Motocykl idealny
- Arturo
- klepacz
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
- Kontakt:
Motocykl idealny
Pomimo ze Szkole Podstawowa skonczylem juz jakis czas temu to do tej pory nie wyroslem z mysli: "co by bylo gdybym mial tyle kasy ze bym nie wiedzial co z nia robic" -ktos jeszcze tak miewa?
No i od jakis czas temu wpadlem na pomysl, ze bym zlecil zaprojektowanie i skonstruowanie motocykla bliskiego idealu... No i tu pojawia sie pytanie: Jaki powinien byc to motocykl???
Co wiemy by bylo mniej-wiecej tak:
1. silnik V4 1000 ccm
2. rozrzad na kolach zebatych
3. 20 zaworow - jak do nie dawna robila Yamaha - mniejsza masa i bezwladnosc zaworu a co za tym idzie, regulacja luzu zalecana co 42 000 km
4. monowachacz z walem napedowym poprowadzonym wewnatrz - koniec z syfiacym scottoilerem lub sprayowaniem i myciem lanucha
5. ........... no dawajcie, co jeszcze
To bylo by na zlosc wszystkim producentom, moto bylo by prawie bezobslugowe
No i od jakis czas temu wpadlem na pomysl, ze bym zlecil zaprojektowanie i skonstruowanie motocykla bliskiego idealu... No i tu pojawia sie pytanie: Jaki powinien byc to motocykl???
Co wiemy by bylo mniej-wiecej tak:
1. silnik V4 1000 ccm
2. rozrzad na kolach zebatych
3. 20 zaworow - jak do nie dawna robila Yamaha - mniejsza masa i bezwladnosc zaworu a co za tym idzie, regulacja luzu zalecana co 42 000 km
4. monowachacz z walem napedowym poprowadzonym wewnatrz - koniec z syfiacym scottoilerem lub sprayowaniem i myciem lanucha
5. ........... no dawajcie, co jeszcze
To bylo by na zlosc wszystkim producentom, moto bylo by prawie bezobslugowe
"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"
- juhass
- pisarz
- Posty: 332
- Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
- Imię: Tomasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gliwice
1. silnik V4 1000 ccm
2. rozrzad na kolach zebatych
3. 20 zaworow - jak do nie dawna robila Yamaha - mniejsza masa i bezwladnosc zaworu a co za tym idzie, regulacja luzu zalecana co 42 000 km
4. monowachacz z walem napedowym poprowadzonym wewnatrz - koniec z syfiacym scottoilerem lub sprayowaniem i myciem lanucha
5. ........... no dawajcie, co jeszcze
6. Wygodna kanapa, na pewno nie ta z rc46 ;p
7. Regulacja wysokości świateł możliwa przez pokrętło/ w inny łatwy sposób a nie przez celowanie na ślepo w śróbkę długim śrubokrętem. ;p
2. rozrzad na kolach zebatych
3. 20 zaworow - jak do nie dawna robila Yamaha - mniejsza masa i bezwladnosc zaworu a co za tym idzie, regulacja luzu zalecana co 42 000 km
4. monowachacz z walem napedowym poprowadzonym wewnatrz - koniec z syfiacym scottoilerem lub sprayowaniem i myciem lanucha
5. ........... no dawajcie, co jeszcze
6. Wygodna kanapa, na pewno nie ta z rc46 ;p
7. Regulacja wysokości świateł możliwa przez pokrętło/ w inny łatwy sposób a nie przez celowanie na ślepo w śróbkę długim śrubokrętem. ;p
Ostatnio zmieniony pt 26 wrz 2008, 08:54 przez juhass, łącznie zmieniany 1 raz.
- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3539
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Ja jednak sugerowałbym silnik V6 z wykorbieniami. Niesamowicie równo rozłożony moment obrotowy, i znacznie lepsze osiągi. W końcu to ma być moto idealne.
1. silnik V4 1000 ccm
2. rozrzad na kolach zebatych
3. 20 zaworow - jak do nie dawna robila Yamaha - mniejsza masa i bezwladnosc zaworu a co za tym idzie, regulacja luzu zalecana co 42 000 km
4. monowachacz z walem napedowym poprowadzonym wewnatrz - koniec z syfiacym scottoilerem lub sprayowaniem i myciem lanucha
5. Wygodna kanapa, na pewno nie ta z rc46 ;p
6. Regulacja wysokości świateł możliwa przez pokrętło/ w inny łatwy sposób a nie przez celowanie na ślepo w śróbkę długim śrubokrętem. ;p
7. Sucha miska olejowa żeby można było długo gumować
8. Zmienny kąt otwarcia zaworów
9. Zawieszenie przednie upside
10. Przełączane mapy zapłonu na jazdę sportową/oszczędną/custom
11. Możliwośc regulacji clippon'ów co do wysokości i kąta nachylenia
12. Regulacja pochylenia klamek
1. silnik V4 1000 ccm
2. rozrzad na kolach zebatych
3. 20 zaworow - jak do nie dawna robila Yamaha - mniejsza masa i bezwladnosc zaworu a co za tym idzie, regulacja luzu zalecana co 42 000 km
4. monowachacz z walem napedowym poprowadzonym wewnatrz - koniec z syfiacym scottoilerem lub sprayowaniem i myciem lanucha
5. Wygodna kanapa, na pewno nie ta z rc46 ;p
6. Regulacja wysokości świateł możliwa przez pokrętło/ w inny łatwy sposób a nie przez celowanie na ślepo w śróbkę długim śrubokrętem. ;p
7. Sucha miska olejowa żeby można było długo gumować
8. Zmienny kąt otwarcia zaworów
9. Zawieszenie przednie upside
10. Przełączane mapy zapłonu na jazdę sportową/oszczędną/custom
11. Możliwośc regulacji clippon'ów co do wysokości i kąta nachylenia
12. Regulacja pochylenia klamek
- rinas
- klepacz
- Posty: 1246
- Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa Bródno
- Kontakt:
Są fajery poprzerabiane na 150 koni, ale to już nie są fajery.
Luke, masz rację nie ma idealnego moto. Ale jest wiele bardzo dobrych.
Ja bym sobie kupił:
- na miasto - B-Kinga. Zajebiście mi sie nim jeździło, ma wiele zalet bardzo mało wad, jako drugi na miasto bym chciał SpeedTriple'a
- do jeżdzenia z kobietą na wakacje - GTRa 1400
- na tor - nową 1000rr
- i dla siebie jeszcze 3 - RSVnową, ew. RSV-4, ale to jeszcze nie wiadomo, + Hayka nowa + Ducati 999
I więcej nie potrzebuję
No chyba że te by mi się znudziły.
Luke, masz rację nie ma idealnego moto. Ale jest wiele bardzo dobrych.
Ja bym sobie kupił:
- na miasto - B-Kinga. Zajebiście mi sie nim jeździło, ma wiele zalet bardzo mało wad, jako drugi na miasto bym chciał SpeedTriple'a
- do jeżdzenia z kobietą na wakacje - GTRa 1400
- na tor - nową 1000rr
- i dla siebie jeszcze 3 - RSVnową, ew. RSV-4, ale to jeszcze nie wiadomo, + Hayka nowa + Ducati 999
I więcej nie potrzebuję
No chyba że te by mi się znudziły.
-
- zadomowiony
- Posty: 60
- Rejestracja: śr 13 lut 2008, 00:29
- Imię: Romek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bruksela
Dobrze, że za marzenia nie wsadzają do pierdla, bo byśmy wszyscy dożywocie dostali
Ja też skłaniam się ku opcji kupienia kilku moto na raz, bo przecież takim idealnym w teren nie pojedziesz, chyba, że by było np. zawieszenie hydropneumatyczne z regulacją teren/turystyka/sport.
Ogólnie na sporta: ducat 1098 desmo, enduro: bmw 1200, chopper: h-d night rod, a turystyk: vfr w podanej w pierwszym poście konfiguracji
Ja też skłaniam się ku opcji kupienia kilku moto na raz, bo przecież takim idealnym w teren nie pojedziesz, chyba, że by było np. zawieszenie hydropneumatyczne z regulacją teren/turystyka/sport.
Ogólnie na sporta: ducat 1098 desmo, enduro: bmw 1200, chopper: h-d night rod, a turystyk: vfr w podanej w pierwszym poście konfiguracji
"And the road becomes my bride..."
- Arturo
- klepacz
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
- Kontakt:
Ale o jakie wykorbienia chodzi? O jakies specyficzne wykorbiebnia walu???ppamula pisze:silnik V6 z wykorbieniami
Domyslam sie ze jezeli V6 to o kacie rozwarcia 60stopni , podobno generuje mniej wibracji niz 90 stopni i nie potrzeba walka wyrownowazajacego.
"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
1. silnik V5 1000 ccm
2. rozrzad na kolach zebatych
3. 20 zaworow - jak do nie dawna robila Yamaha - mniejsza masa i bezwladnosc zaworu a co za tym idzie, regulacja luzu zalecana co 42 000 km
4. monowachacz z walem napedowym poprowadzonym wewnatrz - koniec z syfiacym scottoilerem lub sprayowaniem i myciem lanucha
5. Wygodna kanapa, na pewno nie ta z rc46 ;p
6. Regulacja wysokości świateł możliwa przez pokrętło/ w inny łatwy sposób a nie przez celowanie na ślepo w śróbkę długim śrubokrętem. ;p
7. Sucha miska olejowa żeby można było długo gumować
8. Zmienny kąt otwarcia zaworów
9. Zawieszenie przednie upside
10. Przełączane mapy zapłonu na jazdę sportową/oszczędną/custom
11. Możliwość regulacji clippon'ów co do wysokości i kąta nachylenia
12. Regulacja pochylenia klamek
2. 13.mozliwość wymiany {na sportowo} kierownicy na taką do jazdy w teren
3. 14 możliwość kompleksowej zmiany ustawienia zawieszeń {zniana charakterystyki zmiana przesfitu motocykla }
4. 15. możliwość zmiany geometri moto {zmiana ustawień główki ramy }tylny wachacz z możliwością skracania lub wydłużania
5. 16oczywiście szeroki zakres modyfikacji siedzenia {siodła}
6. 17no i na koniec zestaw różnych akcesoriów typu owiewki zbiorniki paliwa koła enduro, czoper szlifierka supermoto
7. 18 i jeszcze jak by dołożyli takiego małego mechanika co by mi dopasowywał moto do nastroju to byłbym zadowolony
Ale jestem wygodnicki albo popiepszony
2. rozrzad na kolach zebatych
3. 20 zaworow - jak do nie dawna robila Yamaha - mniejsza masa i bezwladnosc zaworu a co za tym idzie, regulacja luzu zalecana co 42 000 km
4. monowachacz z walem napedowym poprowadzonym wewnatrz - koniec z syfiacym scottoilerem lub sprayowaniem i myciem lanucha
5. Wygodna kanapa, na pewno nie ta z rc46 ;p
6. Regulacja wysokości świateł możliwa przez pokrętło/ w inny łatwy sposób a nie przez celowanie na ślepo w śróbkę długim śrubokrętem. ;p
7. Sucha miska olejowa żeby można było długo gumować
8. Zmienny kąt otwarcia zaworów
9. Zawieszenie przednie upside
10. Przełączane mapy zapłonu na jazdę sportową/oszczędną/custom
11. Możliwość regulacji clippon'ów co do wysokości i kąta nachylenia
12. Regulacja pochylenia klamek
2. 13.mozliwość wymiany {na sportowo} kierownicy na taką do jazdy w teren
3. 14 możliwość kompleksowej zmiany ustawienia zawieszeń {zniana charakterystyki zmiana przesfitu motocykla }
4. 15. możliwość zmiany geometri moto {zmiana ustawień główki ramy }tylny wachacz z możliwością skracania lub wydłużania
5. 16oczywiście szeroki zakres modyfikacji siedzenia {siodła}
6. 17no i na koniec zestaw różnych akcesoriów typu owiewki zbiorniki paliwa koła enduro, czoper szlifierka supermoto
7. 18 i jeszcze jak by dołożyli takiego małego mechanika co by mi dopasowywał moto do nastroju to byłbym zadowolony
Ale jestem wygodnicki albo popiepszony
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- Sylwio
- klepacz
- Posty: 1159
- Rejestracja: sob 09 lut 2008, 00:58
- Imię: Sylwester
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chrzanów
- Kontakt:
A Vfr 800 zastępuje Ci je wszystkie, z tego co widzę.rinas pisze:Są fajery poprzerabiane na 150 koni, ale to już nie są fajery.
Luke, masz rację nie ma idealnego moto. Ale jest wiele bardzo dobrych.
Ja bym sobie kupił:
- na miasto - B-Kinga. Zajebiście mi sie nim jeździło, ma wiele zalet bardzo mało wad, jako drugi na miasto bym chciał SpeedTriple'a
- do jeżdzenia z kobietą na wakacje - GTRa 1400
- na tor - nową 1000rr
- i dla siebie jeszcze 3 - RSVnową, ew. RSV-4, ale to jeszcze nie wiadomo, + Hayka nowa + Ducati 999
I więcej nie potrzebuję
No chyba że te by mi się znudziły.
Czytając wasze posty dochodzę do wniosku ze proponowane zmiany bazują na Vfr. Więc może chodzi o to, co trzeba zmienić w Vfrce aby stała się motocyklem idealnym?
"A ty siej. A nuż coś wyrośnie. A ty - to, co wyrośnie - zbieraj. A ty czcij - co żyje radośnie, A ty szanuj to, co umiera..."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 23 gości