KolczyK, ta cesja to dla mnie maslo maslane - zbyt duzo szarych komorek juz zabilem zeby to zorzumiec, zerszta nie bede oddawal VFR do naprawy bezgotowkowej. Powiem tyle - znajomy motocyklista z warty dostarczyl mi bardzo wielu cennych informacji i sprawa nabrala odpowiedniego tempa. Dam znac na forum jak sie warta odniesie do mojego pisma, ktore zamierzam im wyslac. Bardzo serdeczne dzieki za wszelkie rady. pozdr
A takie pismo wyskrobalem w przyplywie wieczornej weny i czekam na odpowiedź.
Prośba o korektę wyceny pojazdu
W związku z pismem z dnia 26.01.2008 i zawartą w nim propozycją odszkodowania wynikłego ze zdarzenia z dnia 28.10.2007 zwracam się z prośbą o korektę ww. wyceny. Zgodnie z art. 13 ust. 3 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, zakład ubezpieczeń zobowiązany jest do wypłaty odszkodowania w wysokości powstałej szkody. Po zapoznaniu się z otrzymaną wyceną nr 4531093 dotyczącą sprawy szkodowej N/Z: ****** / wybwcent zwracam się z prośbą o:
- skorygowanie wyceny według notowań rynkowych z katalogu `Pojazdy Samochodowe – Wartości Rynkowe X-2007`, kiedy to pojazd został uszkodzony. Przesłana wycena wykonana jest według danych rynkowych na I 2008, co wpływa na zaniżenie wartości pojazdu niejako „postarzając” go o kolejny rok.
- anulowanie korekty za pierwszą rejestrację. Korekta ta nie znajduje logicznego odzwierciedlenia w rzeczywistości. Co więcej pierwsza rejestracja pojazdu związana jest z dodatkowymi kosztami (np. wydanie karty pojazdu), których nie ponosi się w przypadku kolejnych rejestrowań pojazdu na terenie naszego kraju.
- anulowanie lub zmniejszenie korekty za przebieg. Biorąc pod uwagę wiek oraz rodzaj pojazdu (motocykl), a także jego turystyczny charakter, przebieg 68000 km jest jak najbardziej akceptowalną wartością. Średnio motocykl przejeżdżał 5200 km w sezonie, a sprowadzony został z Włoch gdzie stan dróg publicznych jest znacznie lepszy niż stan dróg w Polsce.
- anulowanie lub zmniejszenie korekty za import prywatny. Prawdopodobnie przyjęto z góry, iż pojazdy kupowane na zachodzie lub południu Europy mają niższą cenę niż pojazdy tego samego typu zakupione w Polsce. Nie wzięto jednak pod uwagę kosztów (tłumaczenia dokumentów, uzyskanie zwolnienie z podatku VAT, pierwszy przegląd itd.), jakie musi ponieść kupujący, aby pojazd został dopuszczony do ruchu na terenie Rzeczypospolitej. Należy też wziąć pod uwagę fakt, że pojazdy sprowadzane zza granicy serwisowane są terminowo w autoryzowanych stacjach obsługi i użytkowane są z zastosowaniem materiałów eksploatacyjnych odpowiedniej jakości.
Niezależnie od powyższego uzasadnienia wiadomo mi, że korekta za import prywatny w wysokości -8% wartości pojazdu stosowana jest w przypadku pojazdów sprowadzonych do Polski przed 2004 rokiem. Dla pojazdów sprowadzanych w terminie późniejszym korekta ta wynosi, co najwyżej 3-4%.
- anulowanie zadanej korekty szacunkowej z tytułu wcześniejszych napraw. W komentarzu wyceny czytamy „…osłona przednia dolna nie oryginalna.” Motocykl nie nosi jednak żadnych śladów wcześniejszych napraw. Wszystkie elementy widoczne po zdjęciu plastikowych osłon są oryginalne i noszą normalne ślady użytkowania. Nie widać śladów po naprawach lub uszkodzeniach. Fakt, że osłona przednia dolna jest nieoryginalna (również nie była naprawiana) powinien zostać uwzględniony w wycenie naprawy pojazdu – w przypadku uszkodzenia osłony do naprawy powinna zostać użyta również nieoryginalna osłona.
- uwzględnienie w wycenie pojazdu uszkodzenia ramy głównej pojazdu w rejonie dźwigni zmiany biegów. Uszkodzenie to powinno być widoczne na zdjęciach wykonanych podczas oględzin motocykla dnia 16.01.2008 przez Pana Piotra W. W razie potrzeby uzupełnienia dokumentacji zdjęciowej pojazd można obejrzeć pod tym samym adresem.
- udzielenie korekty za stan utrzymania i dbałość w wysokości 6% wartości pojazdu. Motocykl użytkowany był z zastosowaniem bardzo dobrej jakości materiałów eksploatacyjnych i znajdował się w nienagannym stanie technicznym.
Pozwolę sobie również zasygnalizować państwu fakt, że zaniżanie wartości pojazdu sprzed powstania szkody jest istotnym naruszeniem art. 363
odszkodowanie z OC sprawcy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości