Strona 1 z 2
Black smoke
: wt 20 lut 2007, 21:09
autor: Vlaad
Jestem w desperacji

. Przy ostrym dawaniu po rolgazie vfr-a dymi na czarno. Myślałem że problem tkwi w zaworkach iglicowych (wacha ciekła z gaźników) i Pawel je wymienił na nówki, ale okazuje się, że d*pa w kwiaty. Dymi dalej. Co do właściwej regulacji nie mam wątpliwości. Qvi penis aqa turbis?!!!

. Macie jakieś pomysły?
aVe cycki & vfr
: wt 20 lut 2007, 21:40
autor: SOWA
Z tego co piszesz wynika, że dymisz tylko przy głębokim odwinięciu. Jeśli przy normalnym zwiększaniu obrotów nie kopci i regulacje są OK, to pozostaje ci powietrze. Może coś z filtrem, może masz jakiś wynalazek "zwiększający" moc, albo coś tam jeszcze. Nie ma cudów, jeśli układ paliwowy jest szczelny to zostaje tlen. Acha jeszcze jedno - zapłon. Jeśli coś jest z iskrą np. na jednym tylko cylindrze, słaba albo brak to może zadymać. Sądzę, że trzeba przejrzeć filtr i zaraz potem układ zapłonu.
: wt 20 lut 2007, 21:55
autor: Karol
Ja bym zajrzał do świeczek i zobaczył czy nie ma jakiejś czarnej. Ale Vlaad co tu pisać sam wiesz lepiej..... Jak zaczynałem moja przygode na forum to ty byłeś moim guru ...
pozdrowionka

: wt 20 lut 2007, 21:56
autor: seba_VF750FR
Vlaadziu a jak kondycha filtra powietrza w Twojej Rce ? pamietasz czasy wymiany ??

: wt 20 lut 2007, 22:56
autor: Ketchup
Vlaad - prosimy o historyję choroby, przeca to nie stało się ot tak, może jakieś symptomy były

: śr 21 lut 2007, 10:34
autor: Vlaad
Dwie świeczki przy wymianie były czarne/pozalewane -> wniosek: to nie problem filtra, który jest ok. Jak już wspominałem, dwa gaźniki nie trzymały i puszczały wachę. Zaworki iglicowe zostały wymienione i gaźniki nie ciekną, ale dymanie nie ustało, a wręcz mam wrażenie że jest mocniejsze

. Rzecz jasna, Pawel ma zagwozdkę i chyba niedługo wyłysieje od tego dymania... oooops, znaczy dymienia

. Zarzuciłem temat, bo być może coś po drodze umknęło. Przecież forum jest kopalnią pomysłów. Póki co na tapecie są gaźniki, później pójdzie elektryka, której osobiście nie cierpię i mam nadzieję, że to nie jest przyczyną.
Jaka jest historia choroby? Cóż, ktoś kiedyś powiedział: "...Vlaad dymisz jak odkręcasz..." i zaczęła się pogoń za przyczyną. Najpierw świece (poprzedni właściciel wkręcił świece o różnej ciepłocie

), potem regulacje i wreszcie wymiana zaworków.
aVe cycki & vfr
: śr 21 lut 2007, 11:12
autor: Ketchup
Vlaad z tego co pamiętam masz jakąś Yapońską

wersję z ograniczeniem prędkości, może ktoś nie załapał że to moduł i zaczoł grzebać w gaziorach - z tego co załapałem dymienie jest przy ostrym przejściu z obrotów średnich na wyższe - dysze za to dopwiadają mogą mieć coś z tym wspólnego, tam szukajcie
po za tym czy tam przypadkiem(nie jestem pewny) nie powinny być ustawienia trochę inne, tzn Yapońskie (tak jak w wersjach na inne kraje)?
pzdr
: czw 22 lut 2007, 08:37
autor: Vlaad
Właśnie Pawel coś tam mamrotał o dyszach, że się rozkalibrowały albo coś w tym guście... Coraz bardziej jestem przekonany do wymiany modułu na EU. Szkoda, że Yaco nic nie gada, bo on też ma wersję Yapońską i coś tam kombinował. W końcu zmienił moduł na "normalny" i już nie kombinuje

. Ciekawe czy alarm obejmuje mu ochroną moduł

.
aVe cycki & vfr
: czw 22 lut 2007, 10:55
autor: Pawel
Nie wspomnieliście jeszcze o poziomie paliwa

. Oczywiscie też sprawdzony, hmmmmm, bedzie trzeba poszukać jeszcze. Motocykl dymi tylko przy gwałtownym odkręceniu, jak przepustnice podciśnieniowa otwiera sie, a sprężyna jeszcze jej nie zamyka. Przy delikatnym rozkręcaniu gazu wszystko jest ok. Nie wiem czy nie zjedziemy z dyszami o kaliber, ale to tylko luźna myśl. Zastanawiam sie ... Cos pewnie wymysle

. A co do historii - było tak od zawsze, znaczy sie od chwili kupna motocykla.
Pawel
: czw 22 lut 2007, 12:47
autor: seba_VF750FR
Vlaad pozycz moduł od Pawła

,moze Twoja rakieta sie zastała od tego żółtkowego ograniczenia .kilka razy osiągniesz ponaddzwiek i bedzie juz dobrze

, Pawel a moze dajcie gazniki do mycia jakiegos tam

,które usuwa z małych otworków wszelkie naloty itp ,"ultradzwiekowe" ???
: pt 23 lut 2007, 09:39
autor: kiki
no dobra dymi na czarno- ale czy przypadkiem nie jest to normalne ze jak sie ostro da w palnik z wolnych obrotów to moze lekko przykopic na czarno??

: pt 23 lut 2007, 09:43
autor: seba_VF750FR
chyba niebardzo ,moja koza jak zimna i chodzi na ssaniu to tak jakos sobie przykopci jak sie luknie pod swiatło ,pozniej juz mozna odkrecac ile sie chce.U Vlaada cos gdzies nie dopala ,moze zmien fajnki i przewody drogie to nie jest a i napewno nie zaszkodzi
: sob 24 lut 2007, 02:33
autor: Pawel
Vlaad, rozmawiałem dzisiaj z Pioterm D. Potwierdził tylko moje przypuszczenia. Nie powienien byc to problem zapłonu, bo to nie te objawy. Dwa, wspomniał o sprezynach przepustnic i dyszach. Wiesz ze jestem ambitny, heheheh i sie zajme sprawa do konca.
Nicea (ups.... VFRa) albo smierc !!!
Pawel
: sob 24 lut 2007, 13:22
autor: Vlaad
Ambitny i rzetelny... ideał mechanika

. Jak się ociepli będziemy walczyć dalej.
: ndz 25 lut 2007, 04:12
autor: Yaco
IMHO wypracowane sprężyny lub dysze powodowałyby nadmiar paliwa w mieszance w całym zakresie pracy gaźników. Ale spróbować warto. Moja też kopci, ale chwilowo to olewam. Mam wizję (pijacką) odnośnie zbyt bogatej mieszanki tylko w trakcie gwałtownego odkręcania. Ale muszę jeszcze ją zweryfikować...
PS. Vlaad, jeśli koniecznie chcesz sprawdzić na innym module zapłonowym to weź z mojej - moto rozbabrane i jest dobrze dostępny

U mnie wykastrowany japoniec został zamieniony na "zwykły" moduł, a i tak kopci.
