moja VFR 400R NC-30
- cayenne
- Posty: 16
- Rejestracja: ndz 11 sie 2013, 17:28
- Imię: Grzesiek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sulejówek
moja VFR 400R NC-30
Cześć
jakieś dwa lata temu nabyłem drogą kupna ciekawy motocykl
Honda VFR 400R NC-30 (1989r.)
Ta mała Honda, o której słyszałem kiedyś, że to taka miniaturowa wersja RC-30, zauroczyła mnie od pierwszego wejrzenia (a także kilku przeczytanych artykułach na jej temat np http://motormania.com.pl/testy/motocykl ... -ogniwa/3/). Szybki kontakt z właścicielem i po kilkuset kilometrach i krótkich oględzinach, była moja.
Plan jaki się w mojej głowie narodził to oczywiście restauracja tego motocykla do jak najbardziej fabrycznego wyglądu (z minimalnymi modyfikacjami podnoszącymi bezpieczeństwo). Wielką pomocą podczas prac jest poradnik Haynes'a, polecam każdemu.
Pierwotnie zakładałem również ściganie się na tym sprzęcie, ale dzisiaj już wiem że to nigdy nie nastąpi (z obawy przed zgruzowaniem oczywiście). Chociaż wizyty dla przyjemności na tory kartingowe na pewno zaliczę.
Trochę o tej 400'tce:
Typ silnika V4 (DOHC 4 zawory na cylinder)
Pojemność 399 ccm
Moc (kW/KM) 61.00 KM (44.5 kW)) przy 12500 RPM
Opona przód 120/60-17
Opona tyl 150/60-18 (nietypowy rozmiar mocno ogranicza dostępność opon)
Większość tych motocykli trafiła do Europy (głównie na Wyspy Brytyjskie) w ramach tzw "szarego importu". Mój egzemplarz pochodzi z pierwszych lat produkcji i został równiez sprowadzony do UK (można to zweryfikować po numerach ramy i silnika).
Od razu po przywiezieniu motocykla przystąpiłem do jego remontu. Początkowo planowanego tylko na okres zimowy, ale rzeczywistość jak zwykle po swojemu zweryfikowała ten plan, co oznacza ze do dzisiaj przy nim dłubie. Ostatnie miesiące pozwoliły jednak postawić motocykl na kołach i uruchomić.
Z przykładowych rzeczy które zostały już odnowione, wymienione, naprawione, pomalowane itp:
- Hamulce - całkowita regeneracja obejmująca: nowe tłoczki, uszczelki, piaskowanie i malowanie proszkowe, nowe przewody w stalowym oplocie, nowa pompa hamulcowa
- przednie oświetlenie - zakres prac objął: rozkręcenie całości na części pierwsze, malowanie, wymianę żarówek na LED w podświetleniu zegarów
- nowe przewody silikonowe od układu chłodzenia (oczywiście z nowymi obejmami i wymianą płynu)
- koła dostały nowe łożyska plus piaskowanie i lakierowanie proszkowe, a także nowe opony i wentyle (wygięte - co nieco ułatwia zabiegi związane z ustawianiem ciśienia docelowego, poprzez lepszy dostęp)
- nowe łożyska główki ramy
Hamulce
Całość
W miarę postępów będę dodawał nowe informacje w tym temacie.
Więcej zdjęć wkrótce.
jakieś dwa lata temu nabyłem drogą kupna ciekawy motocykl
Honda VFR 400R NC-30 (1989r.)
Ta mała Honda, o której słyszałem kiedyś, że to taka miniaturowa wersja RC-30, zauroczyła mnie od pierwszego wejrzenia (a także kilku przeczytanych artykułach na jej temat np http://motormania.com.pl/testy/motocykl ... -ogniwa/3/). Szybki kontakt z właścicielem i po kilkuset kilometrach i krótkich oględzinach, była moja.
Plan jaki się w mojej głowie narodził to oczywiście restauracja tego motocykla do jak najbardziej fabrycznego wyglądu (z minimalnymi modyfikacjami podnoszącymi bezpieczeństwo). Wielką pomocą podczas prac jest poradnik Haynes'a, polecam każdemu.
Pierwotnie zakładałem również ściganie się na tym sprzęcie, ale dzisiaj już wiem że to nigdy nie nastąpi (z obawy przed zgruzowaniem oczywiście). Chociaż wizyty dla przyjemności na tory kartingowe na pewno zaliczę.
Trochę o tej 400'tce:
Typ silnika V4 (DOHC 4 zawory na cylinder)
Pojemność 399 ccm
Moc (kW/KM) 61.00 KM (44.5 kW)) przy 12500 RPM
Opona przód 120/60-17
Opona tyl 150/60-18 (nietypowy rozmiar mocno ogranicza dostępność opon)
Większość tych motocykli trafiła do Europy (głównie na Wyspy Brytyjskie) w ramach tzw "szarego importu". Mój egzemplarz pochodzi z pierwszych lat produkcji i został równiez sprowadzony do UK (można to zweryfikować po numerach ramy i silnika).
Od razu po przywiezieniu motocykla przystąpiłem do jego remontu. Początkowo planowanego tylko na okres zimowy, ale rzeczywistość jak zwykle po swojemu zweryfikowała ten plan, co oznacza ze do dzisiaj przy nim dłubie. Ostatnie miesiące pozwoliły jednak postawić motocykl na kołach i uruchomić.
Z przykładowych rzeczy które zostały już odnowione, wymienione, naprawione, pomalowane itp:
- Hamulce - całkowita regeneracja obejmująca: nowe tłoczki, uszczelki, piaskowanie i malowanie proszkowe, nowe przewody w stalowym oplocie, nowa pompa hamulcowa
- przednie oświetlenie - zakres prac objął: rozkręcenie całości na części pierwsze, malowanie, wymianę żarówek na LED w podświetleniu zegarów
- nowe przewody silikonowe od układu chłodzenia (oczywiście z nowymi obejmami i wymianą płynu)
- koła dostały nowe łożyska plus piaskowanie i lakierowanie proszkowe, a także nowe opony i wentyle (wygięte - co nieco ułatwia zabiegi związane z ustawianiem ciśienia docelowego, poprzez lepszy dostęp)
- nowe łożyska główki ramy
Hamulce
Całość
W miarę postępów będę dodawał nowe informacje w tym temacie.
Więcej zdjęć wkrótce.
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: moja VFR 400R NC-30
Najładniejsze malowanie i najładniejsza wersja - ta centralna śruba na tylnym kole robi robotę
Gratulacje i dbaj o nią bo przyjadę i zabiorę
Gratulacje i dbaj o nią bo przyjadę i zabiorę
- cayenne
- Posty: 16
- Rejestracja: ndz 11 sie 2013, 17:28
- Imię: Grzesiek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sulejówek
Re: moja VFR 400R NC-30
próbowałem edytować post - ale chyba nie umiem (albo się nie da ?)
kolejne zdjęcie przedstawia kilka etapów odnawiania zegarów i stelaża od przednich lamp
zmiany objęły np. wymianę podświetlenia na LED (co okazało się słabym pomysłem, z powodu błędnie dobranych LED - za wąski kąt świecenia, więc całość będzie jeszcze poprawiana)
kolejne zdjęcie przedstawia kilka etapów odnawiania zegarów i stelaża od przednich lamp
zmiany objęły np. wymianę podświetlenia na LED (co okazało się słabym pomysłem, z powodu błędnie dobranych LED - za wąski kąt świecenia, więc całość będzie jeszcze poprawiana)
- śliniak290
- klepacz
- Posty: 1842
- Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Jelonki
- KidRackBrawura
- pisarz
- Posty: 313
- Rejestracja: pt 14 sty 2011, 18:50
- Imię: Tomasz
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tuliszków
Re: moja VFR 400R NC-30
Super robota, ile trzeba było kupić węży i ile kosztowały? O ile to nie tajemnica
It`s that old running wide problem again.
If in doubt, flat out.
If in doubt, flat out.
- rammir
- zadomowiony
- Posty: 50
- Rejestracja: śr 03 gru 2014, 09:04
- Imię: Adam
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rydułtowy
Re: moja VFR 400R NC-30
Piękna maszyna. Życzę powodzenia w dalszych działaniach. Mam tylko pytanie a'propos przednich zacisków. Napis "Nissin" nie powinien być po zewnętrznej (bardziej widocznej) stronie zacisku? Nie należę do czepialskich pytam bardziej dla zaspokojenia technicznej ciekawości bo może ten model tak ma . Pozdrawiam
- Radarro
- klepacz
- Posty: 557
- Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
- Imię: Radek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SGL
Re: moja VFR 400R NC-30
wg mnie rammir ma racje. Zaciski są chyba odwrócone. Nissin ma raczej być na zewnątrz.
Ciesz cię że masz NC-30, jest ciągle sporo części dostepnych, serwisówki na EU, duży rynek części w UK. Bo do mojej NC-24 już tak kolorowo nie ma
PS - foto na potwierdzenie:
zaciski NC30:
http://400greybike.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=18421
no i zapraszam na 400greybike.com Ja + jeszcze jeden owners z NC-30 mamy tam konta. Kopalnia wiedzy o 400-setach.
Ciesz cię że masz NC-30, jest ciągle sporo części dostepnych, serwisówki na EU, duży rynek części w UK. Bo do mojej NC-24 już tak kolorowo nie ma
PS - foto na potwierdzenie:
zaciski NC30:
http://400greybike.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=18421
no i zapraszam na 400greybike.com Ja + jeszcze jeden owners z NC-30 mamy tam konta. Kopalnia wiedzy o 400-setach.
V4 + R6 Brotherhood
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400
- cayenne
- Posty: 16
- Rejestracja: ndz 11 sie 2013, 17:28
- Imię: Grzesiek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sulejówek
Re: moja VFR 400R NC-30
jeśli chodzi o węże od układu chłodzenia, to jest to dedykowany komplet dostępny na ebay, cena zalezy od aktualnego kursu pln, a także do tego czy dobieramy dodatkowo nowe opaski zaciskowe (widziałem nawet komplety z obiema chłodnicami)KidRackBrawura pisze:Super robota, ile trzeba było kupić węży i ile kosztowały? O ile to nie tajemnica
Haynes mówi inaczej, to samo wszelkie manuale jakie posiadam do tego motocykla - czyli napis do środkaRadarro pisze:wg mnie rammir ma racje. Zaciski są chyba odwrócone. Nissin ma raczej być na zewnątrz.
Ciesz cię że masz NC-30, jest ciągle sporo części dostepnych, serwisówki na EU, duży rynek części w UK. Bo do mojej NC-24 już tak kolorowo nie ma
PS - foto na potwierdzenie:
zaciski NC30:
http://400greybike.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=18421
no i zapraszam na 400greybike.com Ja + jeszcze jeden owners z NC-30 mamy tam konta. Kopalnia wiedzy o 400-setach.
nie jestem teraz przy moto - ale według mnie to niewykonalne, zwyczajnie nie będzie pasowało.
na 400Greybike jestem.. na foto, do którego link jest powyżej, pokazany jest montaż zacisków z cbr600 za pomocą "przejściówek" od Ricka Olivera.. to zupełnie inne zaciski i nie przewiduje takich modyfikacji w swojej maszynie
a teraz foty kilku takich maszyn znalezione w sieci, gdybyście nadal mieli wątpliwości
- Radarro
- klepacz
- Posty: 557
- Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
- Imię: Radek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SGL
Re: moja VFR 400R NC-30
No to zwracam honor ale mimo wszystko dziwnie to wygląda.
Po przejrzeniu obrazów na necie widzę że są przypadki montażu w obu wersjach. Ale OK, z Haynesem nie ma dyskusji
Mnie ciągnie okrutnie do NC35... może kiedyś się uda!.
PS - może przyjedziesz na zlot w Białej? Ja chciałbym podjechac na NC-24, byłby spot
Po przejrzeniu obrazów na necie widzę że są przypadki montażu w obu wersjach. Ale OK, z Haynesem nie ma dyskusji
Mnie ciągnie okrutnie do NC35... może kiedyś się uda!.
PS - może przyjedziesz na zlot w Białej? Ja chciałbym podjechac na NC-24, byłby spot
V4 + R6 Brotherhood
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400
- belkot
- klepacz
- Posty: 749
- Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
Re: moja VFR 400R NC-30
Bardzo ładne są. Chetnie bym kupil na tor ale wybiore ZXR400 ze wzgledu na wlasciwosci jezdne. Chociaz Kawa brzydsza od VFR
- grover88
- teksciarz
- Posty: 129
- Rejestracja: śr 22 sie 2012, 10:06
- Imię: Marcin
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: moja VFR 400R NC-30
A weź teraz znajdź taka kawę w dobrym stanie, ja jak jedna znalazłem to mi tak było szkoda jej na tor, że zanim się namyslilem moto poszło... Druga miła naje.ane w papierach...
VFR800 RC46 Fi - poszła w UA
VFR800 RC46 II - czarna bestyia...
VFR800 RC46 II - czarna bestyia...
- belkot
- klepacz
- Posty: 749
- Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
Re: moja VFR 400R NC-30
Kaw jest sporo wiecej niz NC30... Zobaczymy jak zaczne jezdzic i ogladac.
- cayenne
- Posty: 16
- Rejestracja: ndz 11 sie 2013, 17:28
- Imię: Grzesiek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sulejówek
Re: moja VFR 400R NC-30
dzisiaj po raz pierwszy udało mi się nią przejechać. Pierwsze 40 km pokonane bardzo spokojnie z uwagi nowe opony i hamulce. Ale pojawiły się już pierwsze owady na owiewkach
Również dzisiaj bezproblemowo zaliczyła przegląd.
przy okazji - w tym modelu producent przewidział żarówki o oznaczeniu H4R (zwykłe H4 nie pasują, mają inny rozstaw mocowania i większą moc). Jedyne miejsce w którym udało mi się je odnaleźć mieści się w kraju produkcji tego motocykla swoje kosztowały niestety , ale bez nich nie dało się jeździć
słyszeliście o miejscu w kraju, gdzie można je dostać ?
Również dzisiaj bezproblemowo zaliczyła przegląd.
przy okazji - w tym modelu producent przewidział żarówki o oznaczeniu H4R (zwykłe H4 nie pasują, mają inny rozstaw mocowania i większą moc). Jedyne miejsce w którym udało mi się je odnaleźć mieści się w kraju produkcji tego motocykla swoje kosztowały niestety , ale bez nich nie dało się jeździć
słyszeliście o miejscu w kraju, gdzie można je dostać ?
- de Palma
- teksciarz
- Posty: 157
- Rejestracja: ndz 28 lut 2010, 22:38
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: moja VFR 400R NC-30
Gratulacje. Nie łatwo ten sprzęt doprowadzić do idealnego stanu.
Najładniejsze moim zdaniem malowanie.
Puść troche więcej zdjeć.
Zastanowiły mnie kierunkowskazy - sa większe od standardowych i wyglądają na wersje niemiecka. Lampy sa małe czy duże?
Mam NC-30 z roku 1991. Kupiłem od Niemca, który kolekcjonuje motocykle. Opowiadał mi, ze cena w tych latach była z kosmosu i ten egzemplarz 5 lat stał u Dealera i nikt jej nie chciał kupić za te kasę.
Jeżdzę nią tylko okazyjnie, na kawę do rynku itp.
Najbardziej lubię na nią patrzeć jak stoi w garażu.
Najładniejsze moim zdaniem malowanie.
Puść troche więcej zdjeć.
Zastanowiły mnie kierunkowskazy - sa większe od standardowych i wyglądają na wersje niemiecka. Lampy sa małe czy duże?
Mam NC-30 z roku 1991. Kupiłem od Niemca, który kolekcjonuje motocykle. Opowiadał mi, ze cena w tych latach była z kosmosu i ten egzemplarz 5 lat stał u Dealera i nikt jej nie chciał kupić za te kasę.
Jeżdzę nią tylko okazyjnie, na kawę do rynku itp.
Najbardziej lubię na nią patrzeć jak stoi w garażu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- de Palma
- teksciarz
- Posty: 157
- Rejestracja: ndz 28 lut 2010, 22:38
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: moja VFR 400R NC-30
Aha, pod siedzeniem w mojej był komplet kluczy, nigdy nie używany z napisem Made in Japan
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości