Zblokowało tylnie koło
-
- zadomowiony
- Posty: 59
- Rejestracja: czw 04 wrz 2008, 22:23
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: wroclaw
Zblokowało tylnie koło
Powiem tak , jakis czas temu jezdziłem vfr 750
od tygodnia bylem szczesliwym posiadaczem vfr 800 z roku 2000
a dzisiaj to mi sie az cholera płakac chce
przy mniej wiecej 100km na godzine w trakcie jazdy mi zblokowalo tylnie koło
cudem nie zaliczyłem gleby , ktos ma moze pomysl co sie mogło stac???
silnik jak wcisne sprzeglo odpala ale skrzynia stoi kolo tylnie tez
a mnie az szlak trafia , albo orientujecie sie ile taka zabawa w naprawe skrzyni moze kosztowac??
od tygodnia bylem szczesliwym posiadaczem vfr 800 z roku 2000
a dzisiaj to mi sie az cholera płakac chce
przy mniej wiecej 100km na godzine w trakcie jazdy mi zblokowalo tylnie koło
cudem nie zaliczyłem gleby , ktos ma moze pomysl co sie mogło stac???
silnik jak wcisne sprzeglo odpala ale skrzynia stoi kolo tylnie tez
a mnie az szlak trafia , albo orientujecie sie ile taka zabawa w naprawe skrzyni moze kosztowac??
- Narwany
- pisarz
- Posty: 339
- Rejestracja: pt 18 lip 2008, 22:33
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Brisek, miałem podobną sytuację, jadę sobie z 100km/h a tu z niczego, koło tylnie się zablokowało, tak mocno, że przy okazji spaliłem sprzęgło.... u mnie przyczyną był płyn hamulcowy, który okazał się na tyle w kiepskim stanie, że podczas jazdy zrobił się jakiś zator i złapało tylni hamulec.... pierwsza sprawa to trzeba sprawdzić, czy masz jałowy bieg, jeżeli tak to skrzynia ok... potem na centralnym podnóżku wszystkie biegi od 1-6 jeżeli są to ok.... potem popracój na hamulcem... i będzie ok... !!! chyba że ci się skrzynia rozsypała i nie masz nawet luzu.. no to wtedy kaplica...
Kto w młodości głupim nie był, Ten na starość nie zmądrzeje !!!
-
- zadomowiony
- Posty: 59
- Rejestracja: czw 04 wrz 2008, 22:23
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: wroclaw
pierwsza wiadomosc pisalem chwile po calym zdazeniu, doskonale wiem i ciesze sie jak cholera ze nie wyglebilemn, i policzylem droge przejechalem 75 metrow zanim wychamowalem.Oczywiscie na zblokowanym tylnim kole
Propo sprzetu kolo sie delikatnie rusza wiec to nie hamulec, skrzynai za to jest wbita na jakims biegu i zklinowana, silnik odpala tylko na sprzegle ale jak chce je pusicc to sie dusi,
wajchy zmiany biegow nie rusze, jutro idzie sprzet do znajomego mechanika i sie zobaczy , w najgorszym razie usmiechne sie o ta skrzynie sie wymieni i tyle
Ale serio dziekuje sam nie wiem komu ze mi sie to stalo na prostej i bez zadnego ruchu na drodze jak by to bylo w zakrecie albo gdzies jak jade w korku to by byla masakra.
Pozdrawiam
Propo sprzetu kolo sie delikatnie rusza wiec to nie hamulec, skrzynai za to jest wbita na jakims biegu i zklinowana, silnik odpala tylko na sprzegle ale jak chce je pusicc to sie dusi,
wajchy zmiany biegow nie rusze, jutro idzie sprzet do znajomego mechanika i sie zobaczy , w najgorszym razie usmiechne sie o ta skrzynie sie wymieni i tyle
Ale serio dziekuje sam nie wiem komu ze mi sie to stalo na prostej i bez zadnego ruchu na drodze jak by to bylo w zakrecie albo gdzies jak jade w korku to by byla masakra.
Pozdrawiam
-
- zadomowiony
- Posty: 59
- Rejestracja: czw 04 wrz 2008, 22:23
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: wroclaw
Re: Zblokowało tylnie koło
mały update
zblokowal sie 2 bieg , skrzynai juz wymieniona portwel lzejszy po prawie 2000zl
teraz inny problem
powie mi ktos co mogli mechanicy sknocic??
pada mi akumulator , gorzej kreci, ladowanie jest
stwierdzili mi ze akumulator do wymiany , no to wymienilem i znowu dupa
kreci czasami i odpala a czasami przekręci raz wyzeruje liczniki i dupa , oczywiście na pych działa ( jak podladuje akumulator to odpala bez problemu)
aa jeszcze jedno jak jest cieply to mu gorzej krecic niz jak jest zimny ( napisze inaczej , czasem jak go zgasze do nie mgeo odpalic , postoje chwile i juz kreci
I naprawde juz mnie ten motocykl wnerwia ma ktos pomysl co to moze byc ??
mzoe cos z regulatorem ?? ma ktos pozyczyc z okolic wroclawia??
zblokowal sie 2 bieg , skrzynai juz wymieniona portwel lzejszy po prawie 2000zl
teraz inny problem
powie mi ktos co mogli mechanicy sknocic??
pada mi akumulator , gorzej kreci, ladowanie jest
stwierdzili mi ze akumulator do wymiany , no to wymienilem i znowu dupa
kreci czasami i odpala a czasami przekręci raz wyzeruje liczniki i dupa , oczywiście na pych działa ( jak podladuje akumulator to odpala bez problemu)
aa jeszcze jedno jak jest cieply to mu gorzej krecic niz jak jest zimny ( napisze inaczej , czasem jak go zgasze do nie mgeo odpalic , postoje chwile i juz kreci
I naprawde juz mnie ten motocykl wnerwia ma ktos pomysl co to moze byc ??
mzoe cos z regulatorem ?? ma ktos pozyczyc z okolic wroclawia??
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Zblokowało tylnie koło
Ja bym przypuszczał coś ze sprzęgiełkiem rozrusznika. Może ciężej iść i rozrusznik ciągnie więcej prądu.
- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3540
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zblokowało tylnie koło
Z objawów wynika że masz problem z klemami akumulatora albo z przewodami masowymi przy silniku. Zerowanie licznika przy rozrucu to oznacza słabe napięcie rozruchu. Jeżeli akumulatora jesteś pewnien (nowy albo na pewno sprawny) to niestety klemy albo przewody masowe. No nie ma innego wyjścia. Złe stylki na klemach albo na śrubach przewodów wywołują spadek napięcia i aku ma ploblemy z odpaleniem. Jak rónierz z poprawnym ładowaniem!. Jak silnik się rozgrzeje to śruby niewiele aczkolwiek się powiększają, rosną luzy na sykach oczek przewodów.
Szczota druciana i areozol zabezpieczający.
Tak czy inaczej miernik w rękę i pomierzyć w różnych sytuacjach,
aku luzem,
rozruch,
bieg jałowy,
6k obrotów,
wszystko z oświetleniem pełnym i bez,
spadki napięcia na stykach,
regulator,
alternator.
Przejrzyj tematy w ELEKTRYKA.
Szczota druciana i areozol zabezpieczający.
Tak czy inaczej miernik w rękę i pomierzyć w różnych sytuacjach,
aku luzem,
rozruch,
bieg jałowy,
6k obrotów,
wszystko z oświetleniem pełnym i bez,
spadki napięcia na stykach,
regulator,
alternator.
Przejrzyj tematy w ELEKTRYKA.
- artur82
- zadomowiony
- Posty: 69
- Rejestracja: pn 29 mar 2010, 19:33
- Imię: Artur
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: lublin
Re: Zblokowało tylnie koło
a ja proponuję sprawdzić ładowanie, bo to że ono jest nie znaczy że jest ono prawidłowe, tzn. jęśli regulator jest kiepski, lub połączenia przewodów biegnące od niego są zasyfione tj. śniedź, wówczas możesz mieć za słabe a to spowoduje niedoładowywanie aku, a dalej problemy z rozruchem, resety i takie tam schizy. Sprawdź ładowanie na wolnych obrotach bez świateł, na wolnych ze światłami oraz przy 5000 obrotów ze światłami i bez, czasami wystarczy poczyścić kostki od regla i w porządku, pozdro
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Zblokowało tylnie koło
ppamula ma racje - silnik wyjęty z ramy wiec pewnie zle podlączyli mase- sprawdź to
-
- zadomowiony
- Posty: 59
- Rejestracja: czw 04 wrz 2008, 22:23
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: wroclaw
Re: Zblokowało tylnie koło
a wiec tak , teraz dostepu nie mam do miernika , ale sprawdzalem napiecie ladowania i bylo wedlug serwisowki odpowiednie, niestety nie pameitam ile.
A propo masy to tez mialem takie skojarzenie a powie mi tkos gdzie jest masa podlaczona ??
Ps klemy sa czyste i wiekszosc kostek juz tez sprawdzalem
A propo masy to tez mialem takie skojarzenie a powie mi tkos gdzie jest masa podlaczona ??
Ps klemy sa czyste i wiekszosc kostek juz tez sprawdzalem
- 8Bodzio8
- pisarz
- Posty: 319
- Rejestracja: sob 21 lis 2009, 13:09
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Zblokowało tylnie koło
Jeszcze sprawdź jaki powinieneś mieć aku chodzi o prąd rozruchowy w vtec musi być pow 200 A. Podobne dolegliwości miał jeden z forumowiczów kupił nowe aku z za małym prądem rozruchowym i po kilku kręceniach dupa aku padło.Brisek pisze:a wiec tak , teraz dostepu nie mam do miernika , ale sprawdzalem napiecie ladowania i bylo wedlug serwisowki odpowiednie, niestety nie pameitam ile.
A propo masy to tez mialem takie skojarzenie a powie mi tkos gdzie jest masa podlaczona ??
Ps klemy sa czyste i wiekszosc kostek juz tez sprawdzalem
Prędkość w kilometrach/h widniejąca na znakach drogowych jest jedynie wielkością sugerowaną i w żadnym wypadku nie należy jej sztywno stosować.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości