Strona 1 z 1
uszczelki silnika - smarować czymś dodatkowo?
: pn 23 sie 2010, 09:15
autor: Radarro
Witka,
Chcę zmienić uszczelkę przy obudowie filtra oleju w BMW (M52B20). Uszczelka
będzie oryginał.
Czy przy montażu smarować tę uszczelkę czymś dodatkowo? Jakaś pasta? Czy
silikon specjalny?
Tam jest ciśnienie, często padaja uszczelki w tym miejscu, więc chciałbym
jakos to wzmocnić, przedłuzyć żywotnosć.
Czego używaja mechanicy w warsztatach? Dajcie jakis pomysł, nazwę, linkę.
Peter, daj znaka czego używasz

Dzięki
: pn 23 sie 2010, 09:25
autor: eater
Samą uszczelkę filtra? Czy razem z filtrem?
Uszczelki smaruje się lekko tylko olejem silnikowym, niczym więcej, dokręcasz filtr mocno ręką. Jak nie trzyma to znaczy, że coś tam nie dolega dobrze.
: pn 23 sie 2010, 09:47
autor: Radarro
Tzn nie sam filtr. Tam jest tak, że do bloku slinika jest przykręcona obudowa filtra olejowego i dopiero do tego wchodzi filtr. Wygląda to tak -
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
Uszczelka ma numer 8 - pomiędzy blokiem silnika a obudową filtra.
I pytanie czy dawac tam jakis silikon też? Problem jest znany w BMW, czesto ludzie mają tam wycieki, tylko nie wiem czym to jeszcze dodatkowo posmarować.
Pozdr!
: pn 23 sie 2010, 10:07
autor: eater
Radarro, miszczu, na sucho. Odtłuścić, dociągnąć śruby zgodnie z serwisówką i musi być git. Nie klej tego, bo jak pozmarujesz silikonem to masz szanse, ze sliska uszczelka nie ulozy sie ladnie, gdzies sie przesunie.
: pn 23 sie 2010, 10:22
autor: waclv
Radarro, A mógłbyś powiedzieć z czego wykonana jest ta uszczelka? Np. guma uszczelka korkowa, papierowa, gambitowa etc...? to by wiele pomogło w kwestii ustalenia co możesz tam dołożyć jako dodatkowe uszczelnienie.
Jedno od razu mogę poradzić to dobrze odtłuść powierzchnie przylegające do uszczelki rozpuszczalnikiem np nitro tylko uważaj na elementy gumowe bo rozpuszcza

: pn 23 sie 2010, 10:47
autor: Radarro
waclv pisze: A mógłbyś powiedzieć z czego wykonana jest ta uszczelka?
ztcw guma

Ale jeszcze nie odebrałem z ASO
dzięki za pomoc, eaterowi tyż
Generalnie temat wynikł, bo cieknie i z forum BMW wiem że to częste miejsce wycieków. Tylko w przeciwieństwie np do uszczelki miski olejowej, jest tam większe ciśnienie od pompy oleju, stąd problemy i pomysł "doszczelnienia".
Ale jak to rozbiorę to obejrzę wszystko, wyczyszczę, odtłuszczę i chyba rzeczywiście polece na sucho. No i ważny właściwy moment dokręcenia.
Pozdr!
: pn 23 sie 2010, 11:45
autor: eater
Mówimy w ogóle o BMW E34? Bo mówisz, że silnik M52.
Jeśli tak, to już kilka latek ma to auto i w sumie ma prawo przecieknąć sobie czasem.
Napraw zgodnie z serwisówką i znowu z bani ja X lat.

: pn 23 sie 2010, 12:21
autor: Radarro
e36, 95 rok.
No 15 urodziny miała ostatnio

Jeżdżę już tym 3 lata i jeszcze kolejne 3 muszę pojeździć, bo wydatków mam sporo...
Dlatego robię sobie powoli wszystkie wycieki i mankamenty, żeby mieć furę w pełni sprawną.
: pn 23 sie 2010, 13:52
autor: eater
No to jak zrobisz po bozemu to bedzie latac kolejne 15 lat bez wycieków.
