Pomiar poziomu hałasu - teoria

Czyli pokój z serii - "gadajcie o czym chcecie"
katan
teksciarz
teksciarz
Posty: 169
Rejestracja: wt 16 wrz 2008, 15:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Bemowo
Kontakt:

Post autor: katan » śr 01 lip 2009, 14:18

Groszek pisze:Mnie te wyjce denerwują. Gwoździe pod koła bym takim samolubnym durniom popodrzucał. Ja rozumiem ładnie zbasowany delikatnie dudniący, gromiący wydech... ale te porozpruwane hałasujące i smrodzące olejem wydechy mnie denerwują, zwłaszcza wieczorem, kiedy kładę się spać, a takiego delikwenta słyszę z drugiego końca osiedla.

I jestem za pomiarem głośności wydechów i odbieraniem dowodów rejestracyjnych w przypadku rażącego przekroczenia dopuszczalnych norm.
Ja natomiast mam dylemat. Podpisuje sie pod tym co napisales dwoma rencami ale latam z przelotem. Bezpieczenstwo przede wszystkim. I to juz nawet nie moje a ludkow lazacych pomiedzy samochodami w korkach. Dopoki nie otworzylem swojego tlumika naprawde bardzo czesto mi sie zdarzal, wypadajacy spomiedzy samochodow jakis spoznialski, zwlaszcza w okolicach duzych przystankow autobusowych/tramwajowych.

Teraz jest spokoj. Serio, od czasu kiedy jezdze z moim wydechem nikt mi nie wlazl pod kola.

Zdro!
Tomek
katan, po prostu katan..

Celem jest droga

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » śr 01 lip 2009, 18:55

No pieszy na pewno ma większe szanse usłyszeć zbliżające się moto niż gościu w puszcze. W każdym razie ja, jak dotychczas w 95% wcześniej motocykl zobaczę w lusterku niż usłyszę. Inna sprawa, że czasami odnosi się wrażenie iż znaczna część puszkarzy używa lusterek sporadycznie...
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Qrczak
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: wt 03 cze 2008, 16:32
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Qrczak » śr 01 lip 2009, 19:26

JuNioR pisze:pytanie tylko czy jak przekracza norme to czy oni nie mają obowiązku zabrać dowodu?
Nie ma takich uprawnień, jeżeli nie masz już przeglądu to najwyżej może Ci odmówic podbicia nastepnego..

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » śr 01 lip 2009, 19:52

JuNioR pisze:pytanie tylko czy jak przekracza norme to czy oni nie mają obowiązku zabrać dowodu?
Nie, nie są do tego uprawnienia
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Achmed » śr 01 lip 2009, 20:26

Qrczak pisze:JuNioR napisał/a:
pytanie tylko czy jak przekracza norme to czy oni nie mają obowiązku zabrać dowodu?


Nie ma takich uprawnień, jeżeli nie masz już przeglądu to najwyżej może Ci odmówic podbicia nastepnego..
Kornik pisze:JuNioR napisał/a:
pytanie tylko czy jak przekracza norme to czy oni nie mają obowiązku zabrać dowodu?

Nie, nie są do tego uprawnienia
pomyłeczka niestety mają takie uprawnienia nie często z nich korzystają ale mogą zatrzymać dowód rejestracyjny
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
klepacz
klepacz
Posty: 609
Rejestracja: sob 24 maja 2008, 09:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bialy-murzyn » śr 01 lip 2009, 21:29

no chyba jak coś jest w sprzęcie nie tak to dowód śmiało odbiorą, tak jak na przykład mądra szyba w samochodzie mająca małe pekniecię ... i ciach dowodzik do nas i włalaaa na przegląd : >

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » wt 07 lip 2009, 11:15

Jest solucja i wyjaśnienie i rzeczywiście gliniarze zemna i Orzyłem przycieli w wacława

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0032272250
(str od 29, zal 3)

Jest dokladnie wyjaśnone co i jak mierzyć u diagnosty na mierniku u mnie było 97dB a zgodnie z wytycznymi nalezy odjac 1dB z powodów błędów miernika czyli idealnie mieszcze się w normie 96dB :) Więc drukuje to rozporzadzenie i nie montuje żadnych dB killerów a nastepnym razem Panu w niebieskim kubraczku przedstawiam wykladnie prawną :) a wogole do pomiaru dojśc nei powinno ponieważ Etap I pomiaru nie wskazywal na przeprowadzenie Etapu II :) Tak wiec zgodnie z tym jeśli niemamy nieszczelność, uszkodzen i brakow w wydechu to nie mogą przystapic do pomiaru :P
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » wt 07 lip 2009, 11:37

i gdy moc maksymalna występuje powyżej 5k rpm, nalezy pomiar wykonywać w połowie mocy maksymalnej. a nie jak nam zmierzyli w 75%
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » wt 07 lip 2009, 12:28

orzyl pisze:i gdy moc maksymalna występuje powyżej 5k rpm, nalezy pomiar wykonywać w połowie mocy maksymalnej. a nie jak nam zmierzyli w 75%
Ba według producenta moc maksymalna jest przy 10500 tak wiec wiadomo skąd na tabliczce te 5250 obr/min :)
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

katan
teksciarz
teksciarz
Posty: 169
Rejestracja: wt 16 wrz 2008, 15:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Bemowo
Kontakt:

Post autor: katan » wt 07 lip 2009, 13:10

Kornik pisze:Jest solucja i wyjaśnienie i rzeczywiście gliniarze zemna i Orzyłem przycieli w wacława

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0032272250
(str od 29, zal 3)
Hmm.. to z tego wynika ze policja wogole nie powinna wykonywac pomiaru tylko od razu zatrzymac dowod i wyslac na badanie techniczne. Na podstawie podejrzenia o to ze pojazd jest niesprawny, czyli nie spelnia norm halasu.

Zdro.
Tomek
katan, po prostu katan..

Celem jest droga

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » wt 07 lip 2009, 13:14

po czym to wywnioskowales ?
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » wt 07 lip 2009, 18:34

A skąd wartość 96dB? To jest chyba norma sportowa - na tor, a tam nikt nie wymaga homologacji. W ruchu publicznym motocykle obowiązuje 82dB. Przynajmniej tak znalazłem w normach.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Żybis
pisarz
pisarz
Posty: 460
Rejestracja: czw 11 cze 2009, 21:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Żybis » wt 07 lip 2009, 19:58

Yaco pisze: W ruchu publicznym motocykle obowiązuje 82dB. Przynajmniej tak znalazłem w normach.
No to ile w końcu ma być bo już teraz zamieszanie będzie , a gdzie to wyszukałeś ??

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » wt 07 lip 2009, 21:07

Właśnie to jest problem w tym pokręconym kraju. Aby poznać przepisy, które nas dotyczą trzeba je sobie kupić (normy).
Tutaj jest o pojazdach w ruchu
http://www.bhpservice.pl/prawa/normy/da ... s04051.htm
Na dole jest info o usunięciu wpisu odnośnie hałasu na postoju, ale tu z kolei gdzieś widziałem tekst iż obecnie ten sam poziom jest na postoju i w ruchu.

Tutaj warunki homologacji, ale te dotyczą tylko nowych pojazdów:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 067:PL:PDF

Jeszcze poszukam.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

katan
teksciarz
teksciarz
Posty: 169
Rejestracja: wt 16 wrz 2008, 15:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Bemowo
Kontakt:

Post autor: katan » śr 08 lip 2009, 09:22

orzyl pisze:po czym to wywnioskowales ?
Po tym ze sprawdzenie glosnosci musi sie odbywac w warunkach prawie laboratoryjnych, nie do osiagniecia na ulicy.

A gliniarz ma prawo zatrzymac dowod na podstawie przypuszczen o nieprawidlowosciach w dzialaniu pojazdu.

Zdro!
Tomek
katan, po prostu katan..

Celem jest droga

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości