Otóż co się okazuje to Policja prowadzi akcje "Hałas" od 4 czerwca 2009 zabiera dowody rejestracyjne i poucza (tak więc wiadomo czemu my bez mandatów). Idąc dalej tropem mierzenia poziomu hałasu, jest to określone w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 lutego 1993 r. w sprawie warunków technicznych i badań pojazdów. (Dz. U. z dnia 28 grudnia 1997 r.) oraz Na podstawie art. 58 ust. 1 pkt 1 i art. 67 pkt 1 ustawy z dnia 1 lutego 1983 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 1992 r. Nr 11, poz. 41 i Nr 26, poz. 114) - lub inaczej Dziennik Ustaw z 1996 r. Nr 155 poz. 772 Rozdział 2 §9 pkt. 1)
I teraz mam dwie zagawostki, pierwsza to dlaczego pomiar był przy 8 tys. obr/min druga czy VFR nie klasyfikuje się do podpunktu a) ? zamiast do podpunktu b)?Poziom hałasu zewnętrznego mierzony podczas postoju pojazdu z odległości 0,5 m nie przekraczał w odniesieniu do:
a) pojazdów, które były poddane badaniom homologacyjnym - wartości ustalonej w trakcie badań homologacyjnych o 5 dB (A),
b) pozostałych pojazdów - wartości podanych w poniższej tabeli w dB (A):
Lp. Pojazd Rodzaj silnika
o zapłonie iskrowym o zapłonie samoczynnym
1 Motocykle z silnikiem o pojemności skokowej:
- nie przekraczającej 125 cm3 94 (pB) -
- większej niż 125 cm3 96 (pB) -
2 Samochody osobowe 93(pB) - 96(ON)
3 Pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem samochodów osobowych 93(pB) - 102(ON)
4 Pozostałe pojazdy samochodowe 98(pB) - 108(ON)
W końcu na tabliczce znamionowej mamy homologacje oraz podany poziom hałasu w dB przy danym zakresie obrotów!!!
ps. Człowiek uczy się na własnych błędach
ps2. Urodził się niecny pomysł zrobienia guziczka co to psuje w motocyklu tak że "No niestety Panowie mundurowi moturzysko się popsuła sami popatrzcie krzyczy mi komputer błędem, kręci rozrusznikiem a nie chce palić"

