Strona 1 z 2

Zblokowało tylnie koło

: pn 11 kwie 2011, 14:14
autor: Brisek
Powiem tak , jakis czas temu jezdziłem vfr 750
od tygodnia bylem szczesliwym posiadaczem vfr 800 z roku 2000
a dzisiaj to mi sie az cholera płakac chce
przy mniej wiecej 100km na godzine w trakcie jazdy mi zblokowalo tylnie koło :)
cudem nie zaliczyłem gleby , ktos ma moze pomysl co sie mogło stac???
silnik jak wcisne sprzeglo odpala ale skrzynia stoi kolo tylnie tez
a mnie az szlak trafia , albo orientujecie sie ile taka zabawa w naprawe skrzyni moze kosztowac??

: pn 11 kwie 2011, 14:56
autor: daro1980
rozumiem ze sprzeglo dziala ... wiec albo tryb zdawczy albo lancuch ...bez rozkrecania chyba ciezko powiedziec co sie stalo ...

: pn 11 kwie 2011, 15:07
autor: skoch84
Podstawowe pytanie: co się zblokowało? Koło, czy skrzynia?

: pn 11 kwie 2011, 16:15
autor: Gregory
Brisek, Zrzuć napęd i zobacz czy ruszy. Tylko trzeba go zrzucić z obu zębatek ;-)

: pn 11 kwie 2011, 16:31
autor: wasyl
Miałem to samo i niestety u mnie kieł zablokował skrzynię :(
Jak co to wal smiało skrzynie mam.

: pn 11 kwie 2011, 18:53
autor: Narwany
Brisek, miałem podobną sytuację, jadę sobie z 100km/h a tu z niczego, koło tylnie się zablokowało, tak mocno, że przy okazji spaliłem sprzęgło.... u mnie przyczyną był płyn hamulcowy, który okazał się na tyle w kiepskim stanie, że podczas jazdy zrobił się jakiś zator i złapało tylni hamulec.... pierwsza sprawa to trzeba sprawdzić, czy masz jałowy bieg, jeżeli tak to skrzynia ok... potem na centralnym podnóżku wszystkie biegi od 1-6 jeżeli są to ok.... potem popracój na hamulcem... i będzie ok... !!! chyba że ci się skrzynia rozsypała i nie masz nawet luzu.. no to wtedy kaplica...

: pn 11 kwie 2011, 20:11
autor: Brisek
pierwsza wiadomosc pisalem chwile po calym zdazeniu, doskonale wiem i ciesze sie jak cholera ze nie wyglebilemn, i policzylem droge przejechalem 75 metrow zanim wychamowalem.Oczywiscie na zblokowanym tylnim kole
Propo sprzetu kolo sie delikatnie rusza wiec to nie hamulec, skrzynai za to jest wbita na jakims biegu i zklinowana, silnik odpala tylko na sprzegle ale jak chce je pusicc to sie dusi,
wajchy zmiany biegow nie rusze, jutro idzie sprzet do znajomego mechanika i sie zobaczy , w najgorszym razie usmiechne sie o ta skrzynie sie wymieni i tyle
Ale serio dziekuje sam nie wiem komu ze mi sie to stalo na prostej i bez zadnego ruchu na drodze jak by to bylo w zakrecie albo gdzies jak jade w korku to by byla masakra.
Pozdrawiam

: czw 14 kwie 2011, 18:23
autor: artur82
no nie ma co, niezła przygoda, naprawdę można nieźle przyklinić w razie takiej sytuacji, trzeba się cieszyć że tylko tak się skończyło, nawet jeśli będzie to skrzynka, pozdro ;-)

Re: Zblokowało tylnie koło

: pn 16 maja 2011, 14:41
autor: Brisek
mały update
zblokowal sie 2 bieg , skrzynai juz wymieniona portwel lzejszy po prawie 2000zl
teraz inny problem
powie mi ktos co mogli mechanicy sknocic??
pada mi akumulator , gorzej kreci, ladowanie jest
stwierdzili mi ze akumulator do wymiany , no to wymienilem i znowu dupa
kreci czasami i odpala a czasami przekręci raz wyzeruje liczniki i dupa , oczywiście na pych działa ( jak podladuje akumulator to odpala bez problemu)
aa jeszcze jedno jak jest cieply to mu gorzej krecic niz jak jest zimny ( napisze inaczej , czasem jak go zgasze do nie mgeo odpalic , postoje chwile i juz kreci
I naprawde juz mnie ten motocykl wnerwia ma ktos pomysl co to moze byc ??

mzoe cos z regulatorem ?? ma ktos pozyczyc z okolic wroclawia??

Re: Zblokowało tylnie koło

: pn 16 maja 2011, 14:57
autor: Arnold
Ja bym przypuszczał coś ze sprzęgiełkiem rozrusznika. Może ciężej iść i rozrusznik ciągnie więcej prądu.

Re: Zblokowało tylnie koło

: pn 16 maja 2011, 15:07
autor: ppamula
Z objawów wynika że masz problem z klemami akumulatora albo z przewodami masowymi przy silniku. Zerowanie licznika przy rozrucu to oznacza słabe napięcie rozruchu. Jeżeli akumulatora jesteś pewnien (nowy albo na pewno sprawny) to niestety klemy albo przewody masowe. No nie ma innego wyjścia. Złe stylki na klemach albo na śrubach przewodów wywołują spadek napięcia i aku ma ploblemy z odpaleniem. Jak rónierz z poprawnym ładowaniem!. Jak silnik się rozgrzeje to śruby niewiele aczkolwiek się powiększają, rosną luzy na sykach oczek przewodów.
Szczota druciana i areozol zabezpieczający.

Tak czy inaczej miernik w rękę i pomierzyć w różnych sytuacjach,
aku luzem,
rozruch,
bieg jałowy,
6k obrotów,
wszystko z oświetleniem pełnym i bez,
spadki napięcia na stykach,
regulator,
alternator.

Przejrzyj tematy w ELEKTRYKA.

Re: Zblokowało tylnie koło

: pn 16 maja 2011, 16:32
autor: artur82
a ja proponuję sprawdzić ładowanie, bo to że ono jest nie znaczy że jest ono prawidłowe, tzn. jęśli regulator jest kiepski, lub połączenia przewodów biegnące od niego są zasyfione tj. śniedź, wówczas możesz mieć za słabe a to spowoduje niedoładowywanie aku, a dalej problemy z rozruchem, resety i takie tam schizy. Sprawdź ładowanie na wolnych obrotach bez świateł, na wolnych ze światłami oraz przy 5000 obrotów ze światłami i bez, czasami wystarczy poczyścić kostki od regla i w porządku, pozdro

Re: Zblokowało tylnie koło

: pn 16 maja 2011, 18:10
autor: kiki
ppamula ma racje - silnik wyjęty z ramy wiec pewnie zle podlączyli mase- sprawdź to

Re: Zblokowało tylnie koło

: pn 16 maja 2011, 19:36
autor: Brisek
a wiec tak , teraz dostepu nie mam do miernika , ale sprawdzalem napiecie ladowania i bylo wedlug serwisowki odpowiednie, niestety nie pameitam ile.
A propo masy to tez mialem takie skojarzenie a powie mi tkos gdzie jest masa podlaczona ??
Ps klemy sa czyste i wiekszosc kostek juz tez sprawdzalem

Re: Zblokowało tylnie koło

: pn 16 maja 2011, 20:21
autor: 8Bodzio8
Brisek pisze:a wiec tak , teraz dostepu nie mam do miernika , ale sprawdzalem napiecie ladowania i bylo wedlug serwisowki odpowiednie, niestety nie pameitam ile.
A propo masy to tez mialem takie skojarzenie a powie mi tkos gdzie jest masa podlaczona ??
Ps klemy sa czyste i wiekszosc kostek juz tez sprawdzalem
Jeszcze sprawdź jaki powinieneś mieć aku chodzi o prąd rozruchowy w vtec musi być pow 200 A. Podobne dolegliwości miał jeden z forumowiczów kupił nowe aku z za małym prądem rozruchowym i po kilku kręceniach dupa aku padło.