Motocykl idealny

Czyli pokój z serii - "gadajcie o czym chcecie"
Awatar użytkownika
Arturo
klepacz
klepacz
Posty: 982
Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
Kontakt:

Motocykl idealny

Post autor: Arturo » czw 25 wrz 2008, 23:24

Pomimo ze Szkole Podstawowa skonczylem juz jakis czas temu :lol: to do tej pory nie wyroslem z mysli: "co by bylo gdybym mial tyle kasy ze bym nie wiedzial co z nia robic" -ktos jeszcze tak miewa? :grin:
No i od jakis czas temu wpadlem na pomysl, ze bym zlecil zaprojektowanie i skonstruowanie motocykla bliskiego idealu... No i tu pojawia sie pytanie: Jaki powinien byc to motocykl???
Co wiemy by bylo mniej-wiecej tak:

1. silnik V4 1000 ccm
2. rozrzad na kolach zebatych
3. 20 zaworow - jak do nie dawna robila Yamaha - mniejsza masa i bezwladnosc zaworu a co za tym idzie, regulacja luzu zalecana co 42 000 km :mrgreen:
4. monowachacz z walem napedowym poprowadzonym wewnatrz - koniec z syfiacym scottoilerem lub sprayowaniem i myciem lanucha
5. ........... no dawajcie, co jeszcze :biggrin

To bylo by na zlosc wszystkim producentom, moto bylo by prawie bezobslugowe :evil
"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"

Awatar użytkownika
juhass
pisarz
pisarz
Posty: 332
Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
Imię: Tomasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: juhass » pt 26 wrz 2008, 08:46

1. silnik V4 1000 ccm
2. rozrzad na kolach zebatych
3. 20 zaworow - jak do nie dawna robila Yamaha - mniejsza masa i bezwladnosc zaworu a co za tym idzie, regulacja luzu zalecana co 42 000 km
4. monowachacz z walem napedowym poprowadzonym wewnatrz - koniec z syfiacym scottoilerem lub sprayowaniem i myciem lanucha
5. ........... no dawajcie, co jeszcze
6. Wygodna kanapa, na pewno nie ta z rc46 ;p
7. Regulacja wysokości świateł możliwa przez pokrętło/ w inny łatwy sposób a nie przez celowanie na ślepo w śróbkę długim śrubokrętem. ;p
Ostatnio zmieniony pt 26 wrz 2008, 08:54 przez juhass, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3539
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » pt 26 wrz 2008, 09:06

Ja jednak sugerowałbym silnik V6 z wykorbieniami. Niesamowicie równo rozłożony moment obrotowy, i znacznie lepsze osiągi. W końcu to ma być moto idealne.

1. silnik V4 1000 ccm
2. rozrzad na kolach zebatych
3. 20 zaworow - jak do nie dawna robila Yamaha - mniejsza masa i bezwladnosc zaworu a co za tym idzie, regulacja luzu zalecana co 42 000 km
4. monowachacz z walem napedowym poprowadzonym wewnatrz - koniec z syfiacym scottoilerem lub sprayowaniem i myciem lanucha
5. Wygodna kanapa, na pewno nie ta z rc46 ;p
6. Regulacja wysokości świateł możliwa przez pokrętło/ w inny łatwy sposób a nie przez celowanie na ślepo w śróbkę długim śrubokrętem. ;p
7. Sucha miska olejowa żeby można było długo gumować
8. Zmienny kąt otwarcia zaworów
9. Zawieszenie przednie upside
10. Przełączane mapy zapłonu na jazdę sportową/oszczędną/custom
11. Możliwośc regulacji clippon'ów co do wysokości i kąta nachylenia
12. Regulacja pochylenia klamek

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » pt 26 wrz 2008, 10:07

:D
jak ja bym mial tyle kasy to bym sobie kupil 4, 6 albo 10 roznych bo nie ma takie moto ktore by zaspokoilo wszystkie gusta i nie mozna takiego stworzyc
ppamula pisze:7. Sucha miska olejowa żeby można było długo gumować
z mokra tez mozna.... ;)
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 823
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » pt 26 wrz 2008, 10:21

Każdy ma swój ideał,ja bym swoją vfr doprowadził do ideału i maksymalnie poddać ją tunningowi :grin: może utarła by nasa jakiejś R1? I kupił bym kilka innych tak dla focha ;-)
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » pt 26 wrz 2008, 10:28

robsonic pisze:może utarła by nasa jakiejś R1?
,musiabys ja w ch...j* poprzerabiac a to juz by nie bylo fair!
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
rinas
klepacz
klepacz
Posty: 1246
Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa Bródno
Kontakt:

Post autor: rinas » pt 26 wrz 2008, 10:45

Są fajery poprzerabiane na 150 koni, ale to już nie są fajery.

Luke, masz rację nie ma idealnego moto. Ale jest wiele bardzo dobrych.

Ja bym sobie kupił:
- na miasto - B-Kinga. Zajebiście mi sie nim jeździło, ma wiele zalet bardzo mało wad, jako drugi na miasto bym chciał SpeedTriple'a
- do jeżdzenia z kobietą na wakacje - GTRa 1400
- na tor - nową 1000rr
- i dla siebie jeszcze 3 - RSVnową, ew. RSV-4, ale to jeszcze nie wiadomo, + Hayka nowa + Ducati 999

I więcej nie potrzebuję ;)

No chyba że te by mi się znudziły.

romekjagoda
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 60
Rejestracja: śr 13 lut 2008, 00:29
Imię: Romek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bruksela

Post autor: romekjagoda » pt 26 wrz 2008, 11:13

Dobrze, że za marzenia nie wsadzają do pierdla, bo byśmy wszyscy dożywocie dostali ;)

Ja też skłaniam się ku opcji kupienia kilku moto na raz, bo przecież takim idealnym w teren nie pojedziesz, chyba, że by było np. zawieszenie hydropneumatyczne z regulacją teren/turystyka/sport.

Ogólnie na sporta: ducat 1098 desmo, enduro: bmw 1200, chopper: h-d night rod, a turystyk: vfr w podanej w pierwszym poście konfiguracji :D
"And the road becomes my bride..."

Awatar użytkownika
Arturo
klepacz
klepacz
Posty: 982
Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
Kontakt:

Post autor: Arturo » pt 26 wrz 2008, 13:46

ppamula pisze:silnik V6 z wykorbieniami
Ale o jakie wykorbienia chodzi? O jakies specyficzne wykorbiebnia walu???
Domyslam sie ze jezeli V6 to o kacie rozwarcia 60stopni :mrgreen: , podobno generuje mniej wibracji niz 90 stopni i nie potrzeba walka wyrownowazajacego.
"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » pt 26 wrz 2008, 13:48

moze jeszcze v8 do moto wsadzicie i powiecie mi ze sie pedzie super tym jezdzilo??

chyba po prostej
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
MadziX
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3123
Rejestracja: pn 01 maja 2006, 22:08
Imię: Magdalena
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Post autor: MadziX » pt 26 wrz 2008, 20:03

jak dla mnie to mogłyby zostac te motocykle,które są...ja po prostu bym zapełniła sobie garaz kilkoma egzemplarzami na każdą okazję ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » pt 26 wrz 2008, 21:46

1. silnik V5 1000 ccm
2. rozrzad na kolach zebatych
3. 20 zaworow - jak do nie dawna robila Yamaha - mniejsza masa i bezwladnosc zaworu a co za tym idzie, regulacja luzu zalecana co 42 000 km
4. monowachacz z walem napedowym poprowadzonym wewnatrz - koniec z syfiacym scottoilerem lub sprayowaniem i myciem lanucha
5. Wygodna kanapa, na pewno nie ta z rc46 ;p
6. Regulacja wysokości świateł możliwa przez pokrętło/ w inny łatwy sposób a nie przez celowanie na ślepo w śróbkę długim śrubokrętem. ;p
7. Sucha miska olejowa żeby można było długo gumować
8. Zmienny kąt otwarcia zaworów
9. Zawieszenie przednie upside
10. Przełączane mapy zapłonu na jazdę sportową/oszczędną/custom
11. Możliwość regulacji clippon'ów co do wysokości i kąta nachylenia
12. Regulacja pochylenia klamek
2. 13.mozliwość wymiany {na sportowo} kierownicy na taką do jazdy w teren
3. 14 możliwość kompleksowej zmiany ustawienia zawieszeń {zniana charakterystyki zmiana przesfitu motocykla }
4. 15. możliwość zmiany geometri moto {zmiana ustawień główki ramy }tylny wachacz z możliwością skracania lub wydłużania
5. 16oczywiście szeroki zakres modyfikacji siedzenia {siodła}
6. 17no i na koniec zestaw różnych akcesoriów typu owiewki zbiorniki paliwa koła enduro, czoper szlifierka supermoto
7. 18 i jeszcze jak by dołożyli takiego małego mechanika co by mi dopasowywał moto do nastroju to byłbym zadowolony


Ale jestem wygodnicki albo popiepszony
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
DIDI
klepacz
klepacz
Posty: 1575
Rejestracja: pt 01 gru 2006, 23:11
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: DIDI » pt 26 wrz 2008, 22:09

Ducati Desmosedici i nic więcej mi nie potrzeba 8)
Panie władzo jechałem szybko, bo ja kocham zapier...lać :)

DIDI

Awatar użytkownika
Sylwio
klepacz
klepacz
Posty: 1159
Rejestracja: sob 09 lut 2008, 00:58
Imię: Sylwester
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Sylwio » pt 26 wrz 2008, 22:48

rinas pisze:Są fajery poprzerabiane na 150 koni, ale to już nie są fajery.

Luke, masz rację nie ma idealnego moto. Ale jest wiele bardzo dobrych.

Ja bym sobie kupił:
- na miasto - B-Kinga. Zajebiście mi sie nim jeździło, ma wiele zalet bardzo mało wad, jako drugi na miasto bym chciał SpeedTriple'a
- do jeżdzenia z kobietą na wakacje - GTRa 1400
- na tor - nową 1000rr
- i dla siebie jeszcze 3 - RSVnową, ew. RSV-4, ale to jeszcze nie wiadomo, + Hayka nowa + Ducati 999

I więcej nie potrzebuję ;)

No chyba że te by mi się znudziły.
A Vfr 800 zastępuje Ci je wszystkie, z tego co widzę.
Czytając wasze posty dochodzę do wniosku ze proponowane zmiany bazują na Vfr. Więc może chodzi o to, co trzeba zmienić w Vfrce aby stała się motocyklem idealnym?
"A ty siej. A nuż coś wyrośnie. A ty - to, co wyrośnie - zbieraj. A ty czcij - co żyje radośnie, A ty szanuj to, co umiera..."

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 23 gości