P?ki je?dzi si? powolutku, wszystko jest super. Ale na VFR pr?dko?ci rz?du 140-160 km/h wydaj? si? byc niedu?ymi, ot takimi w sam raz na przelotowe. Wszystko to za spraw? dobrej ochrony przed wiatrem, przyzwoitych hamulc?w i zawiesze?. A tak naprawd? to bardzo du?e pr?dko?ci
Na czym wczesniej jezdziliscie?
- maciek
- klepacz

- Posty: 573
- Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Zaczniesz si? martwi? jak b?dziesz musia? szybko wymy?le? jak reagowa? kiedy co? si? dzieje np przy 140km/h.
P?ki je?dzi si? powolutku, wszystko jest super. Ale na VFR pr?dko?ci rz?du 140-160 km/h wydaj? si? byc niedu?ymi, ot takimi w sam raz na przelotowe. Wszystko to za spraw? dobrej ochrony przed wiatrem, przyzwoitych hamulc?w i zawiesze?. A tak naprawd? to bardzo du?e pr?dko?ci
P?ki je?dzi si? powolutku, wszystko jest super. Ale na VFR pr?dko?ci rz?du 140-160 km/h wydaj? si? byc niedu?ymi, ot takimi w sam raz na przelotowe. Wszystko to za spraw? dobrej ochrony przed wiatrem, przyzwoitych hamulc?w i zawiesze?. A tak naprawd? to bardzo du?e pr?dko?ci
- Vlaad
- klepacz

- Posty: 956
- Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
- Kontakt:
Zawsze b?dzie dyskusja czy motocykl o sporej mocy nadaje si? na pierwszy sprz?t. Osobi?cie uwa?am, ?e moc nie ma nic do rzeczy. Wa?ne co ma si? w g?owie. Znam dziewczyn?, kt?ra zacz??a od SV1000S i radzi sobie coraz lepiej - teraz to nawet chyba lepiej ode mnie
. Wa?ne, ?eby nie przesadzi?. VFR te? mo?e by? pierwszym motocyklem - zw?aszcza, ?e ma ?wietne zawieszenie i dobre hamulce. Do tego trzeba do?o?y? dobre opony, regularn? wymian? oleju w lagach i p?ynu hamulcowego - mo?na bezpiecznie ?miga?. Jeszcze raz podkre?l? - nie moc tylko zdrowy rozs?dek ma tu znaczenie. Tak polecany na pierwszy motocykl GS500 poleci 180 kaemha. Ma?o?
- maciek
- klepacz

- Posty: 573
- Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Vlaad, GS te? mo?e si? rozp?dzi?, wiem co? o tym
Jednak nie rozp?dza si? tak szybko i je?li jest bez owiewek wieje na nim mocno, co powoduje silniejsze odczuwanie predkosci i zniech?ca do jazdy z du?ymi pr?dko?ciami (przynajmniej na pocz?tku).
Oczywi?cie g??wn? rol? odgrywa tu rozs?dek, jednak kto z Was przyzna si? z r?k? na sercu, ?e nie mia? na motocyklu sytuacji, kiedy tego rozs?dku zabrak?o, szczeg?lnie na pocz?tku? Ja na pewno nie, cho? zapewnia?em siebie, ?e ju? si? wyszala?em. Akurat
Jednak nie rozp?dza si? tak szybko i je?li jest bez owiewek wieje na nim mocno, co powoduje silniejsze odczuwanie predkosci i zniech?ca do jazdy z du?ymi pr?dko?ciami (przynajmniej na pocz?tku).
Oczywi?cie g??wn? rol? odgrywa tu rozs?dek, jednak kto z Was przyzna si? z r?k? na sercu, ?e nie mia? na motocyklu sytuacji, kiedy tego rozs?dku zabrak?o, szczeg?lnie na pocz?tku? Ja na pewno nie, cho? zapewnia?em siebie, ?e ju? si? wyszala?em. Akurat
- Vlaad
- klepacz

- Posty: 956
- Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
- Kontakt:
Mia?em okazj? ?mign?? na GieeSie i musz? powiedzie?, ?e je?eli nawet ci? poniesie, to bezpieczniej wtedy jest na VFR ni? na GS.maciejdubis pisze:Vlaad, GS te? mo?e si? rozp?dzi?, wiem co? o tym![]()
Jednak nie rozp?dza si? tak szybko i je?li jest bez owiewek wieje na nim mocno, co powoduje silniejsze odczuwanie predkosci i zniech?ca do jazdy z du?ymi pr?dko?ciami (przynajmniej na pocz?tku).
Nooooo zdarza si?maciejdubis pisze:Oczywi?cie g??wn? rol? odgrywa tu rozs?dek, jednak kto z Was przyzna si? z r?k? na sercu, ?e nie mia? na motocyklu sytuacji, kiedy tego rozs?dku zabrak?o,
- Shoov
- klepacz

- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Co do wy?szych pr?dko?ci zapewne macie racje, a co do wolnych to ja osobiscie pewniej czuje si? na VFR niz na takim np. GNku, fakt faktem jak sie noga omsknie na postoju np na piasku to cie?ko utrzymac moto. Jesli kto? nie jest nizio?kiem i potrafi do tego u?ywac m?zgownicy to wydaje mi sie ?e VFR sie nada. Ja generalnie polecam
ale ja teraz jestem nieobiektywny bo co tu du?o m?wic ten motor jest poprostu najlepszy
generalnie mo?na si? zakochac.
... powiedzia? co wiedzia? ten co zrobi? na VFRce kilka kilometr?w
[ Dodano: 2005-12-06, 18:56 ]
Dodam jeszcze takie moje ma?e spostrze?enie byc mo?e trafne byc mo?e nie, ale poprostu trzeba si? poczuc na motocyklu i nie chodzi mi tu o brawure ale raczej o intuicyjne wyczucie, sa ludzie kt?rzy 20 godzin smigaja 8ki na placu i dalej nie potrafi? ich p?ynnie zrobic, s? ludzie kt?rzy (a mowa tu o ludziach kt?rzy wczesniej na moto nie jezdzili) po kilku godzinach sk?adaja Gienia do do podn??k?w, i w?a?nie im poleca? bym VFR a tym kt?rym nie uda?o sie przyzwoicie opanowac Gienka w czasie tych d?ugichhhh godzin na L-ce to mo?e faktycznie cos mniejszego. Jak wiadomo s? ludzie kt?rzy nadaj? si? bardziej i s? Ci co nadaj? si? nieco mniej do pewnych rzeczy.
[ Dodano: 2005-12-06, 18:58 ]
na tym zako?cze bo popisze jakie? brednie, a jak wyjade na wiosne i odpukaj spotka mnie jaka? niemi?a niespodzianka to bedzie mi bardzo g?upio
Pozdrawiam.
... powiedzia? co wiedzia? ten co zrobi? na VFRce kilka kilometr?w
[ Dodano: 2005-12-06, 18:56 ]
Dodam jeszcze takie moje ma?e spostrze?enie byc mo?e trafne byc mo?e nie, ale poprostu trzeba si? poczuc na motocyklu i nie chodzi mi tu o brawure ale raczej o intuicyjne wyczucie, sa ludzie kt?rzy 20 godzin smigaja 8ki na placu i dalej nie potrafi? ich p?ynnie zrobic, s? ludzie kt?rzy (a mowa tu o ludziach kt?rzy wczesniej na moto nie jezdzili) po kilku godzinach sk?adaja Gienia do do podn??k?w, i w?a?nie im poleca? bym VFR a tym kt?rym nie uda?o sie przyzwoicie opanowac Gienka w czasie tych d?ugichhhh godzin na L-ce to mo?e faktycznie cos mniejszego. Jak wiadomo s? ludzie kt?rzy nadaj? si? bardziej i s? Ci co nadaj? si? nieco mniej do pewnych rzeczy.
[ Dodano: 2005-12-06, 18:58 ]
na tym zako?cze bo popisze jakie? brednie, a jak wyjade na wiosne i odpukaj spotka mnie jaka? niemi?a niespodzianka to bedzie mi bardzo g?upio
Pozdrawiam.
- maciek
- klepacz

- Posty: 573
- Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Vlaad, zgadza si? na VFR b?dzie bezpieczniej przy tych 180 niz na GS.
Jednak jesli kto? nie mia? wczesniej motocykla mo?e ulec z?udnemu wra?eniu, ?e ten motocykl zawsze wyhamuje, zawsze przyspieszy i przejdzie ka?dy zakret przy dowolnej pr?dko?ci. Jak wiemy fizyki si? oszuka? nie da.
Jad?c GS bez owiewek nie ma tego uczucia i szczeg?lnie na pocz?tku je?dzi si? z mniejszymi pr?dko?ciami.
Na pewno du?o zalezy te? od kierowcy, ale to ju? inna bajka.
A mo?e ja si? po prostu nie znam?

Jednak jesli kto? nie mia? wczesniej motocykla mo?e ulec z?udnemu wra?eniu, ?e ten motocykl zawsze wyhamuje, zawsze przyspieszy i przejdzie ka?dy zakret przy dowolnej pr?dko?ci. Jak wiemy fizyki si? oszuka? nie da.
Jad?c GS bez owiewek nie ma tego uczucia i szczeg?lnie na pocz?tku je?dzi si? z mniejszymi pr?dko?ciami.
Na pewno du?o zalezy te? od kierowcy, ale to ju? inna bajka.
A mo?e ja si? po prostu nie znam?
- Magic
- bywalec

- Posty: 23
- Rejestracja: czw 05 sty 2006, 16:53
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: DC
- Kontakt:
Te, kole?e?stwo, offtopic si? zrobi? 
A u mnie:
- Yamaha SRX 250 '84 (jest do tej pory)
- Yamaha XJ 600 S Diversion '99 (po?yczana od ojca)
- Honda VFR 750F RC 24 '88
- BMW K1100RS '93 (po?yczana od ojca)
no i teraz RC 46 '99.
A co do pierwszego moto ... polecam FAQ pl.rec.motocykle ...
A u mnie:
- Yamaha SRX 250 '84 (jest do tej pory)
- Yamaha XJ 600 S Diversion '99 (po?yczana od ojca)
- Honda VFR 750F RC 24 '88
- BMW K1100RS '93 (po?yczana od ojca)
no i teraz RC 46 '99.
A co do pierwszego moto ... polecam FAQ pl.rec.motocykle ...
Pozdrawiam - Magic, SRX 250 i VFR800fi.
- kris
- pisarz

- Posty: 241
- Rejestracja: wt 03 sty 2006, 11:06
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Wi?c by?y to z japo?czyk?w same Hondy mam s?ao?? do tej marki ewentualmie mo?e by? Yamaha
- XL 500R z85
-CB 500 97
-CB 750 95
- I OBECNA VFR 750F RC 36 z 95
Nast?pna b?dzie raczej te? HONDA oczywi?cie vfr 800 RC 46.
Mo?e kt?ry? z u?ytkownik?w 800 zauwa?y? jakie? no mo?? nie wady,ale problemy.Regulatory to padaj? chyba we wszystkich znajomemu to pad? nawet po roku w n?wce sztuco V-TECKU kupionej w salonie.Od znajomego kt?ry je?dzi? 800-k? s?ysza?em ?e w pierwszych modelach 800 z98-99 lubi? si? wysypa? trzeci bieg.Mo?e to tylko zbieg okoliczno?ci ,a poprzedni w?a?ciciel dawa? za ostro na gumie.Znowu v-teckiem je?dzi?em no itak ?rednio mi si? podoba?o brakowa?o mi (mia?czenia k?l z?batych rozrz?du).Wiadomo co nowe to nowe ale jest ona jaka? taka ugrzeczniona.Ale to tylko moje takie odczucia ,kazdy ma wyb?r.
-
- XL 500R z85
-CB 500 97
-CB 750 95
- I OBECNA VFR 750F RC 36 z 95
Nast?pna b?dzie raczej te? HONDA oczywi?cie vfr 800 RC 46.
Mo?e kt?ry? z u?ytkownik?w 800 zauwa?y? jakie? no mo?? nie wady,ale problemy.Regulatory to padaj? chyba we wszystkich znajomemu to pad? nawet po roku w n?wce sztuco V-TECKU kupionej w salonie.Od znajomego kt?ry je?dzi? 800-k? s?ysza?em ?e w pierwszych modelach 800 z98-99 lubi? si? wysypa? trzeci bieg.Mo?e to tylko zbieg okoliczno?ci ,a poprzedni w?a?ciciel dawa? za ostro na gumie.Znowu v-teckiem je?dzi?em no itak ?rednio mi si? podoba?o brakowa?o mi (mia?czenia k?l z?batych rozrz?du).Wiadomo co nowe to nowe ale jest ona jaka? taka ugrzeczniona.Ale to tylko moje takie odczucia ,kazdy ma wyb?r.
-
- Iceman
- bywalec

- Posty: 47
- Rejestracja: śr 15 lut 2006, 20:16
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: podkarpacie
- Komar
- Simson Enduro
- MZ TS 250
- DR 350 90r
- CB 750 Seven Fifty 93r
- VFR 750 97r
Co do tego czy VFR nadaje sie na pierwsze moto to uwa?am, ?e je?eli ma sie pouk?adane pod deklem to tak. Moto w bardzo liniowy spos?b oddaje moc, jest elastyczne. Jest ci??kie ale w trakcie jazdy nie czujesz tego. W og?le s? dwie szko?y co do pierwszego moto ("warszawska" i "krakowska"). Jedni mowi? ze pierwsze powinno by? poni?ej 500ccm i tak nie wi?cej ni? 50kM, drudzy doradzaj? aby bra? wieksze moto. Osobi?cie jestem zwolennikiem drugiej szko?y. Po jednym sezonie ma?e moto oka?e sie za ma?e i za s?abe.
Jednak wieksze moto wymaga wiekszego rozs?dku a rozs?dek z regu?y nabywasz z wiekiem (wiem to po sobie), dlatego dla 17latka nie poleca?bym R1 czy nawet s?abszej VFR (dla nich w?a?nie s? moto w rodzaju GS500) ale dla go?cia oko?o 30ki - TAK.
- Simson Enduro
- MZ TS 250
- DR 350 90r
- CB 750 Seven Fifty 93r
- VFR 750 97r
Co do tego czy VFR nadaje sie na pierwsze moto to uwa?am, ?e je?eli ma sie pouk?adane pod deklem to tak. Moto w bardzo liniowy spos?b oddaje moc, jest elastyczne. Jest ci??kie ale w trakcie jazdy nie czujesz tego. W og?le s? dwie szko?y co do pierwszego moto ("warszawska" i "krakowska"). Jedni mowi? ze pierwsze powinno by? poni?ej 500ccm i tak nie wi?cej ni? 50kM, drudzy doradzaj? aby bra? wieksze moto. Osobi?cie jestem zwolennikiem drugiej szko?y. Po jednym sezonie ma?e moto oka?e sie za ma?e i za s?abe.
Jednak wieksze moto wymaga wiekszego rozs?dku a rozs?dek z regu?y nabywasz z wiekiem (wiem to po sobie), dlatego dla 17latka nie poleca?bym R1 czy nawet s?abszej VFR (dla nich w?a?nie s? moto w rodzaju GS500) ale dla go?cia oko?o 30ki - TAK.
- AGENTII
- pisarz

- Posty: 250
- Rejestracja: wt 15 lis 2005, 22:43
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
bardzo dobrze powiedziane, jednak my?le , ?e t? granice mo?na opu?ci? do 29latJednak wieksze moto wymaga wiekszego rozs?dku a rozs?dek z regu?y nabywasz z wiekiem (wiem to po sobie), dlatego dla 17latka nie poleca?bym R1 czy nawet s?abszej VFR (dla nich w?a?nie s? moto w rodzaju GS500) ale dla go?cia oko?o 30ki - TAK.
MANIEK OLSZTYN
www.extreme.olsztyn.pl
www.extreme.olsztyn.pl
- Iceman
- bywalec

- Posty: 47
- Rejestracja: śr 15 lut 2006, 20:16
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: podkarpacie
29 to jak najbardziej oko?o 30ki, wi?c spokojnie ?apiesz sieAGENTII pisze:bardzo dobrze powiedziane, jednak my?le , ?e t? granice mo?na opu?ci? do 29latJednak wieksze moto wymaga wiekszego rozs?dku a rozs?dek z regu?y nabywasz z wiekiem (wiem to po sobie), dlatego dla 17latka nie poleca?bym R1 czy nawet s?abszej VFR (dla nich w?a?nie s? moto w rodzaju GS500) ale dla go?cia oko?o 30ki - TAK.bo w innym wypadku na sw?j moge si??? za rok dopiero
![]()
Moja przygoda z motocyklizmem to:
- motorynka
- simson skuter
- MZ 250 Es Trophy (fajowe moto jeszcze w miom posiadaniu)
- Kawasaki LTD 454 (Pierwszy prawdziwy motocykl - Fajny softchoperek na pocz?tek)
- Honda VFR RC36 93/94 Rok (Kolor zielony - potem czerwony)
- Honda VFR RC36 95 rok (moje obecne moto)
Jak napisal Kris te? mam slabo?? do hondy
i te hydrauliczne sprz?gielko - miodzio :::)))
Przy zakupie obecnego moto wahalem si? czy kupi? RC 36 czy 46 (podobne ceny - ale co to za rc46 w cenie 36 ?????)
Zostalem przy sprawdzonej konstrukcji
Co do motocykla pierwszego to z do?wiadczenia wiem ?e pierwsze moto pozwala okre?li? si? czego oczekujemy od motocyklowej przygody, co nas poci?ga:
jazda turystyczna, exstermalna, na gumie, w terenie.
Dopiero potem kupuje si? docelowe moto.
Co do pojemno?ci to nie wiem, ale w moim mie?cie jest dziewczynka co lata CBR 1100
i jest to jej pierwsze moto (zreszt? dziewczyny je?d?? z wi?ksz? gracja jak panowie - bardziej ostro?nie)
- motorynka
- simson skuter
- MZ 250 Es Trophy (fajowe moto jeszcze w miom posiadaniu)
- Kawasaki LTD 454 (Pierwszy prawdziwy motocykl - Fajny softchoperek na pocz?tek)
- Honda VFR RC36 93/94 Rok (Kolor zielony - potem czerwony)
- Honda VFR RC36 95 rok (moje obecne moto)
Jak napisal Kris te? mam slabo?? do hondy
i te hydrauliczne sprz?gielko - miodzio :::)))
Przy zakupie obecnego moto wahalem si? czy kupi? RC 36 czy 46 (podobne ceny - ale co to za rc46 w cenie 36 ?????)
Zostalem przy sprawdzonej konstrukcji
Co do motocykla pierwszego to z do?wiadczenia wiem ?e pierwsze moto pozwala okre?li? si? czego oczekujemy od motocyklowej przygody, co nas poci?ga:
jazda turystyczna, exstermalna, na gumie, w terenie.
Dopiero potem kupuje si? docelowe moto.
Co do pojemno?ci to nie wiem, ale w moim mie?cie jest dziewczynka co lata CBR 1100
i jest to jej pierwsze moto (zreszt? dziewczyny je?d?? z wi?ksz? gracja jak panowie - bardziej ostro?nie)
RClomza.pl
- zachtomasso
- teksciarz

- Posty: 127
- Rejestracja: wt 21 mar 2006, 16:06
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wołomin
A umnie to by?o tak:
Panonia - grzeba?em z rok, przejecha?em z 200 km
Junak M07 - grzeba?em z rok, przejecha?em ze 100 km
To by?y czasy pocz?tka liceum a potem przerwa z 5 lat
I p??niej same Hondy
MT 80 '81- zabawa po lasach + teraz doceniona nauka odruch?w przed, w trakcie i po upadkach przy 50 km/h w mi?kki piach
Grzebania kompletnie nie by?o, po prostu odpala?o i je?dzi?o. (mozna prze?y? szok po wcze?niejszych do?wiadczeniach
)
CB 250 N - w ko?cu co? co wa?y?o wi?cej ni? ja
i potrafi?o przyspieszy? szybciej ni? Polonez 
VFR 750 F RC24 '88 - od jesieni 2005, wci?? w trakcie poznawania si?
Ale ju? chyba zostanie na d?uzej (oczywi?cie VFR).
nawi?zuj?c natomiast do pytania o pierwsze moto powim tak. Ciesz? si?, ?e nie mia?em nic mocniejszego w wieku 19 lat. Niestety wiekszo?ci m?odych ludzi w??cza sie wtedy "nie?miertelno??" kt?ra po??czona z ma?ym do?wiadczeniem w prowadzeniu czegokolwiek w ruchu ulicznym mo?e r??nie si? sko?czy?.
Osobi?cie ciesz? sie, ?e moja droga wygl?da?a tak jak wida? powy?ej.
Ale ka?dy ma swoj? drog? i trudno jednoznacznie stwierdzi?, kt?ra jest najlepsza. S? ludzie je?dz?cy od pocz?tku na czym? wi?kszym (mam znajom?, kt?ra zacz??a od SV 650) i jest ok a niekt?rzy jad?c motorynk? mog? sie nie?le po?ama?
Panonia - grzeba?em z rok, przejecha?em z 200 km
Junak M07 - grzeba?em z rok, przejecha?em ze 100 km
To by?y czasy pocz?tka liceum a potem przerwa z 5 lat
I p??niej same Hondy
MT 80 '81- zabawa po lasach + teraz doceniona nauka odruch?w przed, w trakcie i po upadkach przy 50 km/h w mi?kki piach
CB 250 N - w ko?cu co? co wa?y?o wi?cej ni? ja
VFR 750 F RC24 '88 - od jesieni 2005, wci?? w trakcie poznawania si?
nawi?zuj?c natomiast do pytania o pierwsze moto powim tak. Ciesz? si?, ?e nie mia?em nic mocniejszego w wieku 19 lat. Niestety wiekszo?ci m?odych ludzi w??cza sie wtedy "nie?miertelno??" kt?ra po??czona z ma?ym do?wiadczeniem w prowadzeniu czegokolwiek w ruchu ulicznym mo?e r??nie si? sko?czy?.
Osobi?cie ciesz? sie, ?e moja droga wygl?da?a tak jak wida? powy?ej.
Ale ka?dy ma swoj? drog? i trudno jednoznacznie stwierdzi?, kt?ra jest najlepsza. S? ludzie je?dz?cy od pocz?tku na czym? wi?kszym (mam znajom?, kt?ra zacz??a od SV 650) i jest ok a niekt?rzy jad?c motorynk? mog? sie nie?le po?ama?
CB650F
był: VFR 750 F RC 24 '88 Hand Made Police Version
był: VFR 750 F RC 24 '88 Hand Made Police Version
-
Marcin RC24
doradzi?em kumplowi ?eby na pierwsze moto kupi? VFR bo by?a w idealnym stanie. Ch?opak jest rozs?dny to nie powinien sobie nic zrobi?. Ja zaczyna?em od Awoka, p??niej by?a XJ900 (ta pierwsza, nie Diversion). Po XJ przysz?a VFR przypadkiem kupiona w Szwajcarii i tak ju? czwarty sezon. Sprawuje si? przyzwoicie. :mrgreen:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości