Skrzynia biegów

Macie problem z mechaniką VFRy? Piszcie.
Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 11
Rejestracja: wt 14 lis 2006, 16:39
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szepietowo

Post autor: lukas 78 » wt 08 maja 2007, 23:47

nie ma ideałów
w mojej tez trzeba mocno biegi zapinać
bo przy odkręceniu i zmanie z 1 na 2 potrafi na luz wyrzucić
taki to chyba urok vfr
i przede wszystkim do szaleństw jest za ciężka
ale ma wiele innych zalet :motolove

Awatar użytkownika
Dresik
klepacz
klepacz
Posty: 1840
Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała

Post autor: Dresik » śr 09 maja 2007, 13:54

Uspokoiły mnie Wasze wypowiedzi :mrgreen:
dzięki :biggrin
Ostatnio zmieniony śr 09 maja 2007, 14:11 przez Dresik, łącznie zmieniany 1 raz.
:-)

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » śr 09 maja 2007, 13:56

Jacko pisze:Gienio napisał/a:
az w koncu mu sie skrzynia zakleszczyla

sorki że tak zapytam ale co to znaczy
zapial 2 i juz tak mu zostalo, nie dalo sie biegow zmieniac, skrzynia sie zablokowala :confused

Awatar użytkownika
Dresik
klepacz
klepacz
Posty: 1840
Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała

Post autor: Dresik » śr 09 maja 2007, 14:12

Gienio pisze:
Jacko pisze:Gienio napisał/a:
az w koncu mu sie skrzynia zakleszczyla

sorki że tak zapytam ale co to znaczy
zapial 2 i juz tak mu zostalo, nie dalo sie biegow zmieniac, skrzynia sie zablokowala :confused
Słyszałem że "koledze kolegi" w R6 na winklu się zakleszczyła no i dzwona zaliczył takiego że... ehhh :confused
:-)

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » śr 09 maja 2007, 14:40

Gienio pisze:zapial 2 i juz tak mu zostalo, nie dalo sie biegow zmieniac, skrzynia sie zablokowala
A dziękuję za wyjaśnienie. Teraz rozumiem.
Piotrek B. pisze:Słyszałem że "koledze kolegi" w R6 na winklu się zakleszczyła no i dzwona zaliczył takiego że... ehhh
Ale wydaje mi sie że jak sie nawet zablokuje skrzynia to ma przecież jakiś bieg więc nie sądzę żeby przez to był dzwon. Może mu się coś zblokowało że nie było napędu na kole to wtedy sie zgodzę. Albo drugie rozwiązanie jest takie że po prostu za szybko zapie.dalał na tym winklu, był uślizg i go wyniosło.

Awatar użytkownika
Dresik
klepacz
klepacz
Posty: 1840
Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała

Post autor: Dresik » śr 09 maja 2007, 15:12

Jacko pisze:Albo drugie rozwiązanie jest takie że po prostu za szybko zapie.dalał na tym winklu, był uślizg i go wyniosło.
...a pózniej wstydził sie przyznać więc wymiślił ze skrzynia sie zakleszczyła - całkiem mozliwe :mrgreen:
:-)

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » śr 09 maja 2007, 17:53

z jackiem nie pogadasz na temat winkli.... :p
wiesz jak on teraz w piora obrosl...
1000 za nim przyjezdzaja na torze ;)
wiec nie lyknie bajki o skrzyni
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
Pepe VFR
klepacz
klepacz
Posty: 944
Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 12:05
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pepe VFR » czw 10 maja 2007, 08:45

Ja szasem łapie luz między 1 a 2 lub między % a 6, ale to dlatego Ze za lekko wbijam jak robie to zdecydowanie problem nie występuje :cool
A co do zmiany bez sprzęgła uważam że jest po to aby go używać
Aby zmieniać bez sprzęgła trzeba dobrze to robić bo można uszkodzić wodziki np. kolega w swojej r6 zmieniał tylko bez i po d koniec sezonu strasznie głośno pracowała skrzynia a pużniej robił wodziki. jak z nim gadałem muwił żę jechał naciskał na dzwignie i po chwili dopiero odpuszczał gaz i wtedy bieg wskakiwał, i to napieranie na dzwignie chyba zniszczyło wodziki.
Pozatym ktoś mi powiedział i sam sprawdzałem że na prace skrzyni ma wpływ jakość oleju i to jest prawda ja bynajmniej tak uważam u mnie praca się zmieniła po wymianie skrzynia zaczeła pracować bardziej miękko :smile
Pzdr :bye
Wypalony papieros skraca życie Srednio o 1min
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » czw 10 maja 2007, 09:21

LukeVFR pisze:z jackiem nie pogadasz na temat winkli.... :p
wiesz jak on teraz w piora obrosl...
A wcale że nie, ja nadal spokojny człowiek jestem.
A z tą zmianą biegów z jeden na dwa to chyba prawie norma w VFR, więc nie martw sie.

Awatar użytkownika
Dresik
klepacz
klepacz
Posty: 1840
Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała

Post autor: Dresik » czw 10 maja 2007, 10:14

:biggrin :biggrin :biggrin :biggrin :biggrin :biggrin :biggrin :biggrin czyli o jeden nurtujący mnie problem mniej :biggrin :biggrin :biggrin :biggrin

dzieki wszystkim za zainteresowanie :pwned

:motolove
:-)

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » czw 10 maja 2007, 21:45

Piotrek B., żebyś zbyt mało nurtujących problemów nie miał, to ci powiem, że w moich obydwu sztukach biegi chodzą bez problemów. :lol

Awatar użytkownika
Dresik
klepacz
klepacz
Posty: 1840
Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała

Post autor: Dresik » pt 11 maja 2007, 14:31

:killer o Ty nie dobry! Jak możesz zakłucać mój spokój :evil: Teraz znowu nie bede spał po nocach....

;-) he he :biggrin

[ Dodano: 2007-05-11, 14:32 ]
ops, to juz chyba offtopem, pojechałem :oops: sorka ;-) nie powtórzy sie :biggrin
:-)

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone

Post autor: musieli » pt 11 maja 2007, 16:05

A ja powiem tak. Moją pierwszą RC36 uczyłem się latać na gumie. Efekt był całkiem zadowalający bo jedynką rwałem ze sprzęgła do pionu a potem od razu bez sprzęgła przebijałem na dwójkę. Niestety tryb 2ki w VFRkach (i w innych Hondach też to zauważyłem - ostatnio w prawie nowej 600Fce) ma tendencję do szybkiego niszczenia się właśnie od przebijania na 2kę w gumie. W mojej doszło to do takiego stanu, że za każdym razem wypadała.... trzeba było trzymać ją nogą aby kawałek na 2ce pojechać.

Jaki morał? Nie przebijać biegów na gumie :-) Już widzę, jak się wszyscy do tego stosują :evil

Awatar użytkownika
whitespirit
pisarz
pisarz
Posty: 282
Rejestracja: ndz 13 maja 2007, 14:45
Imię: Bartosz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol UK

Post autor: whitespirit » śr 25 lip 2007, 21:21

Ja nasmarowalem <<nie wiem jak to po Polsku slave cylinder>>
Z lewej strony przy silniku tam gdzie sie
odpowietrza sprzeglo.
Pod kopulka jest tloczek, ktory popycha prent do sprzegla.
Wystarczy odkrecic 3 srobki smarnosc go i dziala jak trzeba...

Jezeli to nie zadziala trzeba rozkrecac dalej:

zaraz znajde strone...
o juz znalazlem...

http://home.insightbb.com/~rlkoster1/

:arrow: Nie odpalac moto z demontowana kopolka!!!

Zaleca sie wyregulowanie klamki sprzegla...
Zwiekszyc zasieg...

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » czw 26 lip 2007, 08:51

Teraz to moze juz po frytkach ale tak dla pewnosci w 46 tez tak mam miedzy 1 a 2 , po prostu widocznie ten typ tak ma , trzeba mocniej wbijac 2 i tyla
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość