Kosiarki i silniki Briggs & Stratton

Czyli pokój z serii - "gadajcie o czym chcecie"
Awatar użytkownika
Wojtek86
klepacz
klepacz
Posty: 724
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
Kontakt:

Kosiarki i silniki Briggs & Stratton

Post autor: Wojtek86 » ndz 21 mar 2010, 16:43

Po 7 latach ciężkich prac totalnie rozleciała się moja kosiarka Al-ko .
Przeżyła dwa kapitalne remonty i wiele innych napraw. Zakończyła żywot gdy przy probie odpalenia pękł korbowód ozdabiając jednocześnie gładź cylindra.


Ale do sedna. Muszę kupić kosiarkę. Wielu producentów wyposaża swoje maszyny w silniki Briggs & Stratton. Macie jakieś doświadczenia z tą marką? Głównie chodzi mi o trwałość i odporność na długotrwałą pracę w ciężkich warunkach (upalna pogoda, żarówa).

Może ktoś znajdzie informacje czy
B&S DOV 750 i B&S 750 RS OHV
to te same silniki.

Czym w praktyce różni się silnik kosiarki górnozaworowy od dolnozaworowego? :???:

Ktoś kiedyś polecał mi kosiarki z silnikami Hondy, jednak obiło mi się o uszy, że silniki te są strasznie delikatne i podatne na kiepskie paliwo.

arek
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 23 mar 2008, 12:27
Imię: Arek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: arek » ndz 21 mar 2010, 17:31

Generalnie są to silniki tzw. jednorazowe - działają bardzo długo i nie wymagają prawie żadnych napraw, ale jak już coś się stanie to lepiej iść do sklepu i kupić nowy.
Jak chodzi o Briggs&Straton - amerykańska marka silników do domowych (kosiarki i itp) oraz profesjonalnych (agregaty i itd.) - obie te serie się różnią przede wszystkim wytrzymałością - profesjonalnego nie zajedziesz tak łatwo, ale z drugiej strony nie kupisz ich u nas (w tym temacie rządzi Honda). Jak chodzi o domowe to nie mam kłopotów z kosiarką od 5 lat (tylko wymiana oleju raz na rok i nowa świeca + filtr powietrza).
Jeżeli spojrzeć się na Hondę to tylko seria GX - są to silniki profesjonalne, o konstrukcji tak skomplikowanej jak cep - gaźnik opadowy, smarowanie rozbryzgowe, łożyskowanie wału na łożyskach kulkowych i rozrząd na popychaczach - konstrukcji nie do zajechania (w zagęszczarce po 16 latach silnik zdechł i doszedłem do wniosku że czas kupić nowy - łatwiej i podobne pieniądze jak zrobić generalny remont). Ważne aby to co jest w baku było benzyną (jakość mniej ważna, eksperymentalnie sprawdzone i chodzi na mieszance ON/Pb95 w ilości pół/pół) i aby był stan oleju (jest wyłącznik jak jest za mało) i sprawna linka od rozrusznika - będzie chodził zawsze.
Tak więc jak co to polecam Hondę (np. GX160) - zapomnisz o kłopotach silnikiem i szybciej skończy ci się kosiarka niż silnik

Awatar użytkownika
scibor
pisarz
pisarz
Posty: 359
Rejestracja: ndz 29 lis 2009, 14:25
Imię: Patryk
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorowo Ilaweckie

Post autor: scibor » ndz 21 mar 2010, 17:45

W kosiarce mam 14konnego B&S - wlasnie stuknelo mu 9 latek srednio intensywnej eksploatacji i nic sie nie dzieje.
A co do paliwa to B&S pojdzie rowniez na czystym ON przy wzbogaconej mieszance (szmata w filtr powietrza). Ktos zatankowal kosiarke ropa do pelna i trafila do mnie do naprawy - uruchomilem po godzinie regulacji, a jak juz jezdzila to dopiero sprawdzilem co jest w baku :mrgreen:

Awatar użytkownika
Wojtek86
klepacz
klepacz
Posty: 724
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
Kontakt:

Post autor: Wojtek86 » ndz 21 mar 2010, 19:52

Dzięki koledzy za rady i sugestie. Jutro jadę na łowy w poszukiwaniu kosiarczeki :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości