Siła dokrecania śrub
Siła dokrecania śrub
Mam Pytanko,
Słyszałem ze trzeba miec jakis klucz dynamometryczny zeby z odpowiednia siłą dokrecac śruby: korek oleju, zaciski chamulcowe.
Doradcie jaki najlepiej klucz kupic i z jaka siła dokrecac te śruby?
dzieki
Słyszałem ze trzeba miec jakis klucz dynamometryczny zeby z odpowiednia siłą dokrecac śruby: korek oleju, zaciski chamulcowe.
Doradcie jaki najlepiej klucz kupic i z jaka siła dokrecac te śruby?
dzieki
Dario
- Arturo
- klepacz
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
- Kontakt:
Sile dokrecenie srob znajdziesz w serwisowce, a kupujac klucz dynamometryczny zwroc uwage aby obslugiwal momenty sily wykorzystywane przy motocyklu. Zeby nie bylo tak ze kupisz klucz ktory dziala od 100nM
Bo np. korek w misce olejowej wkreca sie chyba na ok. 45-50nM (dokladnie sprawdzisz w serwisowce).

"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"
- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3542
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Poza tym to warto sobie wyrobić wyczucie w ręce.
Jak masz dokręcić śrubę momentem 40 Nm (40 N = 4kG przy dźwigni 1 metr) to oznacza że:
przy kluczu o rękojeści 25cm czyli 0.25 m musisz nacisnąć na klucz siłą 160 Nm czyli tak około 16 kG a tyle mniej więcej waży niepełny kanister z paliwem, albo wiadro metalowe z wodą. Takie 12 litrowe.
Ogólnie to lepiej mniej dokręcić niż zerwać gwint.
Nie warto kupować klucza dyno bo jest duży, drogi i go ze soba nie wozisz a czasami w nietypowych warunkach musisz cos dokręcić.
[ Dodano: 2007-10-31, 16:34 ]
jest kilka typowych gwintów w VFRce i mozna te wartości zapamiętać.
Musieli, podałbyś te momenty dla M5; M6; M8; M10; M12
i specjalne jak śruba koła, świeca, korek lagi, zacisk mimośrodu; śróba główki itp.
Jak masz dokręcić śrubę momentem 40 Nm (40 N = 4kG przy dźwigni 1 metr) to oznacza że:
przy kluczu o rękojeści 25cm czyli 0.25 m musisz nacisnąć na klucz siłą 160 Nm czyli tak około 16 kG a tyle mniej więcej waży niepełny kanister z paliwem, albo wiadro metalowe z wodą. Takie 12 litrowe.
Ogólnie to lepiej mniej dokręcić niż zerwać gwint.
Nie warto kupować klucza dyno bo jest duży, drogi i go ze soba nie wozisz a czasami w nietypowych warunkach musisz cos dokręcić.
[ Dodano: 2007-10-31, 16:34 ]
jest kilka typowych gwintów w VFRce i mozna te wartości zapamiętać.
Musieli, podałbyś te momenty dla M5; M6; M8; M10; M12
i specjalne jak śruba koła, świeca, korek lagi, zacisk mimośrodu; śróba główki itp.
- Fabiq
- klepacz
- Posty: 1371
- Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
zgadzam sie z PP, trzeba miec wyczucie w reku, klucz to mozna uzyc przy dokrecaniu glowicy lub fachowych elementow, poza tym w niektorych miejscach bardzo wskazany jest klej do srub
inna sprawa ze klucz dynamometryczny w tej chwili mozna zakupic w prawie kazdym sklepie w przyzwoitej kasie, powiem wam ze jesli o mnie chodzi to wiekszosc czasu klucz lezy w pudelku, czesciej uzywam go przy naprawach maszyn rolniczych niz motocykla
inna sprawa ze klucz dynamometryczny w tej chwili mozna zakupic w prawie kazdym sklepie w przyzwoitej kasie, powiem wam ze jesli o mnie chodzi to wiekszosc czasu klucz lezy w pudelku, czesciej uzywam go przy naprawach maszyn rolniczych niz motocykla
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769
Z tego co pamiętam jest też zasada taka przekazywana z dziada pradziada na zasadzie ze klucz łapie się na końcu i każdy palec odpowiada za jakąś tam siłę, np. łąpiesz klucz całą dłonia i jeden palec bierzesz nad klucz od wewnątrz i kiedy czujesz ból w tym palcu to znaczy ze działasz z jakąś tam siłą ale i tak lepiej kupić sobie klucz dynamometryczny albo dwa
jeden do małych sił a drugi do dużych 


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości