Strona 96 z 110

Re: A co TY zrobiłeś dzisiaj dla swojej laluni...?

: sob 15 wrz 2018, 20:05
autor: GrześT
Nie śmigałes w zeszłym tyg w niedzielę trasa na Kościerzyne?
Identyczna mijałem :D

Re: A co TY zrobiłeś dzisiaj dla swojej laluni...?

: sob 15 wrz 2018, 21:21
autor: kaamien
Pyknęło 6 tys. więc wymieniłem olej i filtr. Tym razem Fuchs Silkolene Comp 4 XP i... nigdy więcej Motula :)

Re: A co TY zrobiłeś dzisiaj dla swojej laluni...?

: sob 15 wrz 2018, 21:37
autor: MarcinD
kaamien pisze:
sob 15 wrz 2018, 21:21
nigdy więcej Motula :)
Jakiś powód? :D

Re: A co TY zrobiłeś dzisiaj dla swojej laluni...?

: sob 15 wrz 2018, 21:58
autor: kaamien
MarcinD pisze:
sob 15 wrz 2018, 21:37
Jakiś powód? :D
Owszem :) W trzech poprzednich motocyklach lałem od kilku lat Motula 5100 lub 7100 (zależy jakie moto) i nigdy nie narzekałem, ale nie miałem porównania. Olej zawsze ze sprawdzonego źródła. VFR kupiłem zalaną Silkolene Comp 4 właśnie i po pierwszej jeździe powiedziałem, że piec i skrzynia chodzą pięknie, lepiej niż we wcześniejszych motocyklach (nie wiedziałem wtedy, że to kwestia oleju). Kilka dni po zakupie zrobiłem full serwis vitka i przy okazji zalałem go Motulem 7100. Spadek jakości pracy silnika i skrzyni był znaczący, tak duży że powiedziałem sobie że to nie może być prawda. Teraz po 6 tys. wróciłem do Silkolene i naprawdę czuć różnicę. Silnik pracuje gładko, pali na dotyk (na Motulu też palił na dotyk, ale było jakby ciut inaczej na zimnym silniku), biegi wchodzą płynniej, również słychać wyraźny "klik" jak to w VFR i jest precyzyjnie, ale jednak jakby przyjemniej i bardziej gładko.

Jako, że Fuchs również uchodzi za dobry olej, do Motula prędko nie wrócę :)
Może to bardzo subiektywna opinia, może różnic nie ma aż tak dużych, dla mnie są wystarczające aby lać Fuchs'a :D

Co człowiek to opinia, niektórzy mówią że można lać cokolwiek, byleby wymieniać zgodnie z serwisówką ;)

Re: A co TY zrobiłeś dzisiaj dla swojej laluni...?

: sob 15 wrz 2018, 23:08
autor: rpik
mictom pisze:Wyprowadziłem z garażu, postała chwile i wprowadziłem . :-I
Mictom a czemu?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: A co TY zrobiłeś dzisiaj dla swojej laluni...?

: sob 15 wrz 2018, 23:25
autor: MackoGDA
GrześT pisze:
sob 15 wrz 2018, 20:05
Nie śmigałes w zeszłym tyg w niedzielę trasa na Kościerzyne?
Identyczna mijałem :D
Niestety, to nie ja. Moze jutro gdzies w tamta strone pojade :)

Re: A co TY zrobiłeś dzisiaj dla swojej laluni...?

: sob 15 wrz 2018, 23:35
autor: mictom
rpik pisze:
sob 15 wrz 2018, 23:08
mictom pisze:Wyprowadziłem z garażu, postała chwile i wprowadziłem . :-I
Mictom a czemu?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Totalny brak czasu. 1705km zrobiłem w tym sezonie. Może się uda jeszcze podgonić.

Re: A co TY zrobiłeś dzisiaj dla swojej laluni...?

: sob 15 wrz 2018, 23:37
autor: rpik
Też czasu brakło i 3 tys mniej jak w ubiegłym sezonie, bo tylko 7 tys km narazie. Trzeba nadgonić to fakt. Trzymam kciuki.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: A co TY zrobiłeś dzisiaj dla swojej laluni...?

: ndz 16 wrz 2018, 09:26
autor: GrześT
MackoGDA pisze:
sob 15 wrz 2018, 23:25
GrześT pisze:
sob 15 wrz 2018, 20:05
Nie śmigałes w zeszłym tyg w niedzielę trasa na Kościerzyne?
Identyczna mijałem :D
Niestety, to nie ja. Moze jutro gdzies w tamta strone pojade :)
Ja kierunek Łeba 😀
Żonka z dziećmi autkiem 😁
A ja fujara 😁

Re: A co TY zrobiłeś dzisiaj dla swojej laluni...?

: ndz 16 wrz 2018, 10:00
autor: MackoGDA
GrześT pisze:
sob 15 wrz 2018, 20:05

Ja kierunek Łeba 😀
Żonka z dziećmi autkiem 😁
A ja fujara 😁
Ja dzisiaj na szymbark itd polece. :)

Re: A co TY zrobiłeś dzisiaj dla swojej laluni...?

: pn 24 wrz 2018, 09:05
autor: seler
kaamien pisze:
sob 15 wrz 2018, 21:58
MarcinD pisze:
sob 15 wrz 2018, 21:37
Jakiś powód? :D
Owszem :) W trzech poprzednich motocyklach lałem od kilku lat Motula 5100 lub 7100 (zależy jakie moto) i nigdy nie narzekałem, ale nie miałem porównania. Olej zawsze ze sprawdzonego źródła. VFR kupiłem zalaną Silkolene Comp 4 właśnie i po pierwszej jeździe powiedziałem, że piec i skrzynia chodzą pięknie, lepiej niż we wcześniejszych motocyklach (nie wiedziałem wtedy, że to kwestia oleju). Kilka dni po zakupie zrobiłem full serwis vitka i przy okazji zalałem go Motulem 7100. Spadek jakości pracy silnika i skrzyni był znaczący, tak duży że powiedziałem sobie że to nie może być prawda. Teraz po 6 tys. wróciłem do Silkolene i naprawdę czuć różnicę. Silnik pracuje gładko, pali na dotyk (na Motulu też palił na dotyk, ale było jakby ciut inaczej na zimnym silniku), biegi wchodzą płynniej, również słychać wyraźny "klik" jak to w VFR i jest precyzyjnie, ale jednak jakby przyjemniej i bardziej gładko.

Jako, że Fuchs również uchodzi za dobry olej, do Motula prędko nie wrócę :)
Może to bardzo subiektywna opinia, może różnic nie ma aż tak dużych, dla mnie są wystarczające aby lać Fuchs'a :D

Co człowiek to opinia, niektórzy mówią że można lać cokolwiek, byleby wymieniać zgodnie z serwisówką ;)

Jeszcze jedna uwaga odnośnie Silkolene COMP 4. W przeciwieństwie do Motula 7100 nie jest to olej w 100% syntetyczny. Prawdopodobnie jest to mieszanka bazy estrowej z mineralną z grupy III poddaną hydrocrackingowi. W pełni syntetyczny Silkolene to ten z dopiskiem PRO 4.

Re: A co TY zrobiłeś dzisiaj dla swojej laluni...?

: pn 24 wrz 2018, 18:58
autor: kaamien
seler pisze:
pn 24 wrz 2018, 09:05
Jeszcze jedna uwaga odnośnie Silkolene COMP 4. W przeciwieństwie do Motula 7100 nie jest to olej w 100% syntetyczny. Prawdopodobnie jest to mieszanka bazy estrowej z mineralną z grupy III poddaną hydrocrackingowi. W pełni syntetyczny Silkolene to ten z dopiskiem PRO 4.
Czy dla zwykłego zjadacza chleba co nie jeździ na tor co miesiąc będzie miało znaczenie który wleję? Pytam serio, bo myślałem że PRO to odpowiednik 300V, dlatego wybrałem COMP 4. Teraz jak zagłębiłem się w temat to widzę, że masz sporo racji i chyba lepszym wyborem byłby PRO.

Wszyscy mówią, że zejście z syntetycznego do półsyntetycznego jest mocno niezalecane. A jak traktować (i czy się przejmować) zejście z 7100 na COMP 4 zamiast PRO?

Re: A co TY zrobiłeś dzisiaj dla swojej laluni...?

: pn 24 wrz 2018, 19:22
autor: mictom
kaamien pisze:
pn 24 wrz 2018, 18:58
seler pisze:
pn 24 wrz 2018, 09:05
Jeszcze jedna uwaga odnośnie Silkolene COMP 4. W przeciwieństwie do Motula 7100 nie jest to olej w 100% syntetyczny. Prawdopodobnie jest to mieszanka bazy estrowej z mineralną z grupy III poddaną hydrocrackingowi. W pełni syntetyczny Silkolene to ten z dopiskiem PRO 4.
Czy dla zwykłego zjadacza chleba co nie jeździ na tor co miesiąc będzie miało znaczenie który wleję? Pytam serio, bo myślałem że PRO to odpowiednik 300V, dlatego wybrałem COMP 4. Teraz jak zagłębiłem się w temat to widzę, że masz sporo racji i chyba lepszym wyborem byłby PRO.

Wszyscy mówią, że zejście z syntetycznego do półsyntetycznego jest mocno niezalecane. A jak traktować (i czy się przejmować) zejście z 7100 na COMP 4 zamiast PRO?
Nijak :) wymienić i jeździć.

Re: A co TY zrobiłeś dzisiaj dla swojej laluni...?

: pn 24 wrz 2018, 19:55
autor: czezare
po takiej zmianie to piec do remontu o ile jeszcze się nada
nie jeden tak zrobił i teraz szuka silnika na allegro

Poza tym myślę, że posiadasz niesamowite zdolności których musisz zacząć używać w sposób komercyjny. Nie każdy potrafi odróżnić po pracy silnika 2 rodzaje olejów syntetycznych.

Re: A co TY zrobiłeś dzisiaj dla swojej laluni...?

: pn 24 wrz 2018, 20:36
autor: mictom
Najlepiej wlać to co zaleca producent i po sprawie?