filtr powietrza , nie polecam hiflo

Macie problem z mechaniką VFRy? Piszcie.
Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » wt 23 lut 2010, 19:54

Twardy161 pisze: widze, ze troche sie tym interesujesz wiec polecam ksiazke Romana Dmowskiego-"gazniki motocyklowe", nie jest bardzo dluga, mi zeszla w 1 wieczor a kilka rzeczy wiecej rozumiem nic to wynikalo z samej ograniczonej praktyki:]
mozna znalezc w necie, ja chyba z chomika sciagnalem.
A co tam napisali ciekawego? Szukam jakiejś porządnej pozycji o gaźnikach CV.
Uchylenie przepustnicy podciśnieniowej nie zależy bezpośrednio od różnicy ciśnień tylko od prędkości przepływu powietrza (prawo przepływu Bernoulliego :D ). Oczywiście jeszcze od szeregu innych czynników, ale ten jest podstawowy.

Jestem strasznie ciekaw co by pokazała hamownia po zainstalowaniu tylko filtra K&N. Stawiam na spadek osiągów...
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » wt 23 lut 2010, 20:06

Yaco pisze:
A co tam napisali ciekawego? Szukam jakiejś porządnej pozycji o gaźnikach CV.
w zasadzie jest tam dokladnie to czego mozna sie spodziewac:]
jesli chodzi o informacje nowe czy istotne w mojej ocenie to jest tam opis dokladnej zasady dzialania poszczegolnych gaznikow, zasad i objawow zuzycia co ulatwia diagnozowanie uszkodzenia/usterki,
sa tez ciekawostki odnosnie historii gaznikow i ich zroznicowania
Yaco pisze: Uchylenie przepustnicy podciśnieniowej nie zależy bezpośrednio od różnicy ciśnień tylko od prędkości przepływu powietrza (prawo przepływu Bernoulliego :D ).
ale przeciez przeplyw powietrza tworzy cisnienie, ktore jest zalezne wlasnie od jego predkosci:]

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » wt 23 lut 2010, 20:39

Twardy161 pisze:...

ale przeciez przeplyw powietrza tworzy cisnienie, ktore jest zalezne wlasnie od jego predkosci:]
Ciśnienie, czy podciśnienie? Idąc tropem wyznaczonym w tej książce - co się stanie jeśli przez gaźnik zaczniemy tłoczyć powietrze, a nie zasysać?
Właśnie ją pobrałem, i przypomniałem sobie, że kiedyś miałem z nią styczność. :D Oczywiście gdybym to ja był takie dobry w gaźnikach to ja pisałbym książki... Odniosłem wtedy wrażenie, że autor wiele tematów potraktował po łebkach z powodu niepełnego zrozumienia tematu. Porównywałem ją do zagranicznych opracowań, min. Keihina.
Naturalnie przeczytanie tej książki da dużo światła na zasadę działania gaźników. Jednak moim zdaniem nie należy traktować jej bezkrytycznie.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » śr 24 lut 2010, 09:15

Yaco pisze:
Twardy161 pisze:...

ale przeciez przeplyw powietrza tworzy cisnienie, ktore jest zalezne wlasnie od jego predkosci:]
Ciśnienie, czy podciśnienie?
jedno i drugie w zaleznosci od danego ukladu, pisalem ogolnie, w przypadku gaznika mowa o podcisnieniu
Yaco pisze: Idąc tropem wyznaczonym w tej książce - co się stanie jeśli przez gaźnik zaczniemy tłoczyć powietrze, a nie zasysać?
nie pamietam czy bylo w tej ksiazce w tej kwestii cos o czym zapomnialem ale wg mnie w gazniku z membrana podcisnieniowa zupelnie zamkniemy doplyw paliwa-membrana wypchnieta zamiast zassana-w obu przypadkach jest to efekt roznicy cisnien po obu stronach membrany,(teraz zastanowila mnie tematyka doladowania dynamicznego czy turbo przy tego typu gazniku)
w gazniku starszej konstrukcji gdzie linka bezposrednio wyciaga iglice z rozpylacza nie powinno stac sie nic drastycznego, przy duzym cisnieniu tloczenia spodziewalbym sie moze zubazania mieszanki
Yaco pisze: Właśnie ją pobrałem, i przypomniałem sobie, że kiedyś miałem z nią styczność. :D Oczywiście gdybym to ja był takie dobry w gaźnikach to ja pisałbym książki... Odniosłem wtedy wrażenie, że autor wiele tematów potraktował po łebkach z powodu niepełnego zrozumienia tematu. Porównywałem ją do zagranicznych opracowań, min. Keihina.
Naturalnie przeczytanie tej książki da dużo światła na zasadę działania gaźników. Jednak moim zdaniem nie należy traktować jej bezkrytycznie.
niewatpliwie nie jest to opracowanie rodem z politechniki bo w tym temacie moznaby napisac wiele wiecej ale wydaje mi sie, ze z jej pzeczytania jest duzo wiecej korzysci niz strat szczegolnie dla laikow i osob srednio zorientowanych:]

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » śr 24 lut 2010, 14:16

Twardy161 pisze:teraz zastanowila mnie tematyka doladowania dynamicznego czy turbo przy tego typu gazniku
Nigdy nie słyszałem i czytałem żeby ktoś podłączył turbo do gaźnika. Zawsze jest wtrysk. Na wolnych obrotach silnik może będzie pracował prawidłowo, ale gdy turbo zacznie pompować powietrze wtedy nie da rady podać więcej paliwa. Stosunek powietrza do paliwa w gaźniku regulowany jest zawsze tak samo (liniowo?), a we wtrysku z turbem dawka paliwa nagle wzrasta (przy "załączeniu" turbiny) żeby wyrównać się z ilością powietrza. Nie da rady tak wyregulować gaźnika. No chyba ze ktoś coś takiego wymyślił. Nie wiem jak sprawa się ma gdy mamy do czynienia z kompresorem.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » śr 24 lut 2010, 18:44

A'rtino pisze:
Twardy161 pisze:teraz zastanowila mnie tematyka doladowania dynamicznego czy turbo przy tego typu gazniku
Nigdy nie słyszałem i czytałem żeby ktoś podłączył turbo do gaźnika. Zawsze jest wtrysk. Na wolnych obrotach silnik może będzie pracował prawidłowo, ale gdy turbo zacznie pompować powietrze wtedy nie da rady podać więcej paliwa. Stosunek powietrza do paliwa w gaźniku regulowany jest zawsze tak samo (liniowo?), a we wtrysku z turbem dawka paliwa nagle wzrasta (przy "załączeniu" turbiny) żeby wyrównać się z ilością powietrza. Nie da rady tak wyregulować gaźnika. No chyba ze ktoś coś takiego wymyślił. Nie wiem jak sprawa się ma gdy mamy do czynienia z kompresorem.
bylem przekonany, ze turbo w gaznikowcu jest mozliwe,
iiiiiiiiiiiii sie potwierdzilo:]
nie masz racji choc tok myslenia jak najbardziej logiczny,
nie mam czasu na szczegolowe wglebianie sie w temat-czy sa inne mozliwosci konstrukcyjne
ale rozwiazaniem jest turbo za gaznikiem-zasysanie mieszanki a nie powietrza,
mam jeszcze jedno-turbo przed gaznikiem ale jest warunek-w komorze pływakowej musi istniec ciśnienie równe ciśnieniu doładowania, co umożliwia poprawne działanie gaźnika
i sprawa rozwiazana:D
a co do kompresora to nie widze roznicy, przeciez turbina od kompresora rozni sie tylko napedem wirnika-reszta dziala tak samo

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » śr 24 lut 2010, 18:48

poszukaj na jutubie gsxr 1100 turbo.Stare olejaki na turbince. :grin:
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » śr 24 lut 2010, 18:58

sa nawet duze fiaty czy polonezy na turbince,:]
choc przy polonezach, ktore widzialem nie wiem czy to nie byly wtryskowce

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » śr 24 lut 2010, 22:42

Twardy161 pisze:rozwiazaniem jest turbo za gaznikiem-zasysanie mieszanki a nie powietrza,
Dobre, dobre. Nie pomyślałem. Chociaż w sumie aż tak mocno nigdy się nie wgłębiałem w ten temat.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » czw 25 lut 2010, 00:02

A'rtino pisze:
Twardy161 pisze:rozwiazaniem jest turbo za gaznikiem-zasysanie mieszanki a nie powietrza,
Dobre, dobre. Nie pomyślałem. Chociaż w sumie aż tak mocno nigdy się nie wgłębiałem w ten temat.
no przyznam, ze sam bym na to nie wpadl, pewnie bym klecil jakas ledwo trzymajaca sie kupy teorie ale to by mi do glowy chyba nie przyszlo,:]
juz szybciej ta druga opcja

Krupski
bywalec
bywalec
Posty: 26
Rejestracja: czw 20 lis 2008, 11:55
Imię: Mateusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krupski » ndz 15 sie 2010, 11:10

Nie robiąc OfTopa chciałen napisać iż mam założony filtr powietrza Vicma pasuje idealnie a cena cos bliska HF jestem zadowolony z niego

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: filtr powietrza , nie polecam hiflo

Post autor: Arnold » śr 25 sty 2012, 03:47

Odgrzewam kotleta.
Pojawiły się wreszcie filtry Pipercross'a w Polsce.
http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... pipercross
Cena bardzo dobra. Sam osobiście będę taki filtr kupował za jakiś czas.
Co do właściwości filtrujących. Filtry sportowe mają większą przepustowość powietrza co prowadzi do przepuszczania mikro śmieci do dolotu. Brud okleja się na ściankach przepustnic. Niestety w tym przypadku trzeba dbać o układ ssący. Na forum już ktoś kiedyś wrzucał zdjęcia jak wygląda dolot przy zastosowaniu sportowego filtra powietrza. Oczywiście nie piszę tego w przestrodze przed niestosowanie tych filtrów. W końcu sam chcę taki kupić. Zwracam po prostu uwagę na mniej istotne konsekwencje oraz na profilaktykę dolotu. Myślę że podniesienie baku i rozkręcenie airbox'a, raz na jakiś czas, nie jest czasochłonnym oraz skomplikowanym zadaniem. ;)
Pozdrawiam i dobrego oddechu życzę. :D
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
DeVeDe
pisarz
pisarz
Posty: 298
Rejestracja: sob 10 sty 2009, 12:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Bródno
Kontakt:

Re: filtr powietrza , nie polecam hiflo

Post autor: DeVeDe » sob 28 sty 2012, 07:16

Dobra... to teraz zapytam ja. Potrzebny filtr do kupienia w warszawie. Hiflo odpada bo jeden pasuje bardziej.. a drugi mniej (kupilem juz jeden do fazera fz6 i musialem dymac spowrotem w zeszlym roku do larssona i oddawac.. bo byl zwyczajnie za maly i latal po airboxie)... nie chce mi sie jeszcze bawic w rzezbiarza... K&N nie bo sa zbyt rozne opinie... pozatym strasznie drogi. Wole cos co wyrzuce za 2 lata i kupie nowe niz mam potem 2 h czyscic, kupowac plyny spreye itp. Na stonie motoristy jest filtr za 202 zl.. ale nie ma przy nim zadnych oznaczen czy to oryginalny czy co.... Warto placic za niego az tyle kasy?
Szczerze to nie za bardzo jest jakis wybor... Co mozecie polecic? Bo szczerze juz nie mam pomyslow po czytaniu tego wszystkiego..

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: filtr powietrza , nie polecam hiflo

Post autor: Fakir » sob 28 sty 2012, 08:56

DeVeDe pisze:Dobra... to teraz zapytam ja. Potrzebny filtr do kupienia w warszawie. Hiflo odpada bo jeden pasuje bardziej.. a drugi mniej (kupilem juz jeden do fazera fz6 i musialem dymac spowrotem w zeszlym roku do larssona i oddawac.. bo byl zwyczajnie za maly i latal po airboxie)... nie chce mi sie jeszcze bawic w rzezbiarza... K&N nie bo sa zbyt rozne opinie... pozatym strasznie drogi. Wole cos co wyrzuce za 2 lata i kupie nowe niz mam potem 2 h czyscic, kupowac plyny spreye itp. Na stonie motoristy jest filtr za 202 zl.. ale nie ma przy nim zadnych oznaczen czy to oryginalny czy co.... Warto placic za niego az tyle kasy?
Szczerze to nie za bardzo jest jakis wybor... Co mozecie polecic? Bo szczerze juz nie mam pomyslow po czytaniu tego wszystkiego..
kup Meiwe (też do dostania w Larsson) albo orydżinal w salonie Hondy albo w Motorista
zobacz też za Pipercross :wink:
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
dixon
klepacz
klepacz
Posty: 550
Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
Imię: rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: grójec

Re: filtr powietrza , nie polecam hiflo

Post autor: dixon » sob 28 sty 2012, 11:10

ja montowałem 2 razy hilfo i było wszystko ok. cena 80zł. Teraz montowałem Vicma i też jest ok, wszystko pasuje, cena 78zł. Jeśli nie chcesz brać Hilfo, kup Vicma lub Meiwa i bedzie git.
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości