Czujnik rezerwy.

Macie problem z mechaniką VFRy? Piszcie.
Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » wt 20 mar 2007, 11:31

Karol656 pisze:Na krążku napis TROVAN 300 AEG. Co to może być?????
AEG to taka firma produkująca sprzęt AGD :mrgreen:
Znalazłem na googlach cos takiego:

1. 서두

농림부 주관으로 입법화 되어 시행될 애완동물등록제의 주요 관심거리인 마이크로칩(Micro chip)의 실체에 대하여 정확히 알고 제대로 사용해 보자 는 취지에서 이 글을 씁니다.

2. 마이크로칩(Micro chip)이란 무엇인가?

극 소형 IC칩의 통칭이며 이 소형 칩을 이용한 제품으로는 산업용과 동물용 이 있다. 동물 체내에 주입해 주는 마이크로칩의 원래 명칭은 Implantable Transponder(RFID)가 맞으며 동물 체내에 주입해 주는 Transponder칩을 통칭 마이크로칩 이라고들 한다. 여러분이 많이 사용하고 있는 버스카드도 Transponder Card(일명 Proximity Card)라고 한다.

Tak poważnie to może jakiś microchip, albo inne ustrojstwo z czujnika rezerwy.

Awatar użytkownika
Karol
klepacz
klepacz
Posty: 652
Rejestracja: czw 23 mar 2006, 14:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Karol » wt 20 mar 2007, 11:48

hehe. tylko że u mnie rezerwa działa prawidłowo. Może to jakiś magnetyzer lub cuś ?????
a ua Was nic nie grucha w baku ???????
RClomza.pl

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » wt 20 mar 2007, 13:01

Karol656 pisze:a ua Was nic nie grucha w baku
ja staram sieżeby zawsze coś szelepało. Ale to fuel, nic poza tym :razz:

Awatar użytkownika
Karol
klepacz
klepacz
Posty: 652
Rejestracja: czw 23 mar 2006, 14:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Karol » wt 20 mar 2007, 14:03

ja też lubię jak chlupie, a najlepiej to jak jest ful fuel :)
RClomza.pl

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » wt 20 mar 2007, 18:43

Gdzie ja mam łeb... to musi być NTC. BTW, SOWA jeśli możesz, to weź żarówkę 12V/5W i podłącz to szeregowo z wymontowanym czyjnikiem do akumulatora. Spróbuj sprawdzić to na jednym i drugim czujniku.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » wt 20 mar 2007, 21:46

Dostarczam najświeższe informacje z placu boju. Do tej pory w walce brały udział zjednoczone oddziały wkrętaków, kluczy płasko-oczkowychi nasadowych, wspomagane od czasu do czasu zapprzyjaźnionymi kombinerkami, a także najemnikami z żarówkolandu. Walka była wyrównana i jak to bywa szala przechylała się raz na moją, raz na wroga stronę. Jednak dziś dostałem poważne wsparcie ze strony potencjonitów (tych od potencjometrów a nie potencji) i zgodnie ze wszelkimi regułami wiadomości takowe są dwie - dobra i zła. Dobra jest taka, że wiadomo już, że spadek oporu poniżej 1k wywołuje efekt zapalenia kontrolki rezerwy i włączenie autopilota z programem "refuel". Zła natomiast jest taka, że od chwili zażarzenia sie kontrolki do całkowitego rozbłyśnięcia (tj. wg moich pomiarów przez ok.0,2k) występuje duże oddawanie ciepła na styku ścieżka-styki potencjometra. Efekt ten był tak intensywny, że wyraźnie było widać iskrzenie. Muszę tu dodać, że z braku innych części posłużyłem sie PR-kiem 22k. Pomiar, który tu opisuję wykonałem bez obciążenia, czyli potencjometr zamiast czujnika. Przy podłączonym czujniku - pomiar równoległy - próg zadziałania znacznie wzrósł: początek 10k, pełne świecenie 12k, ale tego pomiaru nie jestem pewien. W tym przypadku wystąpiło analogiczne grzanie stytków potencjomerta. To wszystko. Teraz elektronicy do dzieła, ruszcie głowami, a jak trzeba to tak jak pisałem wcześniej - przybywajcie.

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » wt 20 mar 2007, 22:01

Nic dziwnego - potencjometry nie są przewidziane do bezpośredniego sterowania odbiornikami dużej mocy (żarówka w skali elektroniki takim jest). To, że paliło Ci potencjometr tylko w pewnym zakresie też jest jak najbardziej normalne - po prostu uzyskałeś dopasowanie energetyczne odbiornika.

Napisałeś, że spadek oporności przy samym potencjometrze poniżej 1k powoduje zaświecenie żarówki - to jest logiczne - czymk mniejsza rezystancja potencjometru tym większy prą i jaśniejsze świecenie żarówki.
Jednak w drugim przypadku napisałeś, że wzrost rezystancji na potensjometrze powoduje zaświecenie kontrolki. I tu coś nie pasuje.
Opisz dokładnie w jaki sposób wykonywałeś pomiary rezystancji. Jak podłączałeś miernik i kiedy - czy był podłączony cały czas i takie tam.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » śr 21 mar 2007, 07:56

Nie mam już pewności. Dzisiaj powtórzę pomiary i wieczorkiem dam precyzyjny opis.
Już świta, czas do boju. ;-)
Ostatnio zmieniony pt 23 mar 2007, 19:26 przez SOWA, łącznie zmieniany 1 raz.

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » pt 23 mar 2007, 19:28

Musiałem posłużyć się fortelem, bo nie chciało mi nowego posta założyć.

Ludziska, patrzę na swoje kończyny górne i oczom nie wierzę. Te dłonie leczą. Pomacałem, pogrzebałem, przekląłem pewnie ze trzy razy, złożyłem i co? i okazało się, że uszkodzony czujnik działa. Kaszpirowski niech się schowa. Adin, dwa, tri, czetire...
Na serio jest tak. Potwierdzam pomiar bez obciążenia, tj. 1k odpala kontrolkę. Pomiary z zapiętym czujnikiem traktujemy erasem i zapominamy, są niemiarodajne, gdyż jak sie okazuje termistorek nie zglebił się do końca i działa jak kierunkowskaz, lub jak murzyn na pasach - widać, nie widać. Teraz jestem na etepie analizowania na ile temp. zewnętrzna może wpływać na działanie tego czujnika. Sam już nie wiem czy żartuję, czy nie.
Potrzeba określić cechy zamiennika - waty, prądy, moce itd.

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » pt 23 mar 2007, 22:21

Krótko mówiąc odwalasz kawał solidnej, nikomu niepotrzebnej roboty :D (joke ;-) )
Zastanawiałem sie tylko w jaki sposób mierzysz rezystancję czujnika - odłączasz za każdym razem czujnik i mierzysz jego opór poza obwodem?
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3540
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » sob 24 mar 2007, 08:12

SOWA,
Pomiar parametrów tego czujnika powinien wyglądać tak:
Jeden miernik ustawiony jako miliamperomierz właczony jest w szereg z czujnikiem, czyli trzeba gdzieś rozłączyc przewodzik do czujnika, moze w kostce.
Drugi miernik ustawiony jako voltomierz podłączasz jednym końcem do przewodu czujnika rezerwy w miejscu pomiedzy czujnikiem a miliamperomierzem, a drugi koniec voltomierza podłączasz do masy.
Włączasz zapłon, czytasz/zapisujesz wyniki przy wyjętym z benzyny czujniku rezerwy a potem zanurzasz czujnik w benzynie i znów czytasz/zapisujesz wyniki z obu mierników.
I z tego przeliczymy parametry NTC. przez kilka sekund po wyjęciu z benzyny czujnik rezerwy trochę się ma prawo rozgrzać do osiągnięcia pewnego stabilnego stanu gdzie moze byc lekko ciepły (po chwili temperatura czujnika znowu spada).
Jak mi powiesz gdzie dzisiaj w sobotę mogę kupić EURO to wpadnę do Ciebie i porobimy te testy z dwoma miernikami.
Muszę dać importerowi cach na moje nowe moto.
AVE

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » sob 24 mar 2007, 09:12

Piotrek P. A co? skończyły się EURO w W-wie. ;-) Koło mnie, w Promenadzie jest kantor, czynny od chyba 10,00 do bólu. Nie sądzę by były kłopoty z zakupem.

[ Dodano: 2007-03-24, 09:15 ]
Yaco, Teraz już nie mierzę czujnika, bo nie jest wiarygodny, a w sprawnym mam pełen zbiornik i najpierw muszę wyjeździć, co pewnie dzisiaj sie stanie, bo Jacko się szykuje do Wawki. motoride:

[ Dodano: 2007-03-30, 08:57 ]
Ale jaja. Wszystko działa. Te ręce leczą. Zapraszam do siebie z awariami, spojrzę i po bulu. :grin:
Chyba rzeczywiście coś z temp. zewn. bo zrobiło się cieplej i najpierw pierwszy, a potem drugi czujnk zagadał. Może wcale nie był trafiony. tego wykluczyć się nie da, bo on przewodzi gdy się ogrzeje. Co sądzicie o mojej mocy uzdrawiania? :?:

wieczny :D.

Post autor: wieczny :D. » śr 31 paź 2007, 18:37

Witajcie! Tak sobie czytam i czytam... I chyba mógłbym Wam pomóc.

Miałem problem z lampką rezerwy w mojej Afryce. Niedawno doszedłem do tego jak ustrojstwo naprawić. Podzielę się wrażeniami z Wami, wszak kiedyś chciałem kupić VFR ;-). Pozwolę sobie wkleić mojego posta z forum AT:

"Witajcie!
Otóż jak wiemy czujnik to termistorek chłodzony cieczą. Zmienia mu się oporność w zależności od temperatury, a zmiana oporności zapala nam kontrolkę blablabla.
Właśnie przeprowadziłem test, wypadł pomyślnie, więc mogę się pochwalić (bo nie znalazłem tu tematu jak naprawić czujnik rezerwy, wszyscy tylko narzekają, ze któryś padł ).

Pasuje termistor od Matiz/Lanosa. Koszt 10pln w Warszawie na Towarowej (podobno produkt dość rzadko sprowadzany; nie było go miesiącami). Rozmiar ten sam. Ino wlutować zamiast oryginału. Nie sprawdziłem miernikiem jego rezystancji, ale gdy nie ma paliwa to świeci, jak się zaleje to gaśnie . Pogadałem z tamtejszym mechanikiem-elektrykiem, i on powiedział, że w zasadzie to powinno działać. Ale dla pewności niech się jakiś elektryk tu wypowie. Nie mam pewności, że termistor ma opór 9.3 Ohma podczas zanurzenia w benzynie, oraz 92.3 Ohma podczas pracy na powietrzu. Czy ewentualne inne wartości mogą coś napsuć mimo tego, że wszystko działa jak należy?
Wyszło po taniości. Jak tylko naprawiłem zadzwoniłem do Plazy zapytać ile taki czujnik w Hondzie kosztuje. 320pln... Więc jeśli tylko śruba będąca mocowaniem termistora (ta wkręcana w bak 27mm) jest cała to chyba nie ma co się rzucać na oryginał. O ile oczywiście taka przeróbka jest zdrowa (tutaj ponawiam prośbę do elektryków).
Aha, i mając pusty bak, oraz ręce ginekologa amatora można to wszystko zrobić bez zdejmowania baku

Piszę tu na forum, bo wstyd brać pieniądze za tak tanią naprawę ;)
Mam nadzieję, że ta informacja będzie pomocna.
Pozdrawiam! "

"By żyło się lepiej" 8) .
Dodam, ze napisałem małą głupotę - czujnik nie zwiera się do masy poprzez tę nakrętkę. Jest to element obwodu jakiegoś... Jakby miał masę, to by do niego dochodził tylko jeden przewód, mianowicie "plus". No ale to taka mała dygresja.

Obecnie jestem na etapie testu "wewnątrzmotocyklowego". Idzie mi jak krew z nosa, bo nie mam czasu wyjeździć baku do rezerwy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . Ale jestem dobrej myśli.

Aha, jeszcze jedno. Nie mierzyłem rezystancji termistora. W testach z butelką (opisanych w cytowanym poście) zauważyłem, ze Bailanosowy termistor żwawiej reaguje na zmianę temperatury, skutkiem czego przejście z jarzenia się do świecenia pełną mocą jest szybsze, aniżeli w hondowskim wynalazku. To pewnie świadczy o innym zakresie rezystancji, choć jak wspomniałem wsadzony do butelki z benzyną zgasła kontrolka.

Podejrzewam, ze w swoich VFR macie takie samo rozwiązanie, więc niech ktoś spróbuje i opisze swoje doświadczenia jednocześnie ciągnąc temat dla potomności. Ja tu tylko wpadłem gościnnie. Pomóc współtowarzyszom niedoli 8) .

Pozdrawiam, Michał "rezerwa" wieczny, Africa Twin z dwiema kontrolkami rezerwy (działającymi :D)

wieczny :D.

Post autor: wieczny :D. » śr 31 paź 2007, 18:45

Tutaj linka do tematu na forum AT:
http://www.africatwin.strefa.pl/forum/i ... =3&id=2475
Prawdopodobnie pojawią się tam komentarze ludzi, którzy również postanowili przerobić. Proponuję śledzić, ponieważ, jak jeszcze raz pozwolę sobie podkreślić, jeszcze nie wyjechałem pierwszego baku z nowym termistorem, więc nie mam 100% pewności że działa. Jestem pewien na 99,99%.

wieczny :D.

Post autor: wieczny :D. » pt 02 lis 2007, 20:44

Działa :evil :evil :evil

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości