filtr powietrza , nie polecam hiflo
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Mi się wydaje, że trochę przesadzacie z tą zwiększoną ilością powietrza, to nie turbo. Oczywiście, że zwiększy się ilość powietrza, ale nie tak mocno jak to opisujecie. A w sumie to może ilość się nie zwiększa a raczej szybkość "podania" powietrza. Wyżej napisano że niby koło jeden koń więcej to daje, więc nie przesadzajcie od razu ze zwiększonym spalaniem. Jest to na tyle mała różnica że wzrost spalania jest strasznie nie wielki i jak pisałem wcześniej - więcej powietrza co pociąga za sobą więcej paliwa to tak samo jakby dodać więcej gazu. Otrzymujemy te same osiągi przy mniejszym "gazowaniu".
Druga sprawa. Może zauważyliście w sportowych samochodach (bardzo mocno to widać w autach DTM) olbrzymie doloty. Są one takie żeby było dużo przefiltrowanego powietrza w poczekalni. Nagłe dodanie gazu szybko zostaje uzupełnione dużą ilością potrzebnego powietrza, a nie czekać aż przejdzie przez oporowy filtr. Dlatego filtr o zmniejszonym oporze poprawia napełnienie cylindrów. W motorze nie ma na tyle miejsca żeby zrobić duży dolot więc stosowanie takich filtrów w części to kompensuje.
Ja osobiście bym kupił taki filtr ze względu na poprawę dynamiki. Spalanie według mnie nie podniesie się.
Druga sprawa. Może zauważyliście w sportowych samochodach (bardzo mocno to widać w autach DTM) olbrzymie doloty. Są one takie żeby było dużo przefiltrowanego powietrza w poczekalni. Nagłe dodanie gazu szybko zostaje uzupełnione dużą ilością potrzebnego powietrza, a nie czekać aż przejdzie przez oporowy filtr. Dlatego filtr o zmniejszonym oporze poprawia napełnienie cylindrów. W motorze nie ma na tyle miejsca żeby zrobić duży dolot więc stosowanie takich filtrów w części to kompensuje.
Ja osobiście bym kupił taki filtr ze względu na poprawę dynamiki. Spalanie według mnie nie podniesie się.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Hmm, ciężko powiedzieć. Podstawowa różnica między nimi:
Pipercross robi filtry gąbkowe. Mogą one mieć jeszcze mniejszy opór przepływu powietrza. Wytrzyma może trochę dłużej niż standardowy filtr.
K&N za to ma gwarancję 1 000 000 mil czyli można powiedzieć dożywotnią, a środek do czyszczenia to koszt podajże koło 50 zł czyli jeszcze mniej niż za jakiś lipny filtr.
Raczej bym kupił K&N'a ze względu na wytrzymałość.
Ale. Niekoniecznie to K&N musi w tym przypadku być najlepszy. Może inaczej jeszcze. Twój styl jazdy? Lubisz szybko i żwawo jeździć czy może dostojnie ale bez problemów serwisowych?
Jeśli to pierwsze to nakłaniałbym do poszukania jeszcze innych filtrów z wyższej półki i porównania ich. Czytałem w jakieś gazecie motoryzacyjnej test sportowych filtrów do Hondy Civic Type-R. Seryjny filtr był bardzo dobry i wysoko postawił poprzeczkę. K&N nie był najlepszy a wręcz obniżył moc. Wygrał jakiś mało znany na polskim rynku (był gąbkowy bodajże).
Jeśli jeździsz turystycznie albo i tak i tak to raczej namawiam do K&N'a jak wcześniej mówiłem dzięki wytrzymałości. Raz zainwestowana kasa, lepszy filtr, poprawa osiągów, a czyszczenie dużo tańsze niż kupowanie filtrów.
Pipercross robi filtry gąbkowe. Mogą one mieć jeszcze mniejszy opór przepływu powietrza. Wytrzyma może trochę dłużej niż standardowy filtr.
K&N za to ma gwarancję 1 000 000 mil czyli można powiedzieć dożywotnią, a środek do czyszczenia to koszt podajże koło 50 zł czyli jeszcze mniej niż za jakiś lipny filtr.
Raczej bym kupił K&N'a ze względu na wytrzymałość.
Ale. Niekoniecznie to K&N musi w tym przypadku być najlepszy. Może inaczej jeszcze. Twój styl jazdy? Lubisz szybko i żwawo jeździć czy może dostojnie ale bez problemów serwisowych?

Jeśli jeździsz turystycznie albo i tak i tak to raczej namawiam do K&N'a jak wcześniej mówiłem dzięki wytrzymałości. Raz zainwestowana kasa, lepszy filtr, poprawa osiągów, a czyszczenie dużo tańsze niż kupowanie filtrów.
- michał RC 46
- pisarz
- Posty: 498
- Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
michał RC 46, racja że K&N jest mocno reklamowany. Bardzo dużo osób używa filtrów tej firmy. Ale, skoro jest lepszy niż seryjny i nie jeździmy na torze tylko czerpiemy przyjemność po prostu z jazdy czy to dalej czy bliżej to dlaczego nie? Jeśli ktoś lubi ostro pozapie*dalać to zainwestuje w Pipercrossa, pewnie jest lepszy, ale skoro K&N jest "dożywotni" i daje więcej niż seryjny filtr to uważam, że warto go kupić.
- michał RC 46
- pisarz
- Posty: 498
- Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
No tak ale wiesz,że to marketing z tą gwarancją? niby co ma się w nim popsuć? Pipercross daję jak dobrze pamiętam na coś koło 200tyś km.Zrobisz tyle swoim moto?
a tak w ogóle to masz rację do normalnej jazdy nie ma potrzeby wymieniać na sportowy,ale jak ktoś ma świra na punkcie gadżetów do moto to się cieszy z każdej nowej rzeczy kupionej dla swojej ukochanej 


Czerwone najszybsze !
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Może nie popsuć tylko syf który się zbierze jest łatwy do usunięcia. No raczej papierowego filtra nie wymyjesz wodą.michał RC 46 pisze:niby co ma się w nim popsuć?

Jeśli to prawda, bo na stronie nic nie znalazłem, to faktycznie dużo. No to można się zastanowić.michał RC 46 pisze:Pipercross daję jak dobrze pamiętam na coś koło 200tyś km.Zrobisz tyle swoim moto?

Oj prawda, prawda.michał RC 46 pisze:ale jak ktoś ma świra na punkcie gadżetów do moto to się cieszy z każdej nowej rzeczy kupionej dla swojej ukochanej

- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ja nawet nie rozwazam takkego zakupu, zdania co do k&n-a sa tak podzielone, ze cholera wie czy on wiecej robi dobrego czy zlego,
z opinii wynika jakby to zalezalo od motocykla czy wrecz egzemplarza, a moze sposobu jazdy, np przy turystyczej zmniejsza spalanie, przy ostrej zwieksza, nie wiem,
zastanawia mnie tylko jedno-jesli przez latwiejszy dostep powietrza silnik pobiera mniej benzyzny (przepustnica sie mniej otwiera przez mniejsze podcisnienie) to ewidentnie nizsze spalanie jest okraszone zbyt uboga mieszanka!!!
a nie trzeba nikomu tlumaczyc, ze to niedobrze(wyzsza temp spalania, wypalanie zaworow)
z opinii wynika jakby to zalezalo od motocykla czy wrecz egzemplarza, a moze sposobu jazdy, np przy turystyczej zmniejsza spalanie, przy ostrej zwieksza, nie wiem,
zastanawia mnie tylko jedno-jesli przez latwiejszy dostep powietrza silnik pobiera mniej benzyzny (przepustnica sie mniej otwiera przez mniejsze podcisnienie) to ewidentnie nizsze spalanie jest okraszone zbyt uboga mieszanka!!!
a nie trzeba nikomu tlumaczyc, ze to niedobrze(wyzsza temp spalania, wypalanie zaworow)
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Zauważ, że przepustnica otwiera drogę paliwu jak i powietrzu więc nie może być za uboga mieszanka bo to i to jest tak samo sterowane.Twardy161 pisze:przepustnica sie mniej otwiera przez mniejsze podcisnienie
Hmm, a z tym wypalaniem zaworów to bardziej przy zbyt bogatej mieszance, ale tu nie chce się narzucać bo nie wiem dokładnie.
A co do tych filtrów czy K&N czy Pipercross to już też nie wiem. Każdy gada co innego i wyprowadzono mnie z równowagi

- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
po zastanowieniu przynaje racje-"droga" dla paliwa i powietrza otwiera sie proporcjonalnie a te proporcje moga byc tylko zaburzone przy niedoborze powietrza (np zatkany filtr) a w druga strone nie,A'rtino pisze:Zauważ, że przepustnica otwiera drogę paliwu jak i powietrzu więc nie może być za uboga mieszanka bo to i to jest tak samo sterowane.Twardy161 pisze:przepustnica sie mniej otwiera przez mniejsze podcisnienie
ale co do wypalania zaworow wylotowych nie zgodze sie z Toba-ubozsza mieszanka ma wieksza temp spalania przy zbyt bogatej paliwo nie spala sie w pelni-stad zapach benzyny z wydechu.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
A'rtino pisze:Hmm, a z tym wypalaniem zaworów to bardziej przy zbyt bogatej mieszance, ale tu nie chce się narzucać bo nie wiem dokładnie.
Przyjmuję do wiadomości. Nie wiedziałem. Jechałem na logikę.Twardy161 pisze:ale co do wypalania zaworow wylotowych nie zgodze sie z Toba-ubozsza mieszanka ma wieksza temp spalania przy zbyt bogatej paliwo nie spala sie w pelni-stad zapach benzyny z wydechu.

- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
spoko, na logike pewnie bym to podobnie ocenil:]A'rtino pisze:A'rtino pisze:Hmm, a z tym wypalaniem zaworów to bardziej przy zbyt bogatej mieszance, ale tu nie chce się narzucać bo nie wiem dokładnie.Przyjmuję do wiadomości. Nie wiedziałem. Jechałem na logikę.Twardy161 pisze:ale co do wypalania zaworow wylotowych nie zgodze sie z Toba-ubozsza mieszanka ma wieksza temp spalania przy zbyt bogatej paliwo nie spala sie w pelni-stad zapach benzyny z wydechu.
widze, ze troche sie tym interesujesz wiec polecam ksiazke Romana Dmowskiego-"gazniki motocyklowe", nie jest bardzo dluga, mi zeszla w 1 wieczor a kilka rzeczy wiecej rozumiem nic to wynikalo z samej ograniczonej praktyki:]
mozna znalezc w necie, ja chyba z chomika sciagnalem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości