kręcenie liczników
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
kręcenie liczników
https://m.youtube.com/watch?v=vhrsuPZyADg
http://www.youtube.com/watch?v=vhrsuP
Powiedzcie jak kupic teraz samochód używany by mieć pewność że stan licznika jest oryginalny???
http://www.youtube.com/watch?v=vhrsuP
Powiedzcie jak kupic teraz samochód używany by mieć pewność że stan licznika jest oryginalny???
LWL 74HN
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: kręcenie liczników
Nie patrzeć na przebieg. I nie kupować auta młodszego jak 20 lat.
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: kręcenie liczników
20 lat... i co dalej?
czy 6-cio latek czy 10-cio przebieg w granicach 200 tys. Masakra.
A chce coś kupić. No i weź k...wa kup.
Może ktoś za jakiś sposób, patent na kupno pewnego auta?
czy 6-cio latek czy 10-cio przebieg w granicach 200 tys. Masakra.
A chce coś kupić. No i weź k...wa kup.
Może ktoś za jakiś sposób, patent na kupno pewnego auta?
LWL 74HN
- śliniak290
- klepacz
- Posty: 1842
- Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Jelonki
- nierob
- klepacz
- Posty: 535
- Rejestracja: wt 30 sty 2007, 13:43
- Imię: nierob
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Przemków
Re: kręcenie liczników
sprawa jest bardzo prosta. wystarczy kupić od siebie samochód. wtedy masz pewność, a dodatkowo i samochód i pieniądze. nie ma lepszego patentu, gdy coś trzeba kupić.
trzask prask i po wszystkim.
- Hefajstos
- klepacz
- Posty: 612
- Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pniewy
Re: kręcenie liczników
Problem z kręceniem powstał na potrzeby rynku, a mianowicie , większość ludzi w PL chce kupić nastoletnie auto z jak najmniejszym przebiegiem, co jest mało realne. Gdyby postawić obok siebie dwa identyczne auta ( w benie) takie 15-letnie z przebiegiem 350000 i 187000 i by przyszedł klient bez wiedzy i oglądania to by od razu łyknął tego z niskim (nieważne ze miałby juz licznik skręcony z trzystu-paru), Gdyby ten z duzym przebiegiem był regularnie serwisowany na porządnych częsciach (czytaj nie ze schrotu) i w terminach prawidłowych i stan techniczny by to potwierdzał ,to byłby problem ze sprzedaża dla laików. Dlatego liczniki sa kręcone bo wiekszośc ludzi w PL szuka aut do 10 koła zazwyczaj nastoletnich z przebiegami jak najmniejszymi.. i tu jest problem .
Osobiscie uważam, że przebieg nie jest straszny pod warunkiem prawidłowej eksploatacji i własciwego i regularnego serwisowania, bez oszczędzania.
Osobiscie uważam, że przebieg nie jest straszny pod warunkiem prawidłowej eksploatacji i własciwego i regularnego serwisowania, bez oszczędzania.
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: kręcenie liczników
Ok tylko jak licznik zostanie skręcone wtedy chandlarz podosi cenę, i tu jest problem. Kupujesz auto z przebiegiem 400 tys a płacisz za auto z przebiegiem 200 tys, który jest na liczniku.
LWL 74HN
-
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: kręcenie liczników
Jest sposób na zweryfikowanie przebiegu lecz musi to zrobić mechanik specjalizujący się w danej marce/modelu . Mianowicie w samochodach zwłaszcza tych nowych praktycznie większość użytych części jest tak skonstruowana że ma się zrąbać po określonym przebiegu bądź czasie eksploatacji. (tzw programowane zużycie - zaczęło się od "afery żarówkowej") Tak więc kumaty mechanior po dokładnych oględzinach np zawieszenia, silnika, układu kierowniczego itd zweryfikuje po wymienionych częściach ile +- powinien samochód posiadać na budziku.( dokładność do powiedzmy 10-20000) Chodzi tu oto że np alternator wytrzymuje w danym modelu 200 000 i umiera, przeguby 250 000, turbina np pada w okolicach 220 000 itd. Mamy np 3 letni samochód z przebiegiem 90000 A przy takim przebiegu rocznik opon powinien być zgodny z rocznikiem samochodu (możliwy rocznik minus 1 rok) czyli na takich na jakich wyjechał z salonu. przy przebiegu powiedzmy 160000, 180000 powinien być na praktycznie nowiutkich oponach. Bo opony powinny w zależności od marki opon i stanu dróg po których się poruszał samochód wytrzymać 120000 do 150000. A słyszałem o continentalach że wytrzymują nawet do 200000 km. Na chwile obecną nawet dokumentacja serwisowa nie daje 100% pewności bo podobno już co niektórzy co mają dojścia w aso i załatwiają sobie książki łącznie z wpisami. . Także aby kupić i nie wtopić jedynie zostaje weryfikacja stanu jak powyżej, odkup od rodziny, znajomych czyli z tzw pewnych rąk, salon samochodowy
- dixon
- klepacz
- Posty: 550
- Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
- Imię: rafał
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: grójec
Re: kręcenie liczników
Siedzę w temacie sprzedaży i zakupu samochodów od lat w pewnym salonie dość znanej i popularnej w naszym kraju marki...
Nie będę się rozpisywał w temacie, bo koledzy powyżej napisali wszystko w tym temacie.
Temat nie raz poruszany tutaj na forum i w internecie, pt."niekończąca się opowieść":)
Dla mnie jedynym wiarygodnym sprawdzeniem samochodu, poza wnikliwym technicznym i blacharsko-lakierniczym sprawdzeniem plus diagnostyka komputerowa, jest sprawdzenie wewnętrznej bazy serwisowej. Gdyby była potrzebna pomoc w związku z tym tematem, to służę pomocą w kilku markach - info na pw.
Nie będę się rozpisywał w temacie, bo koledzy powyżej napisali wszystko w tym temacie.
Temat nie raz poruszany tutaj na forum i w internecie, pt."niekończąca się opowieść":)
Dla mnie jedynym wiarygodnym sprawdzeniem samochodu, poza wnikliwym technicznym i blacharsko-lakierniczym sprawdzeniem plus diagnostyka komputerowa, jest sprawdzenie wewnętrznej bazy serwisowej. Gdyby była potrzebna pomoc w związku z tym tematem, to służę pomocą w kilku markach - info na pw.
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: kręcenie liczników
Ok dzięki. Słyszałem że można jeszcze sprawdzić po nr VIN w internecie na zagranicznych komisach jeżeli to auto tam się było.
LWL 74HN
- C_L_K
- ostry klepacz
- Posty: 2010
- Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
- Imię: Rafał
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kosewko
- Kontakt:
Re: kręcenie liczników
Ja dzisiaj właśnie sprawdzałem koledze na autobaza.pl auto ze stanów. Laleczka, tylko brać. Niepaląca kobieta jeździła do kościoła. Po zainwestowaniu 35,50PLN w raport okazało się, że w USA auto miało niezłego dzwona. Wyskoczyły nawet zdjęcia z placu ubezpieczalni, z której był odkupiony i ściągnięty do Polandii.
- Tomek Grudziądz
- klepacz
- Posty: 1150
- Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
- Imię: Tomek
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: kręcenie liczników
To się nadaje do TVN TURBO!C_L_K pisze:Ja dzisiaj właśnie sprawdzałem koledze na autobaza.pl auto ze stanów. Laleczka, tylko brać. Niepaląca kobieta jeździła do kościoła. Po zainwestowaniu 35,50PLN w raport okazało się, że w USA auto miało niezłego dzwona. Wyskoczyły nawet zdjęcia z placu ubezpieczalni, z której był odkupiony i ściągnięty do Polandii.
"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: kręcenie liczników
Właśnie dla przykładu sprawdziłem swoją vfr i wyszło że to rocznik 99 i model 99 a nie 98 może dlatego, że pierwsza rejestracja 99 rok, dane techniczne pojazdu a po za tym we wszystkich rubrykach brak danych. Czyli jak to rozumieć, że z moto nic się nie działo czy po prostu przykładowo mogła nie trafiła do bazy?C_L_K pisze:Ja dzisiaj właśnie sprawdzałem koledze na autobaza.pl auto ze stanów. Laleczka, tylko brać. Niepaląca kobieta jeździła do kościoła. Po zainwestowaniu 35,50PLN w raport okazało się, że w USA auto miało niezłego dzwona. Wyskoczyły nawet zdjęcia z placu ubezpieczalni, z której był odkupiony i ściągnięty do Polandii.
LWL 74HN
- jagna
- klepacz
- Posty: 665
- Rejestracja: pn 15 lip 2013, 18:17
- Imię: Agnieszka
- województwo: śląskie
- Płeć: Kobieta
Re: kręcenie liczników
Może i trafiła ale jak korzystałeś z bezpłatnej opcji sprawdzenia vin to wyrzuca tylko to co można wyczytać z samego numeru VIN, nie sprawdza tego w innych bazach.
Optymizm jest błogosławieństwem niedoinformowanych.
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: kręcenie liczników
Zapłaciłem i były opcje takie jak historia, zdjęcia itp.tylko brak banych.
LWL 74HN
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości