uszczelki silnika - smarować czymś dodatkowo?

Czyli pokój z serii - "gadajcie o czym chcecie"
Awatar użytkownika
Radarro
klepacz
klepacz
Posty: 557
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
Imię: Radek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SGL

uszczelki silnika - smarować czymś dodatkowo?

Post autor: Radarro » pn 23 sie 2010, 09:15

Witka,

Chcę zmienić uszczelkę przy obudowie filtra oleju w BMW (M52B20). Uszczelka
będzie oryginał.
Czy przy montażu smarować tę uszczelkę czymś dodatkowo? Jakaś pasta? Czy
silikon specjalny?
Tam jest ciśnienie, często padaja uszczelki w tym miejscu, więc chciałbym
jakos to wzmocnić, przedłuzyć żywotnosć.

Czego używaja mechanicy w warsztatach? Dajcie jakis pomysł, nazwę, linkę.
Peter, daj znaka czego używasz :)
Dzięki
V4 + R6 Brotherhood :-D
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400

Awatar użytkownika
eater
pisarz
pisarz
Posty: 326
Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
Kontakt:

Post autor: eater » pn 23 sie 2010, 09:25

Samą uszczelkę filtra? Czy razem z filtrem?
Uszczelki smaruje się lekko tylko olejem silnikowym, niczym więcej, dokręcasz filtr mocno ręką. Jak nie trzyma to znaczy, że coś tam nie dolega dobrze.
Terror Mechanicznej Pomarańczy!

Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj! :)

Awatar użytkownika
Radarro
klepacz
klepacz
Posty: 557
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
Imię: Radek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SGL

Post autor: Radarro » pn 23 sie 2010, 09:47

Tzn nie sam filtr. Tam jest tak, że do bloku slinika jest przykręcona obudowa filtra olejowego i dopiero do tego wchodzi filtr. Wygląda to tak -
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
Uszczelka ma numer 8 - pomiędzy blokiem silnika a obudową filtra.
I pytanie czy dawac tam jakis silikon też? Problem jest znany w BMW, czesto ludzie mają tam wycieki, tylko nie wiem czym to jeszcze dodatkowo posmarować.
Pozdr!
V4 + R6 Brotherhood :-D
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400

Awatar użytkownika
eater
pisarz
pisarz
Posty: 326
Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
Kontakt:

Post autor: eater » pn 23 sie 2010, 10:07

Radarro, miszczu, na sucho. Odtłuścić, dociągnąć śruby zgodnie z serwisówką i musi być git. Nie klej tego, bo jak pozmarujesz silikonem to masz szanse, ze sliska uszczelka nie ulozy sie ladnie, gdzies sie przesunie.
Terror Mechanicznej Pomarańczy!

Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj! :)

waclv
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
Imię: Piotr
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: waclv » pn 23 sie 2010, 10:22

Radarro, A mógłbyś powiedzieć z czego wykonana jest ta uszczelka? Np. guma uszczelka korkowa, papierowa, gambitowa etc...? to by wiele pomogło w kwestii ustalenia co możesz tam dołożyć jako dodatkowe uszczelnienie.
Jedno od razu mogę poradzić to dobrze odtłuść powierzchnie przylegające do uszczelki rozpuszczalnikiem np nitro tylko uważaj na elementy gumowe bo rozpuszcza ;-)

Awatar użytkownika
Radarro
klepacz
klepacz
Posty: 557
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
Imię: Radek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SGL

Post autor: Radarro » pn 23 sie 2010, 10:47

waclv pisze: A mógłbyś powiedzieć z czego wykonana jest ta uszczelka?
ztcw guma :) Ale jeszcze nie odebrałem z ASO :)

dzięki za pomoc, eaterowi tyż :)
Generalnie temat wynikł, bo cieknie i z forum BMW wiem że to częste miejsce wycieków. Tylko w przeciwieństwie np do uszczelki miski olejowej, jest tam większe ciśnienie od pompy oleju, stąd problemy i pomysł "doszczelnienia".
Ale jak to rozbiorę to obejrzę wszystko, wyczyszczę, odtłuszczę i chyba rzeczywiście polece na sucho. No i ważny właściwy moment dokręcenia.
Pozdr!
V4 + R6 Brotherhood :-D
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400

Awatar użytkownika
eater
pisarz
pisarz
Posty: 326
Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
Kontakt:

Post autor: eater » pn 23 sie 2010, 11:45

Mówimy w ogóle o BMW E34? Bo mówisz, że silnik M52.
Jeśli tak, to już kilka latek ma to auto i w sumie ma prawo przecieknąć sobie czasem.
Napraw zgodnie z serwisówką i znowu z bani ja X lat. :)
Terror Mechanicznej Pomarańczy!

Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj! :)

Awatar użytkownika
Radarro
klepacz
klepacz
Posty: 557
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
Imię: Radek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SGL

Post autor: Radarro » pn 23 sie 2010, 12:21

e36, 95 rok.
No 15 urodziny miała ostatnio :) Jeżdżę już tym 3 lata i jeszcze kolejne 3 muszę pojeździć, bo wydatków mam sporo...
Dlatego robię sobie powoli wszystkie wycieki i mankamenty, żeby mieć furę w pełni sprawną.
V4 + R6 Brotherhood :-D
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400

Awatar użytkownika
eater
pisarz
pisarz
Posty: 326
Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
Kontakt:

Post autor: eater » pn 23 sie 2010, 13:52

No to jak zrobisz po bozemu to bedzie latac kolejne 15 lat bez wycieków. :)
Terror Mechanicznej Pomarańczy!

Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj! :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości