiflo

Post autor: xander_zx » pn 23 cze 2014, 18:25

Hmm od czego by tu zacząć :D

Mowa o RC36II 750 z 97r :D
A więc tak, u mnie po zakupie moto był zwykły filtr papierowy (wyciągnięty przedmuchany sprężonym powietrzem i latało się dalej) całkiem sporo na nim polatałem tak że porównanie jest. Moto pracował bardzo ładnie i wszystko było okej, niestety nie wiem czy to hiflo czy meiwa bo brak mu oznaczeń, jakieś wyskrobane literki miejscami.

Zakupiłem piepr-a bo tak chciałem, coś innego coś nowego mniej rutynowego wiadomo. Biegiem do garażu klucze w ruch a po chwili w długą, no i hmm to nie było to czego oczekiwałem (gorzej od papieru skandal! :shock: )- ale znalazłem przyczynę.
Na początku myślałem że może regulacja gaziorów potem inne pomysły (jednak nie chciałem ruszać gaźników ponieważ pracowały dobrze) i w końcu...
Po kilku set km wyciągnąłem filtr wymyłem w wodzie z płynem do naczyń, następnie preparatem czyszczącym piper-a i pozostawiłem do wyschnięcia. (poprzednio filtr był dość grubo fabrycznie nasączony) Teraz zastosowałem tylko "mgiełkę" delikatnie i w niewielkiej ilości. Montaż i to był strzał w 10! Gigantyczna poprawa, brak "burczenia" przy odkręceniu manetki i w końcu lepiej niż na papierowym ale po części. Na niższych obrotach lepiej sprawdzał się papierowy (albo może i na równo ciężko powiedzieć) ale od 4-5 w górę Piper wymiatał. >> Myślę że to wina gaźników bo u kumpla na wtrysku w 800Fi z Pipem nie ma tego efektu.

Podsumowując:

Spokojnie mogę polecić Pipercross-a do moto na wtrysku (Kumpel miał K&N teraz ma Pipera i jest zajebiście zadowolony ze zmiany). Również jeździłem tak że OK
Jeśli chodzi o gaźnikowców to jak ktoś chciał by się bawić w dysze i wydech to na pewno by nie pożałował, ale i na serii jest bardzo przyjemnie - na pewno odczuwalna zmiana na wyższych obrotach, inna charakterystyka dźwięku silnika z box-a.
Spalanie zmienne i zależne od radości z jazdy ;] Ważne jest to by odpowiednio wyczyścić filtr i delikatnie natłuścić. Po 3tyś km nie zauważyłem żadnych brudów w boxie tak że i tu spokojnie. :cool

A hiflo czy meiwa, moim zdaniem oba bardzo dobre gdy świeże czyste i NOWE!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości