Plastiki - może samemu?
- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3540
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Plastiki - może samemu?
Bardzo lubię swoją VFRkę. Na razie nie myślę żeby kiedyś znieniać choć ciężka i czasami daje w kość. Może na znacznie nowszy model, ale te łańcuszki na rozrządzie to fuj...
Zastanawiam się czy nie pokusić się na zrobienie form na moje plastiki i nowych z włókna szklanego. Ostatnio pozdejmowąłem boczki i musze przyznać że są one tak delikatne ... jak tyłeczek panienki, że tak powiem. W zasadzie każde szlifowanie to ich trzaskanie.
Co o tym myślicie?
Jak by się znalazło więcej chętnych z tym rocznikiem (RC36 II) to można by narobić więcej skorup?
Czy ktoś z was ma doświadczenie z robieniem skorup? Czy to skomplikowana procedura?
Wiem tylko tyle że trzeba mieć w miarę całe oryginały, pokrywa się je jakimś szuwaksem żeby forma się nie przykleiła, potem robi się negatyw układając materiał z włókna i zalewa żywicą chemoutwardzalna za pomocą pędzla, małymi partiami bo żywica szybko wiąże i większa ilość idzie na zmarnowanie. Nie zdąży się jej wykorzystać. Coś kiedyć z kumplami robiłem przy jachcie. Szlifowanie formy, jakieś naprawki, szuwaks na odklejenie i....
Procedura podobna ale już układanie materiału na owiewkę z włókna szklanego albo i z karbonu . I znowu żywica. Po zastygnięciu obcinamy krawędzie, szlifowanko, malowanie itp..
Co Wy na to?
szerokości
PP
Zastanawiam się czy nie pokusić się na zrobienie form na moje plastiki i nowych z włókna szklanego. Ostatnio pozdejmowąłem boczki i musze przyznać że są one tak delikatne ... jak tyłeczek panienki, że tak powiem. W zasadzie każde szlifowanie to ich trzaskanie.
Co o tym myślicie?
Jak by się znalazło więcej chętnych z tym rocznikiem (RC36 II) to można by narobić więcej skorup?
Czy ktoś z was ma doświadczenie z robieniem skorup? Czy to skomplikowana procedura?
Wiem tylko tyle że trzeba mieć w miarę całe oryginały, pokrywa się je jakimś szuwaksem żeby forma się nie przykleiła, potem robi się negatyw układając materiał z włókna i zalewa żywicą chemoutwardzalna za pomocą pędzla, małymi partiami bo żywica szybko wiąże i większa ilość idzie na zmarnowanie. Nie zdąży się jej wykorzystać. Coś kiedyć z kumplami robiłem przy jachcie. Szlifowanie formy, jakieś naprawki, szuwaks na odklejenie i....
Procedura podobna ale już układanie materiału na owiewkę z włókna szklanego albo i z karbonu . I znowu żywica. Po zastygnięciu obcinamy krawędzie, szlifowanko, malowanie itp..
Co Wy na to?
szerokości
PP
- Krajan
- klepacz
- Posty: 1273
- Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
czyżbyś Piotr chciał bardziej poszaleć na torze ? Ryzyko uszkodzenia oryginalnych owiewek boli !!! Z drugiej strony to czy ma sens kombinowanie z dodatkowymi owiewkami ? Przecież właśnie w oryginalnych owiewkach motocykl ma urok.
Miałem do czynienia z dorabianiem czegoś takiego choć powiem że efekt nie był zadowalający na początku ale gdy przyszło robić uchwyty to już nie jest tak ładnie (bo o nich zapomniałem) . Osobiście proponuje założyć crashpady w dobrze przemyślanych miejscach.
[ Dodano: 2006-09-19, 14:27 ]
ps. (btw) na większą skalę ma to sens, a nie na 2 lub 3 moto..
Miałem do czynienia z dorabianiem czegoś takiego choć powiem że efekt nie był zadowalający na początku ale gdy przyszło robić uchwyty to już nie jest tak ładnie (bo o nich zapomniałem) . Osobiście proponuje założyć crashpady w dobrze przemyślanych miejscach.
[ Dodano: 2006-09-19, 14:27 ]
ps. (btw) na większą skalę ma to sens, a nie na 2 lub 3 moto..
- zachtomasso
- teksciarz
- Posty: 127
- Rejestracja: wt 21 mar 2006, 16:06
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wołomin
a ja znalazłem coś takiego: http://www.kauposil.com/produkty/zywice_lane/
Z opisu wynika, że da się metodą chałupniczą uzyskać dobry efekt (podobno potrafi sie odpowietrzyć bez podwyższania ciśnienia)
Zgadzam się UxY'm. Trzeba zrobić test na małym detalu.
Z opisu wynika, że da się metodą chałupniczą uzyskać dobry efekt (podobno potrafi sie odpowietrzyć bez podwyższania ciśnienia)
Zgadzam się UxY'm. Trzeba zrobić test na małym detalu.
CB650F
był: VFR 750 F RC 24 '88 Hand Made Police Version
był: VFR 750 F RC 24 '88 Hand Made Police Version
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości