Strona 1 z 2

BP -> Łukoil

: ndz 20 sty 2008, 11:14
autor: Vlaad
Okazuje się, że BP sprzedało sowietom całą sieć stacji (320). Nie dość, że kasują nas za hurt, to jeszcze teraz ładują się do detalu :evil: . Do tego na 99% łapę na Łukoil'u, tak jak na wszystkich Gazpromach itp trzyma lapę KGB. Chrzanić sowietów... nie tankuję w BP/Łukoil :evil: .

: ndz 20 sty 2008, 11:19
autor: WiktorVFR
ja tankuje na Orlenie:)

: ndz 20 sty 2008, 12:37
autor: Ruda i Piotr
A ja tankuje na Nesti ;-)

Mam informacje z bardzo dobrego i pewnego źródła, że tam paliwo jest bardzo dobre a co najważniejsze, chyba najtańsze :lol:

R

: ndz 20 sty 2008, 13:14
autor: ppamula
A propos paliw i ich jakości oraz przynależności stacji do koncernów przytaczam kilka nagłówków z biznesowego swiata:
--------------------------------------------------------------------------------
2. PKN Orlen ma umowę z Lukoil Warsaw na sprzedaż paliw za 1,3 mld zł brutto 17.01.2008 09:21
3. Lotos dostarczy BP Polska paliwa o wartości 1,3 mld zł 15.01.2008 12:56
5. Grupa Lotos ma umowę za 480 mln zł na dostawy paliw dla Lukoil Warsaw 02.01.2008 09:20
6. BP odkrył nowe złoża gazu ziemnego na obszarze Shah Deniz 14.11.2007 15:02
7. Łukoil i Uzbeknieftiegaz rozpoczną produkcję na polu Chauzak pod koniec listopada 08.11.2007 12:01
8. Lukoil threatens with price increase 29.08.2007 10:47
9. Przychody Łukoila spadły o ponad 23 proc. w I półroczu 14.08.2007 14:40
10. Russian Lukoil buys private gas stations 11.06.2007 13:02
11. PKN Orlen plans to win neighboring fuel markets 28.03.2007 10:07
13. Lukoil launches its chain of gas stations 08.03.2007 13:12
--------------------------------------------------------------------------------
to nam mówi kto od kogo co kupuje i co my tankujemy.
Naiwnością jest sądzić że paliwo na stacjach BP i LOTOS to co innego.
Natomiast ma znaczenie czy paliwo jest tankowane z pełnego zbiornika (z góry) czy z jego dna, tak to ma znaczenie.
Ale to jest tylko moje zdanie.

: ndz 20 sty 2008, 18:23
autor: Vlaad
To, że polskie rafinerie przetważają sowiecką ropę jest dla mnie oczywiste. Chodzi jednak o to, żeby nie tuczyć ruskiego niedźwiedzia. Wiem, że płacę sowietom za surowiec, ale po co płacić jeszcze za detal? A jeżeli stacje Łukoil upadną (czego im życzę z całego serca), to kupi je inna sieć, a Lotos i tak będzie miał komu sprzedawać swoje produkty.

Ruda, też słyszałem, że Neste ma najszczelniejszy system transportu i dystrybucji paliw -> mało podatny na przekręty (chociaż na pewno nie do końca).

: ndz 20 sty 2008, 18:53
autor: SOWA
ppamula pisze:Natomiast ma znaczenie czy paliwo jest tankowane z pełnego zbiornika (z góry) czy z jego dna, tak to ma znaczenie.
Tu się pogodzić z kolegą nie mogę, gdyż wedle mojej wiedzy paliwo zawsze jest tankowane PRAWIE z dna, bo tam jest usytuowany smok ssący. A prawie a nie z dna dlatego, by nie zasysać skroplonej wody i ewentualnego innego śmiecia, co cięższy jest od paliwa. Gdyby w jakiś sposób do zbiornika dostało sie coś lżejszego od wachy, to i tak się nie zassie, bo stacje nigdy nie spuszczają paliwa do granic możliwości. Nie wiem jak jest w przypadku stacji prywatnych, ale te państwowe mają, a przynajmniej miały obowiązek pozostawiania rezerwy w zbiornikach na wypadek wojny itp. Wiadomość potwierdzona.

: ndz 20 sty 2008, 19:59
autor: mrf
Z tego co wiem na stacjach prywatnych dostawy paliw sa gdy w zbiorniku jest jeszcze spory zapas paliwa. I to jest to samo paliwo co na shellu, orlenie, lotosie itd. wyjatkiem jest vpower racing, ktory jest sciagany z niemiec.

: ndz 20 sty 2008, 20:48
autor: Arturo
SOWA pisze:tam jest usytuowany smok ssący
Smok ssacy zawsze na dnie, poniewaz to jedyne sluszne rozwiazanie konstrukcyjne.
Jezeli bedzie pompa zanurzeniowa to oczywiscie musi byc na dnie. A jesli bedzie system z pompownia na zewnatrz to i tak rura musi dochodzic do samego dna zeby byla mozliwosc wyresztkowania zbiornika w razie potrzeby.
Na dodatek jedyna metoda usuniecia ewentualnej wody z olejow i paliw jest wlasnie odsysanie z dna zbiornika gdzie po ok. godzinie zaczyna osiadac woda. Fakt ze paliwo zanim dojedzie na stacje przechodzi wiele inspekcji i kontroli (najczesciej w obecnosci: przedstawiciela przewoznika/dosatwacy, i dwoch osob z niezaleznych firm zajmujacych sie kontrola jakosci paliw i olejow), wiec wody nie powinno byc.
Jak sie wszyscy domyslaja nikt nie bedzie budowal systemu przepompowniczego z ruchoma ssawa ktora by zawsze brala z powierzchni lub cos takiego :lol:

: ndz 20 sty 2008, 23:00
autor: doyar
Vlaad pisze: płacę sowietom za surowiec, ale po co płacić jeszcze za detal?
To stacje Lukoil nie naleza do Luke'a? :lol
SOWA pisze:te państwowe mają, a przynajmniej miały obowiązek pozostawiania rezerwy w zbiornikach
To sa jeszcze panstwowe stacje..?
Ja zawsze jak tylko moge, to podobnie jak Ruda - Neste: szybko i dobrze. Jedyny minus - nie maja myjki do szyb ani papierowych recznikow na muchi. A w trasie - i tak jak wypadnie, polityki w to nie mieszaju. No, chociaz po prawdzie to na Lukoilu jeszcze nie bylem. Teraz juz wiem dlaczego ;)

: ndz 20 sty 2008, 23:21
autor: SOWA
doyar pisze:To sa jeszcze panstwowe stacje..?
No śmiało, że tak. Te są państwa Kulczyków, tamte państwa Gudzowatych itd.

: pn 21 sty 2008, 18:05
autor: rommi
stacje Jet też należą już do Lukoil'a, wcześniej do amerykańskiej firmy ConocoPhillips.

: pt 25 sty 2008, 00:50
autor: doyar
Uspokojcie mne - ale Neste sa siakies skandynawskie, prawda..?

: pt 25 sty 2008, 02:07
autor: KolczyK
tak

: śr 13 lut 2008, 16:47
autor: Arturo
Ha! Dzis mi wpadlo w rece cos takiego :mrgreen: Trzeba bedzie sprawdzic kilka lokalnych stacji i sie zobaczy... Szkoda tylko, ze nie w warunkach domowych nie ma mozliwosci zeby jeszcze zbadac zawartosc siarki w paliwie :sad:

: śr 13 lut 2008, 17:02
autor: Pepe VFR