Strona 2 z 7
Re: Projekt VFR800Fi
: pn 05 lis 2018, 09:38
autor: tokl
Przed oddaniem baku do lakierowania postanowiłem wyjąć pompę i sprawdzić filterek.
W baku czysto. Żadnej rdzy itp.
Filterek był w miarę czysty.
Ale dla spokoju wymieniłem na zalecany na tym forum zamiennik z BMW czyli MWK44.
Przy okazji sprawdziłem filtr powietrza - czysty.
Elementy poszły do lakiernika a ja zabrałem się za detailing.
Najpierw polerka migaczy.
Przed i po:
Później polerka wlewu paliwa.
Przed i po
Obudowa zegarów też miała przebarwienia i biały nalot. Tu w ruch poszła opalarka. Lekkie podgrzanie powierzchni plastiku wydobyło dawny fabryczny wygląd.
Przed i po.
Do polerki poszły też lusterka.
Po prawej przed po lewej po.
A teraz ciekawostka. Zajrzałem do reflektora a tam ... oryginalna żarówka H4 made in Japan z lat 90 wykonana jeszcze na płytce epoksydowej
cdn
Re: Projekt VFR800Fi
: pn 05 lis 2018, 12:43
autor: Hefajstos
No i piknie! Obecnie tez rozkminiam temat wlewu paliwa, ale jako przeszczep do zbiornika paliwa mojego wykonania, do mojej traji.
Re: Projekt VFR800Fi
: pn 05 lis 2018, 14:38
autor: seler
Sprawdź czy naklejki są odpowiednie pod lakier. Te z allegro się rozpuszczą.
Re: Projekt VFR800Fi
: pn 05 lis 2018, 18:57
autor: kaamien
tokl pisze: ↑pn 05 lis 2018, 09:38
Obudowa zegarów też miała przebarwienia i biały nalot. Tu w ruch poszła opalarka. Lekkie podgrzanie powierzchni plastiku wydobyło dawny fabryczny wygląd.
Przed i po.
Dysponujesz bardziej szczegółowymi zdjęciami? Nie słyszałem o tej metodzie, a wydaje się banalnie prosta i wręcz genialna! W poprzednim motocyklu plastiki malowałem dedykowaną farbą, ale wyszło tak ooo. Ciekaw jestem jaki efekt uzyskałbym opalarką. Muszę spróbować na jakimś starym plastiku, te od VFR na szczęście są w perfekcyjnym stanie
P.S. Kawał dobrej roboty! Lubię takie wątki, śledzę i życzę powodzenia
Re: Projekt VFR800Fi
: wt 06 lis 2018, 11:51
autor: tokl
Elementy wróciły od lakiernika. Wszystko wygląda bardzo świeżo.
Został położony odporny na działanie środowiska lakier bezbarwny Profix 2k VHS4:1 CP2016. Co do szczegółów lakiernik mógł się bardziej postarać ale to kolega i zrobione właściwie po kosztach więc ... nie zgłaszam reklamacji
Ale efekt jest zadowalający. Twardy lakier powinien przez lata utrzymać blask.
Na bak poszedł wypolerowany wlew.
Pod bakiem wymieniłem gąbkę. Stara się trochę sypała. Nowa to ognioodporna samoprzylepna mata.
Widok przed i po.
Re: Projekt VFR800Fi
: wt 06 lis 2018, 14:36
autor: martinpl
Podpowiedz proszę jak to zrobiłeś, po prostu coraz drobniejszy papier a na koniec pasta polerska? Ręcznie czy maszynowo? A po wszystkim zabezpieczone czymś, lakier bezbarwny?
tokl pisze: ↑pn 05 lis 2018, 09:38
Później polerka wlewu paliwa.
Przed i po
Re: Projekt VFR800Fi
: pt 09 lis 2018, 22:14
autor: tokl
Najpierw usunąć farbę papier 800 na mokro, potem papier 2000 na mokro, potem pasta polerska na lustro. To robiłem ręcznie. Ale można sobie kupić mały talerzyk do wiertarki z gąbką. Ten korek to aluminium. Nie zabezpieczam go niczym choć można. Uważam że straci swój urok. Po prostu co mycie trzeba go ładnie przetrzeć. Zobaczę jak to będzie w praktyce.
Re: Projekt VFR800Fi
: sob 10 lis 2018, 00:06
autor: tokl
Prace idą dalej.
Korzystając z tego że moto jest goły, wrzuciłem mu wentylator na regulator napięcia.
Co prawda regulator został wymieniony przez poprzedniego właściciela na TourMaxa z większym radiatorem ale dodatkowe odprowadzenie ciepła nie zaszkodzi. W ten sposób jedyny słaby punkt VFR-ki został zaleczony.
Przy okazji wrzuciłem też alarm z pilotem, gniazdo zapalniczki i ukrytą ładowarkę USB z kablem w postaci sprężyny.
Wszystko puściłem w plastikowej rurce żeby odizolować od ciepła silnika.
Ładowarka USB jest podpięta "po stacyjce" a gniazdo zapalniczki bezpośrednio do Akumulatora przez bezpiecznik bagnetowy w hermetycznej obudowie.
Gniazdo zapalniczki będę wykorzystywał do ładowania akumulatora.
Re: Projekt VFR800Fi
: sob 10 lis 2018, 08:03
autor: emil
Moze daj jej od razu regiel z 1200? Nie wiem czy tourmax to takie złoto.
Re: Projekt VFR800Fi
: wt 13 lis 2018, 23:05
autor: tokl
emil pisze: ↑sob 10 lis 2018, 08:03
Moze daj jej od razu regiel z 1200? Nie wiem czy tourmax to takie złoto.
Dzięki za podpowiedź. Jak będzie coś nie tak to pójdzie z 1200 ale na razie reg działa więc będę na niego dmuchał i chuchał z wiatraka.
Ma masywny radiator odprowadzający ciepło więc powinno być dobrze.
Ale dzięki za sugestie.
Re: Projekt VFR800Fi
: wt 13 lis 2018, 23:26
autor: tokl
Po malowaniu i wyschnięciu lakieru należy go zmatowić - ściąć tzw. baranek. Papier wodny 2000 i siłownia ...
Wygląda to słabo ale nie należy się przejmować. Zaraz wróci blask.
Lakier 2k jest twardy i trzeba się trochę namachać żeby go choć trochę zeszlifować.
Po szlifowaniu czas na polerkę.
Polerkę robiłem profesjonalną pastą oraz dyskiem z rzepem do wiertarki. Tu trzeba uważać żeby nie przetrzeć ani przepalić lakieru. Powoli, na małych obrotach. Lepiej kilka razy powtórzyć niż raz przedobrzyć.
Efekt po polerce.
I dalej w ten sposób wypolerowałem wszystkie elementy.
Polerowałem każdą z śrubek - w końcu każdą widać.
Moto nabiera kształtów.
Re: Projekt VFR800Fi
: śr 14 lis 2018, 07:45
autor: Mbwene
Też kiedyś polerowalem śrubki, wyszło pięknie.
Po pierwszym myciu wyszedł rdzawy nalot. Okazało się że podczas polerki usunąłem galwaniczną powłokę zabezpieczającą
Re: Projekt VFR800Fi
: śr 14 lis 2018, 12:03
autor: MarcinD
Potwierdzam, też tak załatwiłem śruby dekli silnika w poprzednim moto
Re: Projekt VFR800Fi
: czw 15 lis 2018, 14:15
autor: śliniak290
Gratuluję zacięcia, kawałek dobrej roboty włożyłeś w Moto.
Re: Projekt VFR800Fi
: pt 16 lis 2018, 12:08
autor: Pisak
Ja właśnie zdejmuje lagi. Kupiłem progresy Witta. Kloce versachy. Czekam na tarcze. Na koniec lakier
Widzę że będą ładne zdjęcia na początek sezonu